Art. 323. - Art. 32 3 : Art. 32.03: Prevederi tranzitorii suplimentare pentru construcţiile navale a căror construire a început la 01.04.1976 sau înainte de această dată - Anexa 2/2018 la Ordinul nr. 1472/2018 pentru aprobarea cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară - CERINŢE TEHNICE MINIME APLICABILE CONSTRUCŢIILOR NAVALE CARE NAVIGHEAZĂ PE CĂILE NAVIGABILE INTERIOARE DIN ZONELE 1, 2, 3 ŞI 4

M.Of. 844 bis

În vigoare
Versiune de la: 24 Aprilie 2024
Art. 323: Art. 32.03: Prevederi tranzitorii suplimentare pentru construcţiile navale a căror construire a început la 01.04.1976 sau înainte de această dată
1.Suplimentar faţă de prevederile art. 32.02, construcţiilor navale, a căror construire a început la 01.04.1976 sau înainte de această dată, li se pot aplica următoarele prevederi:
2.Următoarele definiţii se aplică în tabelul următor:
- "R.T." (R = înlocuite, T = transformate): Prevederea nu se aplică construcţiilor navale care se află deja în exploatare, în afară de cazul în care componentele respective sunt înlocuite sau transformate, şi anume prevederea se aplică numai componentelor sau zonelor respective înlocuite sau transformate. Dacă componentele existente sunt înlocuite prin componente de înlocuire care utilizează aceeaşi tehnologie şi de acelaşi tip, aceasta nu constituie o înlocuire "R" în sensul acestor prevederi tranzitorii.
- "Emiterea sau reînnoirea Certificatului navei de navigaţie interioară": Prevederea trebuie să fie respectată la data emiterii sau reînnoirii Certificatului navei de navigaţie interioară după data indicată.

Articol şi alineat

Conţinut

Termen final şi observaţii

CAPITOLUL 3

 

 

3.04

alin. 2

Suprafeţele comune ale buncărelor cu încăperile de locuit şi zonele pentru pasageri

R.T., cel târziu la reînnoirea Certificatului navei de navigaţie interioară după data de

01.01.2035

 

alin. 733

Nivelul maxim admisibil al presiunii acustice

La reînnoirea Certificatului navei de navigaţie interioară după data de

01.01.2020

33Prevederea tranzitorie asociată articolului 3.04 alin. 7 este o cerinţă temporară şi va fi valabilă până la 31 decembrie 2019. Înainte de 1 decembrie 2014, prevederea tranzitorie aplicabilă a fost: "3.04 alin. 7/Nivelul presiunii acustice maxim admisibil/RT, cel târziu la reînnoirea Certificatului navei de navigaţie interioară după 01.01.2015".

CAPITOLUL 4

 

 

4.01

alin. 1

Distanţa de siguranţă

La reînnoirea Certificatului navei de navigaţie interioară după data de

01.01.2015

4.02

 

Bordul liber

La reînnoirea Certificatului navei de navigaţie interioară după data de

01.01.2015

4.03

 

Bordul liber minim

La reînnoirea Certificatului navei de navigaţie interioară după data de

01.01.2015

CAPITOLUL 7

 

 

7.01

alin. 234

Presiunea acustică produsă de navă

R.T., cel târziu la reînnoirea Certificatului navei de navigaţie interioară după data de

01.01.2020

34Prevederea tranzitorie asociată articolului 7.01 alin. 2 este o cerinţă temporară şi va fi valabilă până la 31 decembrie 2019. Înainte de 1 decembrie 2014, prevederea tranzitorie aplicabilă a fost: "7.01 alin. 2 Presiunea acustică produsă de navă/RT, cel târziu la reînnoirea Certificatului navei de navigaţie interioară după 01.01.2015".

CAPITOLUL 8

 

 

8.08

alin. 3 şi 4

Debitul minim de pompare şi diametrul interior al tubulaturii de santină

La reînnoirea Certificatului navei de navigaţie interioară după data de

01.01.2015

8.10

alin. 235

Zgomotul produs de o navă în marş

R.T., cel târziu la reînnoirea Certificatului navei de navigaţie interioară după data de

01.01.2020

35Prevederea tranzitorie asociată cu articolul 8.10 alin. (2) este o cerinţă temporară şi va fi valabilă până la 31 decembrie 2019. Înainte de 1 decembrie 2014, prevederea tranzitorie aplicabilă a fost următoarea: "8.10 alin. 2/Zgomotul produs de o navă în marş/RT, cel târziu la reînnoirea Certificatului de navă de navigaţie interioară după 01.01.2015".

