§ 110. - Decizia 13/2025 [A] pentru admiterea recursului în interesul legii privind interpretarea şi aplicarea dispoziţiilor art. 118 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, cu modificările şi completările ulterioare, art. 31 alin. (1) şi art. 32 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, cu modificările şi completările ulterioare, şi art. 10 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare

M.Of. 846

În vigoare
Versiune de la: 15 Septembrie 2025
74. Se reţine că este lipsit de relevanţă, din perspectiva acestui raport de accesorialitate din care rezultă apartenenţa măsurii tehnico-administrative la materia dreptului contravenţional, criteriul de ordin temporal (care ar presupune emiterea dispoziţiei de ridicare şi depozitare a autovehiculului, subsecvent întocmirii procesului-verbal de constatare şi sancţionare contravenţională). Din contră, raportul de accesorialitate are ca fundament săvârşirea unei fapte unice, care se încadrează în sfera ilicitului contravenţional, atrăgând consecinţe variate, precum şi faptul că măsura tehnico-administrativă a ridicării autovehiculelor staţionate sau oprite neregulamentar, prevăzută de art. 97 alin. (1) lit. d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 şi art. 2031 din Regulamentul de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, nu poate avea o existenţă juridică de sine stătătoare, independent de constatarea săvârşirii unei contravenţii la regimul circulaţiei rutiere, care atrage răspunderea contravenţională a făptuitorului. Astfel, măsura tehnico-administrativă a ridicării autovehiculului are drept cauză proximă comiterea unei contravenţii prin încălcarea regimului juridic al circulaţiei rutiere.