§ 15. - Decizia 51/2024 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 10 lit. dd) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale

M.Of. 861

În vigoare
Versiune de la: 28 August 2024
11. Observând Decizia Curţii Constituţionale nr. 265 din 6 mai 2014 şi jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului, autoarea excepţiei susţine că legea contravenţională mai favorabilă urmează să se aplice în ansamblu, inclusiv în ceea ce priveşte sancţiunile complementare şi toate consecinţele/urmările acestora (inclusiv neexecutarea lor), neputându-se combina dispoziţii din legi succesive. Or, în speţă au fost aplicate, prin procesul-verbal întocmit la data de 27 martie 2017, atât sancţiunea amenzii pentru nesuspendarea activităţii - reglementată prin "legea nouă", adică ulterior dispunerii prin procesul-verbal din 7 noiembrie 2014 a sancţiunii complementare a suspendării activităţii -, cât şi sancţiunea complementară a confiscării sumelor încasate pe durata suspendării (trei luni), reglementată prin "legea veche".