Secţiunea 1514 - Mărfuri a căror presiune absolută a vaporilor este mai mare de 1,013 bar la 37,8°C - Codul IBC/1983 internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase

M.Of. 189 bis

În vigoare
Versiune de la: 1 Ianuarie 2016
SECTIUNEA 1514:Mărfuri a căror presiune absolută a vaporilor este mai mare de 1,013 bar la 37,8°C
15.14.1. Pentru o marfa, la care în coloana "o" a tabelului din capitolul 17 se face referire la această secţiune, trebuie prevăzută o instalaţie mecanică de refrigerare, în afara cazului în care sistemul de stocare a mărfii a fost proiectat pentru a rezista la presiunea vaporilor de marfă la 45°C în cazul în care sistemul de marfă a fost proiectat să reziste la presiunea vaporilor de marfa la 45°C şi nu a fost prevăzută nici o instalaţie de refrigerare, acest lucru va fi menţionat în condiţiile de transport ale Certificatului internaţional de conformitate pentru transportul produselor chimice periculoase în vrac şi se va indica presiunea de reglare prescrisă pentru supapa de siguranţă a tancurilor.
15.14.2. Instalaţia mecanică de refrigerare va menţine marfa la o temperatură mai mică decât temperatura de fierbere, la presiunea de calcul a tancului de marfă.
15.14.3. Dacă navele sunt exploatate în zone limitate şi în timpul unor perioade limitate din an sau când efectuează călătorii de durată limitată, Administraţia competentă poate decide renunţarea la obligaţia ca aceste nave să fie prevăzute cu o instalaţie frigorifică. O astfel de decizie va figura în condiţiile de transport ale Certificatului internaţional de conformitate pentru transportul produselor chimice periculoase în vrac, însoţit de limitele geografice şi sezoniere sau limitele duratei voiajului.
15.14.4. Trebuie prevăzute conexiuni pentru returnarea la uscat a gazelor emise în timpul încărcării.
15.14.5. Fiecare tanc trebuie prevăzut cu un manometru care să indice presiunea în spaţiul ocupat de vapori deasupra mărfii.
15.14.6. Dacă marfa este răcită, trebuie amplasate termometre în punctul cel mai înalt al tancului şi la fundul tancului.
15.14.7.1. Nici un tanc de marfă nu trebuie umplut cu lichid peste limita de 98% din volumul său la temperatura de referinţă (R).
15.14.7.2. Volumul maxim (VL) al mărfii ce poate fi încărcată într-un tanc se va determina cu formula:
unde: V = volumul tancului
R = densitatea relativă a mărfii la temperatura de referinţă (R)
L = densitatea relativă a mărfii la temperatura de încărcare
R = temperatura de referinţă, şi anume temperatura la care presiunea vaporilor de marfa corespunde presiunii de reglare a supapei de siguranţă la presiune
15.14.7.3. Limita maximă admisibilă de umplere a fiecărui tanc de marfă trebuie precizată pe o listă aprobată de Administraţia, pentru fiecare temperatură de încărcare aplicabilă şi pentru temperatura de referinţă maximă. Comandantul va păstra în permanenţă, la bordul navei un exemplar al acestei liste.