Secţiunea 1519 - Controlul preaplinului - Codul IBC/1983 internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase
M.Of. 189 bis
În vigoare Versiune de la: 1 Ianuarie 2016
SECTIUNEA 1519:Controlul preaplinului
15.19.1. Prevederile acestei secţiuni se aplică când în coloana "o" a tabelului de la capitolul 17 se indică acest lucru şi sunt suplimentare faţă de cerinţele pentru dispozitivul de măsurare a volumului în tancuri.
15.19.2. În caz de avarie a alimentării cu energie a oricărui sistem esenţial pentru siguranţa încărcării se va declanşa o alarmă de avertizare pentru operatorii care răspund de această operaţie.
15.19.3. Operaţiunile de încărcare trebuie întrerupte imediat dacă oricare din sistemele esenţiale pentru siguranţa încărcării încetează să funcţioneze.
15.19.4. Trebuie verificată starea de funcţionare a alarmelor de nivel înainte de începerea încărcării.
15.19.5. Alarma de nivel ridicat prescrisă la paragraful 15.19.6 trebuie să fie independentă de sistemul de control al preaplinului prescris în paragraful 15.19.7 şi independentă de dispozitivele prescrise la secţiunea 13.1.
15.19.6. Tancurile de marfă trebuie dotate cu o alarmă acustică şi luminoasă pentru nivel ridicat care satisface cerinţele paragrafului de la 15.19.1 la 15.19.5 şi care se va declanşa când nivelul lichidului în tancul de marfă este pe punctul de a atinge nivelul maxim normal.
15.19.7. O instalaţie de control a preaplinului tancului de marfă prevăzută în conformitate cu această secţiune, trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
.1 să se declanşeze, când metodele normale de încărcare a tancurilor nu împiedică lichidul conţinut în tancuri să se ridice deasupra nivelului maxim normal;
.2 să dea o alarmă luminoasă şi acustică la preaplinul tancului pentru operatorul de la bordul navei; şi
.3 să transmită un semnal convenit pentru ca, într-o ordine determinată, să se oprească pompele sau să se închidă valvulele instalaţiei de încărcare de la uscat sau să se efectueze ambele operaţiuni şi să închidă valvulele de pe navă. Acest semnal ca şi oprirea pompelor sau închiderea valvulelor poate depinde de intervenţia operatorului. Utilizarea la bordul navei a valvulelor cu închidere automată nu trebuie permisă decât cu condiţia ca Administraţia şi Autoritatea statului portuar în cauză să aprobe această utilizare în mod special.
15.19.8. Debitul de încărcare(LR) al tancului de marfă nu va depăşi:
unde:
U = volumul de ulaj (m3) la care se declanşează semnalizarea de nivel;
t = timpul(s) scurs între declanşarea semnalului şi oprirea completă a fluxului de marfă în tanc, calculat ca sumă a timpilor necesari pentru fiecare măsură luată într-o ordine secvenţială cum ar fi răspunsul operatorului la semnale, oprirea pompelor şi închiderea valvulelor;
şi de asemenea trebuie să se ţină cont de presiunea de calcul a tubulaturii.