Contract din 2022 pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în programele naţionale de sănătate publică finanţate din bugetul Ministerului Sănătăţii, derulate de către cabinetele medicale de asistenţă medicală primară, pentru medicii de familie din sistemul de supraveghere tip santinelă a gripei

M.Of. 320 bis

În vigoare
Versiune de la: 1 Aprilie 2022
Contract din 2022 pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în programele naţionale de sănătate publică finanţate din bugetul Ministerului Sănătăţii, derulate de către cabinetele medicale de asistenţă medicală primară, pentru medicii de familie din sistemul de supraveghere tip santinelă a gripei
Dată act: 31-mar-2022
Emitent: Ministerul Sanatatii
nr. ............. din data ......................
CAPITOLUL I:I. Părţile contractante
1.Direcţia de sănătate publică a judeţului ................................./Municipiului Bucureşti, cu sediul în municipiul/oraşul ................................., str. ................................. nr. ........., judeţul/sectorul ........., telefon/fax ................................., cont IBAN nr. ................................., deschis la Trezoreria ................................., reprezentată prin ................................., în calitate de director executiv,
şi
2.Cabinetul medical de asistenţă medicală primară ................................., organizat astfel:
- cabinet individual .................................,
- cabinet asociat sau grupat .................................,
- societate civilă medicală .................................,
- unitate medico-sanitară cu personalitate juridică, înfiinţată potrivit Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, .................................,
având:
- sediul cabinetului medical în municipiul/oraşul/comuna.............., str. ................................. nr. ........., bl. ........., sc. ........., et. ........., ap. ........., judeţul/sectorul ........., telefon fix/mobil ................................., adresă e-mail .................................,şi sediul punctului secundar de lucru în localitatea ................................., str. ................................. nr. ........., telefon fix/mobil ................................., adresă e-mail .................................,
- CUI .................................,
- Nr. Registrul cabinetelor .................................,
- cont IBAN nr. .................................,deschis la Banca .................................,sucursala .................................,
- Dovada asigurării de răspundere civilă în domeniul medical, atât pentru furnizor, cât şi pentru personalul medico-sanitar angajat, valabilă pe toată durata contractului de furnizare servicii medicale în asistenţa medicală primară încheiat cu Casa de Asigurări de Sănătate a Judeţului ................................./Municipiului Bucureşti nr. ... la data ......................, reprezentat prin ................................., în calitate de .................................,
au convenit la încheierea prezentul contract, cu respectarea următoarelor clauze:
CAPITOLUL II:II. Obiectul contractului
Art. 1
Obiectul prezentului contract îl constituie desfăşurarea activităţilor prevăzute în programele naţionale de sănătate publică, finanţate din bugetul Ministerului Sănătăţii, privind decontarea serviciilor de recoltare a probelor biologice, de tipul exsudat faringian şi exsudat nazal, pentru afecţiunile clinice compatibile cu gripa, în conformitate cu algoritmul de recoltare din sistemul de tip santinelă precizat în metodologia de supraveghere, în cadrul Programului naţional de prevenire, supraveghere şi control al bolilor transmisibile prioritare, de către medicii de familie selectaţi de către DSP judeţeană/a municipiului Bucureşti să participe în sistemul de supraveghere tip santinelă a gripei.
În conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 423/2022 privind aprobarea programelor naţionale de sănătate, cu modificările ulterioare, şi ale Normelor tehnice de realizare a acestora, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. .........., cu modificările şi completările ulterioare.
CAPITOLUL III:III. Durata contractului
Art. 2
(1)Prezentul contract este valabil de la data încheierii lui până la data de 31 decembrie 2022 sau până la încetarea activităţii uneia dintre părţi.
(2)Durata prezentului contract se va prelungi, cu acordul părţilor, prin act adiţional.
CAPITOLUL IV:IV. Obligaţiile părţilor
Art. 3
