§ 133. - Decizia 13/2025 [A] pentru admiterea recursului în interesul legii privind interpretarea şi aplicarea dispoziţiilor art. 118 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, cu modificările şi completările ulterioare, art. 31 alin. (1) şi art. 32 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, cu modificările şi completările ulterioare, şi art. 10 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare

M.Of. 846

În vigoare
Versiune de la: 15 Septembrie 2025
97. Prin urmare, inclusiv din perspectiva garanţiilor procesuale şi a standardului de protecţie mai ridicat în materia dreptului contravenţional, apropiat de cel în materie penală potrivit jurisprudenţei Curţii Europene a Drepturilor Omului (Hotărârea pronunţată la data de 4 octombrie 2007, Cauza Anghel contra României, Cererea nr. 28.183/03), această soluţie este una mai apropiată de spiritul legii. Astfel, ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar intervine în contextul în care operează răspunderea contravenţională, ceea ce implică existenţa unor garanţii procesuale specifice procedurii contravenţionale, atât în situaţia în care, concomitent cu măsura tehnico-administrativă, se aplică o sancţiune contravenţională principală, cât şi atunci când aplicarea măsurii tehnico-administrative a ridicării vehiculului este disociată de aplicarea sancţiunii contravenţionale principale.