Art. 909. - Art. 9.09: Cerinţe specifice privitoare la dispozitivele de post-tratare a gazelor de evacuare - Anexa 2/2018 la Ordinul nr. 1472/2018 pentru aprobarea cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară - CERINŢE TEHNICE MINIME APLICABILE CONSTRUCŢIILOR NAVALE CARE NAVIGHEAZĂ PE CĂILE NAVIGABILE INTERIOARE DIN ZONELE 1, 2, 3 ŞI 4
M.Of. 844 bis
În vigoare Versiune de la: 24 Aprilie 2024
Art. 9.09: Cerinţe specifice privitoare la dispozitivele de post-tratare a gazelor de evacuare
1.Dispozitivele de post-tratare a gazelor de evacuare nu trebuie să afecteze siguranţa funcţionării navei, inclusiv sistemul de propulsie şi de alimentare cu energie electrică, sau să obstrucţioneze sistemul de evacuare.
2.Dacă dispozitivul de post-tratare a gazelor de evacuare a motoarelor cu ardere internă pentru propulsarea principală a unei construcţii navale este echipat cu un dispozitiv de by-pass, dispozitivul de by-pass trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
a)În cazul unei defecţiuni a sistemului de post-tratare a gazelor de evacuare, dispozitivul de by-pass trebuie să permită construcţiei navale să îşi continue traseul prin mijloace proprii.
b)Atunci când dispozitivul de by-pass este declanşat, sistemul de control al by-pass-ului trebuie să declanşeze semnale de alarmă acustică şi optică în timonerie.
c)Un sistem de control al dispozitivului de by-pass trebuie să înregistreze într-o memorie nevolatilă toate incidentele de funcţionare ale motorului în legătură cu utilizarea dispozitivului de by-pass. Informaţiile trebuie să fie uşor accesibile autorităţilor competente.
3.În cazul în care este instalat un sistem de diagnosticare a controlului în conformitate cu art. 25 alin. (3) lit. (f) din Regulamentul (UE) 2016/1628, alarmele cerute trebuie să declanşeze un semnal de alarmă acustică şi optică în timonerie.
4._
(1)Dacă un dispozitiv de post-tratare utilizează un reactiv pentru reducerea emisiilor, alarmele cerute trebuie să alerteze echipajul cu privire la necesitatea de a umple reactivul înainte de a fi gol sau de a înlocui reactivul, dacă nu îndeplineşte cerinţele privind concentraţia.
(2)Dacă un sistem de diagnosticare a controlului instalat în conformitate cu art. 25 alin. (3) lit. (f) din Regulamentul (UE) 2016/1628 poate activa o reducere a puterii motorului cu ardere internă, trebuie îndeplinite următoarele cerinţe:
a)Declanşarea reducerii puterii permite construcţiei navale să îşi continue traseul prin mijloace proprii.
b)În cazul declanşării reducerii de putere, sistemul de control trebuie să declanşeze un semnal de alarmă acustică şi optică în timonerie.
5.Cerinţele de la alin. 1 de mai sus sunt considerate îndeplinite dacă nava este echipată cu:
a)un al doilea sistem de propulsie independent (chiar dacă acest al doilea sistem include un dispozitiv de post-tratare a gazelor de evacuare) care permite navei să-şi continue traseul prin mijloace proprii; sau
b)un dispozitiv de post-tratament cu dispozitiv de by-pass în conformitate cu alin. 2.