Direcţiile de sănătate publică au următoarele obligaţii:
1.să încheie contracte cu cabinetele medicale de asistenţă primară selectate să participe în sistemul de supraveghere tip santinelă a gripei;
2.să monitorizeze derularea contractelor încheiate pentru implementarea Programului naţional de prevenire, supraveghere şi control al bolilor transmisibile prioritare;
3.să organizeze instruiri cu privire la prevenirea, depistarea, raportarea şi recoltarea probelor biologice, de tipul exsudat faringian şi exsudat nazal, de la cazurile suspecte de gripă conform definiţiei de caz;
4.să monitorizeze şi să evalueze modul de realizare a activităţilor prevăzute la art. 1 de către cabinetele medicale de asistenţă primară în baza contractelor încheiate şi, în situaţia constatării unor disfuncţionalităţi, să ia măsurile pentru remedierea acestora;
5.să formuleze şi să transmită cabinetelor medicale de asistenţă primară măsuri de remediere a disfuncţionalităţilor constatate cu prilejul monitorizărilor, evaluărilor sau controalelor efectuate şi să monitorizeze punerea în aplicare a acestora;
6.să verifice organizarea evidenţei nominale a beneficiarilor activităţilor prevăzute la art. 1, pe bază de cod numeric personal, de către cabinetele selectate să participe în sistemul de supraveghere tip santinelă a gripei, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date;
7.să pună la dispoziţia cabinetelor medicale selectate materialele sanitare necesare efectuării serviciilor de recoltare a probelor biologice, de tipul exsudat faringian şi exsudat nazal, prevăzute la art. 1;
8.să verifice dacă recoltarea probelor biologice pentru afecţiunile clinice compatibile cu gripa a fost făcută de către cabinetele selectate să participe în sistemul santinelă de supraveghere a gripei şi dacă aceasta s-a realizat în conformitate cu algoritmul de recoltare precizat în metodologia de supraveghere;
9.să preia de la medicii de familie probele recoltate de tipul exsudatelor faringiene şi nazale, însoţite de "Buletinul de însoţire probe gripă", pe care este trecut codul DSP, şi să asigure transportul acestora în condiţii de siguranţă în vederea stabilirii diagnosticului de laborator;
10.să transmită cabinetelor medicale de asistenţă primară selectate să participe în sistemul de supraveghere tip santinelă a gripei buletinele de rezultat pentru probele trimise pentru testare.
Art. 4
Cabinetele medicale de asistenţă primară au următoarele obligaţii:
1.să asigure respectarea prevederilor actelor normative referitoare la derularea programelor naţionale de sănătate publică prevăzute la art. 1;
2.să participe la sesiunile de instruire organizate de direcţiile de sănătate publică şi/sau INSP;
3.să asigure raportarea corectă, completă şi la termenele stabilite a datelor precizate în metodologia de supraveghere;
4.să recolteze probe biologice pentru afecţiunile clinice compatibile cu gripa, în conformitate cu algoritmul de recoltare din sistemul de tip santinelă şi conform definiţiei de caz precizate în metodologia de supraveghere a gripei; pentru fiecare caz investigat se recoltează un exsudat faringian şi un exsudat nazal;
5.să completeze "Buletinul de însoţire probe gripă";
6.să anunţe telefonic DSP în vederea preluării probelor recoltate şi să comunice necesarul de materiale sanitare;
7.să informeze pacientul despre rezultatul analizei de laborator.
CAPITOLUL V:V. Valoarea contractului
Art. 5
Valoarea contractului pentru recoltarea de probe biologice de tipul exsudatelor faringiene şi nazale pentru afecţiunile clinice compatibile cu gripa, în conformitate cu algoritmul de recoltare din sistemul de tip santinelă precizat în metodologia de supraveghere a gripei, este de .............. lei.
CAPITOLUL VI:VI. Modalitatea de plată
Art. 6
(1)Decontarea contravalorii serviciilor de recoltare probe biologice acordate în programul naţional de sănătate publică prevăzut la art. 1 se realizează în limita valorii de contract, în termen de maximum 60 de zile calendaristice de la data depunerii documentelor justificative pentru serviciile medicale realizate, raportate şi validate de către direcţiile de sănătate publică.
(2)În vederea decontării contravalorii serviciilor de recoltare probe biologice, cabinetele medicale de asistenţă primară din sistemul de supraveghere tip santinelă pentru gripă prezintă, până cel târziu la data de 25 a lunii pentru care se face finanţarea, facturile reprezentând contravaloarea serviciilor de recoltare probe biologice realizate în perioada pentru care se face raportarea.
