Secţiunea 3 - Planul de securitate şi de sănătate - Anexa 4/2012 Documentaţie standardizată aferentă contractelor de achiziţie de lucrări publice pentru ''execuţie depozit conform deşeuri''

M.Of. 410 bis

În vigoare
Versiune de la: 20 Iunie 2012
SECŢIUNEA 3:Planul de securitate şi de sănătate
Cuvintele sau frazele scrise cu literă mare sunt definite în condiţiile contractuale sau glosar. Dacă există discrepanţe între în condiţiile contractuale şi glosar, condiţiile contractuale prevalează.
Se presupune că ofertantul va examina toate instrucţiunile, formularele, termenii şi specificaţiile din documentaţia de licitaţie. Cazul în care ofertantul nu reuşeşte să furnizeze toate informaţiile sau documentaţiile solicitate prin documentaţia de licitaţie poate determina respingerea ofertei.

CUPRINS

1. Introducere153

2. Părţile Responsabile154

3. Informaţii Generale155

3.1. Locaţie şi acces la şantier155

3.2. Securitatea circulaţiei155

3.3. Tipul şi amplasamentul infrastructurii existente155

4. Descrierea lucrărilor de construcţiI156

4.1. Construcţia unui nou depozit ecologic156

4.2. Lucrări de construcţii civile156

4.3. Construirea drumului156

4.4. Infrastructură156

5. RISCURI AFERENTE LUCRĂRILOR DE CONSTRUCŢII ŞI MĂSURI DE SECURITATE ŞI DE SĂNĂTATE

5.1. Riscuri aferente lucrărilor de construcţii157

5.2. Măsuri de securitate şi de sănătate157

6. ORGANIZAREA DE ŞANTIER158

7. REGULAMENTE DE SECURITATE ŞI DE S158ĂNĂTATE

Prin toate paragrafele marcate cu gri [...] se solicită persoanei care complează planul de securitate şi de sănătate să completeze informaţiile solicitate cu privire la lucrările de construcţii care trebuie implementate.
Toate paragrafele marcate cu font italic servesc doar ca exemplu şi trebuie elaborate în conformitate cu specificul fiecărui şantier.
1.INTRODUCERE
Planul de securitate şi de sănătate va avea la bază Directiva Consiliului Europei 92/57/CEE din 24 iunie 1992 (Directiva Consiliului privind cerinţele minime de securitate şi sănătate care se aplică pe şantierele temporare sau mobile) şi pe Hotărârea nr. 300/2006 a Guvernului României.
Conform Directivei de mai sus a Consiliului, articolul 3 şi Hotărârii Guvernului României, beneficiarul lucrării sau dirigintele de şantier desemnează un coordonator în materie de securitate şi de sănătate pentru un şantier pe care sunt prezente mai multe întreprinderi de construcţii.
Coordonatorul va întocmi sau comanda pregătirea unui plan de securitate şi de sănătate pentru şantierul de construcţii în cauză.
Contractantul şi subantreprenorii săi care trebuie să întocmească planuri separate de securitate şi de sănătate trebuie să se asigure că aceste documente individuale sunt corelate cu planul alcătuit de contractantul principal şi cu planul întocmit de coordonator.
Planul de securitate şi de sănătate completat de coordonator va acoperi minim:
- informaţii care privesc şantierul şi, dacă este cazul, informaţii care completează declaraţia prealabilă;
- măsuri generale de organizare a şantierului;
- referiri la posibilele riscuri şi descrierea lucrărilor care pot prezenta riscuri pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor;
- măsuri specifice de securitate în muncă pentru lucrările care prezintă riscuri; măsuri de protecţie colectivă şi individuală;
- amenajarea şi organizarea şantierului, modalităţi de depozitare a materialelor, amplasarea echipamentelor de muncă prevăzute de antreprenori şi subantreprenori;
- măsuri de coordonare stabilite de coordonatorii în materie de securitate şi sănătate şi obligaţiile ce decurg din acestea;
- măsuri generale pentru asigurarea menţinerii şantierului în ordine şi în stare de curăţenie;
- indicaţii practice privind acordarea primului ajutor, evacuarea persoanelor şi măsurile de organizare luate în acest sens;
- modalităţi de colaborare între antreprenori, subantreprenori şi lucrătorii independenţi privind securitatea şi sănătatea în muncă.
2.PĂRŢILE RESPONSABILE

Angajator (beneficiar):

[Nume, Adresă]

[Persoana responsabilă]

[Detalii de contact]

Telefon:

Fax:

Email:

Coordonator S&S:

[Nume]

[Adresă]

[Detalii de contact]

Telefon:

Fax:

Email:

Contractant:

[Nume, Adresă]

[Persoana responsabilă]

[Detalii de contact]

Telefon:

Fax:

Email:

Comisia de despăgubire a lucrătorilor

[Nume, Adresă]

[Persoana responsabilă]

[Detalii de contact]

Telefon:

Fax:

Email:

