Art. 303. - Art. 3.03: Corpul - Anexa 2/2018 la Ordinul nr. 1472/2018 pentru aprobarea cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară - CERINŢE TEHNICE MINIME APLICABILE CONSTRUCŢIILOR NAVALE CARE NAVIGHEAZĂ PE CĂILE NAVIGABILE INTERIOARE DIN ZONELE 1, 2, 3 ŞI 4

M.Of. 844 bis

În vigoare
Versiune de la: 24 Aprilie 2024
Art. 3.03: Corpul
1.Pereţii etanşi care se extind până la punte sau, în lipsa punţii, până la marginea superioară a bordajului trebuie să fie amplasaţi în următoarele locuri:
a)Un perete de coliziune la o distanţă corespunzătoare de prova astfel încât flotabilitatea navei încărcate să fie asigurată, cu o distanţă de siguranţă reziduală de 100 mm, în cazul inundării compartimentului etanş din prova peretelui de coliziune.
De regulă, condiţia menţionată la alin. 1 este considerată îndeplinită dacă peretele de coliziune este amplasat la o distanţă cuprinsă între 0,04 L şi 0,04 L + 2 m, măsurată de la perpendiculara prova în planul pescajului maxim.
Dacă distanţa respectivă este mai mare de 0,04 L + 2 m, condiţia menţionată la alin. 1 trebuie verificată prin calcul.
Distanţa poate fi redusă la 0,03 L. În acest caz condiţia menţionată la alin. 1 trebuie să fie verificată prin calcul presupunând că sunt inundate simultan compartimentul din prova peretelui de coliziune şi cel adiacent lui.
b)Un perete al picului pupa, la o distanţă corespunzătoare de pupa pentru navele a căror lungime L este mai mare de 25 m astfel încât flotabilitatea navei încărcate să fie asigurată, cu o distanţă de siguranţă reziduală de 100 mm, în cazul inundării compartimentului etanş din pupa peretelui picului pupa.
De regulă, condiţia menţionată la primul alineat este considerată îndeplinită dacă peretele picului pupa este amplasat la o distanţă cuprinsă între 1,4 m şi 0,04 L + 2 m, măsurată de la punctul pupa de intersecţie a corpului cu planul pescajului maxim.
Dacă distanţa respectivă este mai mare de 0,04 L + 2 m, condiţia menţionată la primul alineat trebuie verificată prin calcul.
Distanţa poate fi redusă la 1 m. În acest caz condiţia menţionată la primul alineat trebuie să fie verificată prin calcul presupunând că sunt inundate simultan compartimentul din pupa peretelui picului pupa şi cel adiacent lui.
2.Nici o încăpere de locuit sau echipament necesar siguranţei sau exploatării navei nu trebuie să fie amplasat în prova peretelui de coliziune sau în pupa peretelui picului pupa.
Această cerinţă nu se aplică instalaţiei de ancorare sau echipamentului de guvernare.
3.Încăperile de locuit, încăperile de maşini şi încăperile de căldări, precum şi încăperile de lucru aferente acestora, trebuie să fie despărţite de magazii prin pereţi transversali etanşi la apă, care să se extindă până la punte.
4.Încăperile de locuit trebuie să fie despărţite de încăperile de maşini, încăperile de căldări şi de magazii prin pereţi etanşi la gaze şi trebuie să fie accesibile direct de pe punte. Dacă un astfel de acces nu este asigurat, trebuie prevăzută o ieşire de urgenţă care să ducă direct pe punte.
5.Pereţii etanşi ceruţi la alin. 1 şi 3, precum şi separarea de zonele specificate la alin. 4 nu trebuie să fie prevăzuţi cu deschideri.
Totuşi, sunt admise uşi în peretele picului pupa şi treceri ale liniilor de arbori şi ale sistemului de tubulaturi dacă acestea sunt realizate în aşa fel încât să nu fie afectată eficacitatea acestor pereţi etanşi şi a separării zonelor. Uşile din peretele picului pupa trebuie să fie permise cu condiţia ca în timonerie un dispozitiv de control la distanţă să indice dacă ele sunt deschise sau închise şi cu condiţia ca ele să fie prevăzute pe ambele părţi cu următoarea inscripţie uşor lizibilă:
"A se închide uşa imediat după folosire".
6.Prizele de apă şi scurgerile, precum şi sistemul de tubulaturi la care acestea sunt racordate, trebuie să fie realizate în aşa fel încât orice infiltrare accidentală de apă în navă să fie imposibilă.
7.Secţiunile la extremitatea prova a navei trebuie să fie construite astfel încât ancorele să nu poată ieşi în întregime şi nici parţial în exteriorul învelişului bordajului.