§ 32. - Decizia 51/2024 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 10 lit. dd) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale

M.Of. 861

În vigoare
Versiune de la: 28 August 2024
25. Curtea reţine că autoarea excepţiei critică faptul că autoritatea fiscală a aplicat în procesul-verbal o lex tertia de natură să aducă atingere dreptului de proprietate şi libertăţii economice, motivând că excepţia trebuie admisă pentru motivele care au fundamentat Decizia Curţii Constituţionale nr. 265 din 6 mai 2014, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 372 din 20 mai 2014. Această lex tertia rezultă din calificarea drept contravenţie autonomă a faptei de "continuare a livrării de bunuri sau prestării de servicii după suspendarea activităţii operatorului economic în punctul de lucru", care la data întocmirii primului proces-verbal nu era reglementată ca atare, şi sancţionarea respectivei fapte cu amendă, precum şi confiscarea sumelor pe o perioadă de trei luni, perioadă pentru care operatorul economic ar fi trebuit să îşi suspende activitatea şi care nu mai este reglementată în prezent. Suspendarea activităţii nu se mai face, în prezent, pe o perioadă de trei luni pentru prima contravenţie săvârşită, ci pentru 30 de zile, începând cu cea de-a doua sancţiune aplicată la aceeaşi unitate într-un interval de 24 de luni.