Secţiunea 4 - Drepturi şi obligaţii în legătură cu operarea navelor maritime, barjelor fluviale şi tancurilor de buncheraj - Contract-Cadru din 2014 de derulare a ţiţeiului şi produselor petroliere prin terminalul petrolier pentru anul 2015
M.Of. 847
Ieşit din vigoare Versiune de la: 23 Noiembrie 2014
SECŢIUNEA 4:Drepturi şi obligaţii în legătură cu operarea navelor maritime, barjelor fluviale şi tancurilor de buncheraj
Art. 4.48
Prestatorul asigură operarea navelor maritime şi a barjelor fluviale angajate de beneficiar şi condiţii tehnice necesare realizării ratelor medii de încărcare/descărcare prevăzute în anexe.
Părţile pot conveni şi alte rate de operare, în funcţie de mărimea şi performanţele navelor.
Prestatorul este exonerat de răspundere pentru întârzierile înregistrate în perioadele în care vremea nefavorabilă (ploaie, vânt, ceaţă, ninsoare) nu permite încărcarea navelor sau în situaţiile în care poate fi invocată forţa majoră. Atât vremea nefavorabilă, cât şi forţa majoră trebuie anunţate beneficiarului în cel mai scurt timp şi dovedite de prestator cu acte emise de autorităţile competente.
Art. 4.49
Prestatorul întocmeşte documentele în legătură cu marfa şi operarea navei, conform instrucţiunilor primite de la beneficiar, iar, atunci când este cazul, întocmeşte documentele care pot fi utilizate de către beneficiar în apărarea intereselor sale şi îi pune la dispoziţie un set de documente.
Prestatorul va remite beneficiarului prin poştă sau delegat documentele care atestă recepţia cantitativă şi calitativă a fiecărui vas cu produse descărcat/încărcat, contrasemnate de inspectorii de terţă parte, în termen de 5 zile de la data terminării operării navei conform listei următoare:
Pentru descărcare sunt necesare următoarele documente:
- ullage report;
- ROB report;
- raport timpi de operare (time-sheet);
- raport de încercări;
- documentele primite din portul de încărcare.
Pentru încărcare sunt necesare următoarele documente:
- certificat de cantitate;
- certificat de calitate;
- ullage report;
- raport timpi de operare (time-sheet);
- chitanţă de primire mostre;
- chitanţă de primire documente.
Art. 4.50
Prestatorul va prelua de la nava maritimă mostrele de arbitraj recoltate şi sigilate în portul de încărcare şi le va păstra la dispoziţia beneficiarului timp de ......, zile calendaristice.
În cazul în care se constată diferenţe între rezultatele obţinute la recepţia calitativă efectuată înaintea descărcării şi raportul de încercare emis în portul de încărcare, beneficiarul împreună cu toate părţile implicate pot solicita o analiză comună a mostrelor de arbitraj care vor fi desigilate şi analizate în prezenţa unui inspector independent nominat de beneficiar şi a tuturor părţilor implicate.
Art. 4.51
Prestatorul va informa beneficiarul, înainte de descărcare, în cazul constatării unor diferenţe în ceea ce priveşte calitatea, între cele constatate la recepţia navei maritime şi cele înscrise în raportul de încercare emis în portul de încărcare sau în specificaţia de calitate, care depăşesc limitele de reproductibilitate ale metodelor de încercare şi va acţiona potrivit instrucţiunilor acestuia.
Art. 4.52
Prestatorul asigură încărcarea mărfii conform termenelor şi instrucţiunilor primite de la beneficiar şi întocmeşte documentele de expediere a mărfii pe care ie transmite beneficiarului.