Capitolul viii - Răspunderea contractuală - Contract-Cadru din 2014 de derulare a ţiţeiului şi produselor petroliere prin terminalul petrolier pentru anul 2015
M.Of. 847
Ieşit din vigoare Versiune de la: 23 Noiembrie 2014
CAPITOLUL VIII:Răspunderea contractuală
Art. 8.1
Contrastaliile înregistrate se vor reglementa în baza referatului de contrastalii întocmit de prestator şi avizat de reprezentantul beneficiarului.
Timpul consumat pentru încărcare/descărcare se va calcula conform anexei nr. 1.
Timpul normat se calculează prin împărţirea cantităţii din conosament la rata medie minimă de încărcare/descărcare menţionată în anexe.
Contrastaliile vor fi suportate de prestator numai în următoarele situaţii:
- în cazul neasigurării condiţiilor tehnice necesare ca nava să poată realiza rata de încărcare/descărcare prevăzută în contract, precum şi al neoperării acesteia în poziţia de comun acord convenită;
- depăşirea timpului alocat pentru măsurători şi determinări cantitativ-calitative calculat de la terminarea încărcării până la terminarea calculului mărfii încărcate conform anexelor. Timpii menţionaţi în anexe sunt calculaţi pentru eşantionarea şi încercările prevăzute în contract. În cazul în care se solicită eşantioane şi/sau încercări suplimentare, timpii se pot prelungi în funcţie de solicitări;
- întreruperile în timpul încărcării/descărcării vasului la cererea sau din vina prestatorului.
Astfel de contrastalii vor fi calculate la oră, pro rata, pentru oricare parte pentru timpul ce depăşeşte timpul alocat de stalii. Rata contrastaliilor pentru încărcarea/descărcarea navei/barjei va fi rata contrastaliilor menţionată în charter-party care guvernează contractul sau cea din acordul de transport cu barja, oricare dintre ele se aplică.
Art. 8.2
Fiecare parte va păstra confidenţialitatea şi:
- nu va divulga niciunei terţe părţi informaţii care nu sunt publice referitoare la o altă parte sau despre acest contract care nu este public (informaţii confidenţiale);
- nu va folosi informaţiile confidenţiale decât în scopul acestui contract;
- va limita divulgarea informaţiilor confidenţiale afiliaţilor, angajaţilor, contractorilor independenţi, agenţilor, consilierilor financiari şi furnizorilor săi de finanţare, care necesită deţinerea unor astfel de informaţii şi care au legătură cu obligaţii similare de confidenţialitate. Prevederile acestui articol vor acţiona după încetarea acestui contract o perioadă de ...... ani.
Faţă de cele de mai sus, fiecare parte poate divulga informaţii confidenţiale dacă şi extinzându-se la cazurile când:
- prin lege se impune oricăreia dintre părţi furnizarea de date privind prezentul contract;
- informaţiile confidenţiale intră în domeniul public independent de acea parte; sau
- partea la care se face referire şi-a dat consimţământul scris.
Art. 8.3
Pentru fiecare navă/barjă nominată conform contractului, beneficiarul garantează că nava/barjă este în proprietatea sau operarea (de exemplu, prin navlosire) unui membru al Federaţiei Internaţionale a Proprietarilor de Nave (ITOPF), în perioada voiajului către şi de la terminalul de depozitare.
Beneficiarul se asigură că:
- nava/barja are la bord un certificat de asigurare valabil pentru poluarea cu produse petroliere;
- nava/barja este şi va rămâne membră a Clubului P&I, pe toată perioada voiajului către şi de la terminalul de depozitare;
- nava/barja (pe toată perioada voiajului către şi de la terminalul de depozitare) are o asigurare pentru poluarea cu produse petroliere la o valoare nu mai mică decât acoperirea de poluare pentru cel mai ridicat produs standard, valabilă conform regulamentelor grupului internaţional al P&I Clubs.
Beneficiarul se va asigura că:
- nava/barja îndeplineşte cerinţele Codului managementului internaţional de siguranţă (ISIM), Codului internaţional pentru securitatea navelor şi facilităţilor portuare şi amendamentelor respective din cap. XI al SOLAS (COD ISPS) şi va avea la bord un certificat de management al securităţii pentru navă, o copie certificată a documentului de conformitate al managerului navei, un certificat internaţional de securitate al navei, precum şi orice alte certificate şi documente valabile solicitate, emise conform Codului ISIM, Codului ISPS, Convenţiei SOLAS 1974 modificate;
- nava/barja va înainta o declaraţie de securitate, când i se solicită, autorităţilor corespunzătoare, înainte de sosirea în terminalul petrolier.