§ 40. - Decizia 18/2024 [R] referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 10 lit. c), d) şi g), ale art. 11 alin. (1) lit. e) pct. (ii), ale art. 11 alin. (11) şi ale art. 12 alin. (1) teza finală din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale

M.Of. 931

În vigoare
Versiune de la: 17 Septembrie 2024
21. Or, în prezenta cauză, indicarea temeiului constituţional nu este suficientă pentru determinarea, în mod rezonabil, a criticilor vizate de autoarea excepţiei de neconstituţionalitate cu privire la prevederile art. 12 alin. (1) teza finală din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999. Astfel, date fiind caracterul general al textului constituţional invocat şi lipsa explicitării pretinsei relaţii de contrarietate a dispoziţiei legale criticate faţă de acesta, nu se poate identifica în mod rezonabil nicio critică de neconstituţionalitate. Totodată, instanţa constituţională nu se poate substitui autoarei în formularea unor critici de neconstituţionalitate, ceea ce ar echivala cu un control efectuat din oficiu, inadmisibil, astfel încât excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 12 alin. (1) ultima teză din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 urmează să fie respinsă ca inadmisibilă.