Altele:

[Nume, Adresă]

[Persoana responsabilă]

[Detalii de contact]

Telefon:

Fax:

Email:

3.INFORMAŢII GENERALE
3.1.Locaţie şi acces la şantier
[Oferiţi o scurtă descriere a condiţiilor şi accesului pe şantier. Adăugaţi informaţii despre probleme critice de sănătate şi securitate.]
3.2.Securitatea circulaţiei
[Oferiţi o scurtă descrierea condiţiilor de pe şantier referitor la reglementările de circulaţie]
3.3.Tipul şi amplasamentul infrastructurii existente
[Furnizaţi o scurtă descriere/ enumeraţi clădirile existente, drumurile, orice alte elemente de infrastructură precum linii de electricitate, conducte etc.]
4.DESCRIEREA LUCRĂRILOR DE CONSTRUCŢII
[Vă rugăm introduceţi o listă detaliată a tuturor lucrărilor de construcţii şi a procesului de lucru aferent.]
Următorul capitol oferă un extras al lucrărilor de construcţii relevante ca exemplu
4.1.Construcţia unui nou depozit ecologic
1.Curăţarea zonei de construcţie
2.Excavarea şi taluzarea sistemului de etanşare a bazei
3.Excavarea pentru sistemul de colectare a levigatului
4.Pregătirea terenului de fundare
5.Construirea barierei geologice artificiale
6.Instalarea geo-membranei
7.Instalarea stratului de protecţie
8.Instalarea stratului de drenare
9.Instalarea sistemului de colectare a levigatului
10.Instalarea conductelor HDPE
11.Construirea gurilor de colectare a levigatului
12.etc.
Lucrari constructii civile
4.2.Lucrări de construcţii civile
4.3.Construirea drumului
4.4.Infrastructură
(Alimentare cu electricitate şi apă, evacuarea apelor uzate, platforma de cântărire, clădiri de birouri pentru personal, garaj, puţuri de monitorizare a pânzei freatice.......)
5.RISCURI AFERENTE LUCRĂRILOR DE CONSTRUCŢII ŞI MĂSURI DE SECURITATE ŞI DE SĂNĂTATE
5.1.Riscuri aferente lucrărilor de construcţii
[Vă rugăm introduceţi o listă cuprinzătoare de riscuri aferente procesului de lucru pentru fiecare lot individual şi din lucrări de construcţii efectuate în acelaşi timp]
De ex. Obiecte (unelte) care cad în timpul lucrărilor de excavare, instalarea liniilor de electricitate în paralel cu alte lucrări de construcţii etc..
5.2.Măsuri de securitate şi de sănătate
Măsurile de securitate şi de sănătate sunt necesare nu doar în cazul în care are loc un accident ci în special în scop de prevenire a acestora.
Referitor la riscurile identificate, se vor descrie corespunzător măsurile de sănătate şi securitate. (Aceasta se poate realiza cel mai bine într-un tabel după cum se arată în tabelul de mai jos.)
În plus faţă de fiecare risc identificat, trebuie elaborat un cod de conduită cu instrucţiuni precise legate de prevenirea pericolelor (de ex. utilizarea echipamentului de siguranţă adecvat), de modul de acţionare în caz de pericol/ accidente (pe cine să informaţi, ce tip de prim ajutor trebuie acordat etc.)

Tipul de lucrare

Riscuri

Măsuri de securitate şi de sănătate

Reglementarea corespunzătoare

Intervalul de timp*

Excavarea gurilor de colectare levigat

Căderea obiectelor

- Purtarea de căşti de protecţie

- Împrejmuirea temporară a puţului

.....

De la jumătatea lui ianuarie la finalul lunii februarie.

___
* pentru a identifica riscurile cauzate lucrărilor efectuate în imediata proximitate în acelaşi timp, se poate consulta lista preliminară a lucrărilor sau ulterior graficul Gantt mai detaliat pus la dispoziţie de contractant.
Măsurile de securitate şi de sănătate pot fi enumerate de asemenea făcând referire la "măsurile organizaţionale", de ex. lucrul în puţuri adânci necesită întotdeauna doi membri ai echipei şi "măsurile tehnice", de ex: utilizarea echipamentului de protecţie precum ar fi mănuşile corespunzătoare.
6.ORGANIZAREA DE ŞANTIER
[Vă rugăm inseraţi o diagramă de organizare care prezintă responsabilităţile şi cine trebuie informat în caz de urgenţă]
Mai mult, stabiliţi regulile privind actualizarea frecventă a acestui document şi instrucţiuni în consecinţă pentru forţa de muncă.
Stabiliţi regulile de cooperare dintre antreprenori, subantreprenori, personalul de supraveghere şi lucrătorii independenţi.
7.REGULAMENTE DE SECURITATE ŞI DE SĂNĂTATE
[Vă rugăm introduceţi o listă cu cele mai importante reglementări de securitate şi de sănătate şi de unde se pot obţine acestea.]