CAPITOLUL 10

 

 

10.0136

alin. 1 fraza 1 alin. 2 la 4

Cerinţe pentru echipamentul electric

R.T., cel târziu la reînnoirea Certificatului navei de navigaţie interioară după data de

01.01.2020

36Prevederea tranzitorie asociată articolului 10.01 este o cerinţă temporară şi va fi valabilă până la 31 decembrie 2019. Înainte de 1 decembrie 2014, prevederea tranzitorie aplicabilă a fost următoarea: "10.01/Cerinţe privind instalaţia electrică/RT, cel târziu la reînnoirea Certificatului de navă de navigaţie interioară după 1.1.2015".

10.03

 

Protecţia contra contactului fizic, pătrunderii corpurilor solide şi apei

R.T., cel târziu la reînnoirea Certificatului navei de navigaţie interioară după data de

01.01.2015

10.06

 

Tensiuni maxime admisibile

R.T., cel târziu la reînnoirea Certificatului navei de navigaţie interioară după data de

01.01.2015

10.10

 

Generatoare, motoare şi transformatoare

R.T., cel târziu la reînnoirea Certificatului navei de navigaţie interioară după data de

01.01.2015

10.11

alin. 2

Instalarea acumulatorilor

R.T., cel târziu la reînnoirea Certificatului navei de navigaţie interioară după data de

01.01.2015

10.12

 

Echipamente

R.T., cel târziu la reînnoirea Certificatului navei de navigaţie interioară după data de

01.01.2015

10.14

 

Accesorii de instalare

R.T., cel târziu la reînnoirea Certificatului navei de navigaţie interioară după data de

01.01.2015

10.15

 

Cabluri

R.T., cel târziu la reînnoirea Certificatului navei de navigaţie interioară după data de

01.01.2015

10.17

 

Lumini de navigaţie

R.T., cel târziu la reînnoirea Certificatului navei de navigaţie interioară după data de

01.01.2015

CAPITOLUL 15

 

 

15.02

alin. 537

Zgomot şi vibraţii în încăperile de locuit

R.T., cel târziu la reînnoirea Certificatului navei de navigaţie interioară după data de

01.01.2020

37Prevederea tranzitorie asociată articolului 15.02 alin. (5) este o cerinţă temporară şi va fi valabilă până la 31 decembrie 2019. Înainte de 1 decembrie 2014, prevederea tranzitorie aplicabilă a fost: "15.02 alin. 5/Zgomotul şi vibraţiile în încăperile de locuit/Reînnoirea Certificatului navei de navigaţie interioară după 1.1.2015"

CAPITOLUL 19

 

 

19.02

alin. 3

Amplasarea peretelui de coliziune şi a peretelui picului pupa

R.T., cel târziu la reînnoirea Certificatului navei de navigaţie interioară după data de

01.01.2045

19.02

alin. 5, alin. 6, prima frază, alin. 7 până la alin. 11 şi alin. 13

Linia de supraimersiune dacă nu există punte a pereţilor etanşi

R.T., cel târziu la reînnoirea Certificatului navei de navigaţie interioară după data de

01.01.2045

alin. 16

Ferestre etanşe la apă

R.T., cel târziu la reînnoirea Certificatului navei de navigaţie interioară după data de

01.01.2045

19.04

 

Distanţa de siguranţă, bordul liber, măsuri de imersiune

R.T., cel târziu la reînnoirea Certificatului navei de navigaţie interioară după data de

01.01.2045

19.05

 

Numărul de pasageri

La reînnoirea Certificatului navei de navigaţie interioară după data de

01.01.2045

19.10

alin. 4, alin. 6, alin. 7 alin. 8 şi alin. 11

Instalaţia electrică pentru caz de avarie

R.T., cel târziu la reînnoirea Certificatului navei de navigaţie interioară după data de

01.01.2045

3.Art. 19.11, alin. 3, prima frază se aplică navelor pentru voiaje de zi a căror chilă a fost pusă la sau înainte de 1 aprilie 1976, până la prima reînnoire a Certificatului navei de navigaţie interioară după 1.01.2045, cu condiţia ca numai piturile, lacurile, acoperirile de protecţie şi alte materiale utilizate pe suprafeţele căilor de evacuare şi alte materiale pentru tratarea suprafeţelor panourilor trebuie să fie rezistente la foc, iar fumul sau vaporii toxici să nu se degaje într-un volum periculos.
4.Art. 19.11, alin. 12, se aplică navelor pentru voiaje de zi a căror chilă a fost pusă la sau înainte de 1 aprilie 1976, până la prima emitere sau reînnoire a Certificatului navei de navigaţie interioară după 1.01.2045, cu condiţia ca să fie suficient ca, în locul scărilor realizate în construcţie portantă din oţel, scările care vor servi drept cale de evacuare să fie proiectate astfel încât, în cazul unui incendiu, să rămână utilizabile în acelaşi timp cu scările realizate în construcţie portantă din oţel.