Secţiunea 1 - Dispoziţii generale - Cod Deontologic din 2021 al medicului stomatolog
M.Of. 833
În vigoare Versiune de la: 1 Iulie 2025
SECŢIUNEA 1:Dispoziţii generale
Art. 69
(1)Termenul «publicitate» se referă la orice formă de prezentare a activităţii şi serviciilor prestate de medicul stomatolog, în scopul promovării acestora în faţa publicului.
(2)Conţinutul publicitar permis se rezumă exclusiv la următoarele informaţii:
a)serviciile autorizate în condiţiile legii pe care medicul stomatolog sau echipa medicală le furnizează;
b)competenţele tehnice şi profesionale, gradele profesionale şi specialităţile medicale ale personalului medical emise sau recunoscute de Ministerul Sănătăţii în condiţiile legii;
c)titlurile academice, ştiinţifice sau profesionale dobândite sau recunoscute în condiţiile legii;
d)curriculum vitae academic şi profesional al medicului stomatolog;
e)denumirea formei de exercitare a profesiei, denumirea comercială, adresa sediului principal şi secundar;
f)logo, siglă, slogan, care respectă principiile deontologice;
g)toate canalele de comunicare disponibile;
h)imagini şi/sau materiale video care reflectă exclusiv cazuistica proprie, cu respectarea drepturilor pacienţilor;
i)informaţii în vederea educaţiei pacientului;
j)orarul de funcţionare.
Art. 70
(1)Publicitatea este autorizată în măsura în care nu conţine informaţii false ori care ar putea induce publicul în eroare sau ar putea afecta imaginea profesiei ori reputaţia colegilor.
(2)Orice informaţii ori imagini transmise prin mijloace de comunicare publică trebuie să corespundă unor criterii obiective de verificare a veridicităţii, precum şi unor criterii de discreţie în raport cu principiile generale în exercitarea profesiei de medic stomatolog.
(3)Publicitatea trebuie să respecte următoarele condiţii:
a)să respecte drepturile pacienţilor;
b)să fie clară, onestă, veridică şi să nu fie înşelătoare;
c)să nu promită rezultate nerealiste sau garanţia rezultatului, să nu includă afirmaţii înşelătoare conform cărora respectivul serviciu/tratament va vindeca boli, disfuncţii sau malformaţii;
d)să nu fie lipsită de respect faţă de profesie şi confraţi;
e)să nu încurajeze tratamente care determină pacientul să contracteze sau să solicite servicii medicale fără beneficii clinice pentru sănătatea sau bunăstarea pacientului.
(4)Publicitatea în stomatologie nu poate conţine:
a)menţiuni comparative şi/sau denigratoare şi/sau superlative;
b)facilităţi financiare, reduceri, preţuri sau alte avantaje materiale, cu excepţia preţurilor care vor putea fi afişate pe pagina de internet;
c)orice referire la funcţii, titluri sau activităţi care nu au legătură cu exercitarea profesiei;
d)menţiuni privind cantitatea rezultatelor obţinute, cifra de afaceri sau procentajul de succes, cu excepţia cazurilor în care acestea pot fi dovedite (documentate ştiinţific, articole publicate, rezultatul unui masterat sau doctorat);
e)alte menţiuni exemplificate în Ghidul de bune practici privind publicitatea în domeniul stomatologiei care va fi aprobat de Consiliul naţional.