(3)Pentru serviciile de recoltare probe biologice de tipul exsudatelor faringiene şi nazale de către cabinetele de asistenţă medicală primară din sistemul de supraveghere tip santinelă a gripei efectuate se va deconta un tarif de 10 lei/caz investigat.
(4)Neprezentarea de către cabinetul medical a documentelor prevăzute la alin. (2) atrage amânarea decontării până la următoarea perioadă de raportare, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
CAPITOLUL VII:VII. Soluţionarea litigiilor
Art. 7
Litigiile apărute pe perioada derulării contractului se soluţionează de părţi pe cale amiabilă. În situaţia în care părţile nu ajung la o înţelegere pe cale amiabilă, acestea se pot adresa instanţelor judecătoreşti competente.
CAPITOLUL VIII:VIII. Condiţii încetare contract
Art. 8
Contractul încetează în următoarele condiţii:
1.în cazul în care direcţia de sănătate publică constată nerespectarea unei/unor obligaţii asumate de către cabinetul medical de asistenţă primară de natură a prejudicia grav derularea contractului, poate solicita încetarea acestuia; încetarea contractului nu este de natură a înlătura obligaţiile anterioare deja scadente şi neonorate ale părţilor;
2.prin ajungere la termen;
3.cu anticipaţie prin acordul părţilor, prin încetarea definitivă sau temporară a activităţii uneia dintre părţi sau pentru neîndeplinirea clauzelor contractuale. Neîndeplinirea clauzelor contractuale se poate constata de comun acord pe cale amiabilă sau prin adresarea către instanţele judecătoreşti competente.
CAPITOLUL IX:IX. Clauze speciale
Art. 9
Se pot încheia acte adiţionale la prezentul contract în situaţia în care prin actele normative în materie care intră în vigoare ulterior datei la care s-a încheiat prezentul contract au fost aprobate modificări în volumul, structura sau bugetul programelor, pe parcursul derulării acestuia.
Art. 10
Dacă o clauză a acestui contract este declarată nulă, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de această nulitate. Părţile convin ca orice clauză declarată nulă să fie înlocuită printr-o altă clauză care să corespundă cât mai bine cu putinţă spiritului contractului, în conformitate cu prevederile legale. Dacă pe durata derulării prezentului contract expiră termenul de valabilitate a autorizaţiei sanitare, toate celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de nulitate, cu condiţia reînnoirii autorizaţiei sanitare pentru toată durata de valabilitate a contractului.
CAPITOLUL X:X. Forţa majoră
Art. 11
Orice împrejurare de fapt independentă de voinţa părţilor, intervenită după data semnării prezentului contract şi care împiedică executarea acestuia, este considerată forţă majoră şi exonerează de răspundere partea care o invocă. Sunt considerate forţă majoră, în sensul prezentei clauze, împrejurări ca: război, revoluţie, cutremur, mari inundaţii, embargo.
Art. 12
- Partea care invocă forţa majoră trebuie să anunţe cealaltă parte în termen de 5 zile de la data apariţiei respectivului caz de forţă majoră şi, de asemenea, de la încetarea acestui caz.
Art. 13
Dacă nu se procedează la anunţarea în termenele prevăzute mai sus a începerii şi încetării cazului de forţă majoră, partea care îl invocă suportă toate daunele provocate celeilalte părţi prin neanunţarea la termen.
Art. 14
În cazul în care împrejurările care obligă la suspendarea executării prezentului contract se prelungesc pe o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte poate cere rezoluţiunea contractului.
CAPITOLUL XI:XI. Dispoziţii finale
Art. 15
Orice modificare poate fi făcută numai cu acordul scris al ambelor părţi, prin act adiţional.
Art. 16
În condiţiile apariţiei unor noi acte normative în materie, care intră în vigoare pe durata derulării prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzător, prin act adiţional semnat de ambele părţi.
Prezentul contract s-a încheiat astăzi, ....................., în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte, şi se completează conform normelor legale în vigoare.
-****-

Direcţia de Sănătate Publică

......................................................

Cabinetul medical de asistenţă medicală primară

......................................................

Director executiv,

......................................................

Reprezentant legal,

......................................................

Director adjunct executiv economic,

......................................................

Avizat

Biroul/Compartimentul juridic,

Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 320 bis din data de 1 aprilie 2022