Art. 181. - Art. 18 1 : Art. 18.01: Dispoziţii generale - Anexa 2/2018 la Ordinul nr. 1472/2018 pentru aprobarea cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară - CERINŢE TEHNICE MINIME APLICABILE CONSTRUCŢIILOR NAVALE CARE NAVIGHEAZĂ PE CĂILE NAVIGABILE INTERIOARE DIN ZONELE 1, 2, 3 ŞI 4

M.Of. 844 bis

În vigoare
Versiune de la: 24 Aprilie 2024
Art. 181: Art. 18.01: Dispoziţii generale
1.Prezentul capitol se aplică tuturor instalaţiilor de tratare a apelor uzate care sunt instalate la bordul navelor de pasageri.
2._
a)Instalaţiile de tratare a apelor uzate de la bord respectă valorile limită prevăzute în tabelul 1 pe parcursul încercării de tip.
Tabelul 1
Valorile limită care trebuie respectate în exploatare la ieşirea din instalaţia de tratare a apelor uzate de la bord (instalaţie de încercare) pe parcursul încercării de tip

Parametru

Concentraţie

(Etapa II)

Eşantion

Cerere biochimică de oxigen (CBO5)

ISO 5815-1 şi 5815-2 (2003)1

20 mg/l

Eşantion compozit de 24h omogenizat

25 mg/l

Eşantion aleatoriu omogenizat

Cerere chimică de oxigen (CCO)2

ISO 6060 (1989)1

100 mg/l

Eşantion compozit de 24h omogenizat

125 mg/l

Eşantion aleatoriu omogenizat

Carbon organic total (COT) Standardul EN 1484 (1997)1

35 mg/l

Eşantion compozit de 24h omogenizat

45 mg/l

Eşantion aleatoriu omogenizat

1)Statele membre pot aplica proceduri echivalente.

2)În scopul verificării, în locul cererii chimice de oxigen (CCO) se poate folosi ca referinţă şi carbonul organic total (COT).

b)Pe parcursul exploatării instalaţiei trebuie respectate valorile de control prevăzute în tabelul 2.
Tabelul 2
Valorile de control care trebuie respectate la ieşirea din instalaţia de tratare a apelor uzate de la bord

Parametru

Concentraţie

(Etapa II)

Eşantion

Cerere biochimică de oxigen (CBO5)

ISO 5815-1 şi 5815-2 (2003)1

25 mg/l

Eşantion aleatoriu omogenizat

Cerere chimică de oxigen (CCO)2

ISO 6060 (1989)1

125 mg/l

Eşantion aleatoriu omogenizat

150 mg/l

Eşantion aleatoriu

Carbon organic total (COT)

EN 1484 (1997)1

45 mg/l

Eşantion aleatoriu omogenizat

1)Statele membre pot aplica proceduri echivalente.

2)În scopul verificării, în locul cererii chimice de oxigen (CCO) se poate folosi ca referinţă şi carbonul organic total (COT).

3.Procedurile care utilizează produse care conţin clor nu sunt admisibile.
De asemenea, nu este admisibilă diluarea apelor reziduale menajere pentru reducerea încărcăturii specifice şi, prin urmare, pentru eliminarea acestora.
4.Trebuie luate măsuri corespunzătoare pentru depozitarea, conservarea, dacă este necesar, şi evacuarea nămolului de canalizare. Măsurile trebuie să includă, de asemenea, un plan de gestionare a nămolului de canalizare.
5.Respectarea valorilor limită prevăzute în tabelul 1 de la alin. 2, lit. a) este confirmată printr-o încercare de tip şi stabilită pe baza unei aprobări de tip. Aprobarea de tip este certificată într-un certificat de aprobare de tip. Înaintea instalării la bord a instalaţiei de tratare a apelor uzate o copie a certificatului de aprobare de tip este transmisă comisiei de inspecţie. La bord se păstrează o copie a certificatului de aprobare de tip, precum şi o copie a registrului parametrilor instalaţiei de tratare a apelor uzate de la bord.
6.După instalarea la bord a instalaţiei de tratare a apelor uzate, constructorul efectuează un test de funcţionare înainte de începerea serviciului programat. Instalaţia de tratare a apelor uzate de la bord se înscrie la punctul 52 din certificatul navei de navigaţie interioară împreună cu următoarele elemente:
a)denumirea;
b)numărul aprobării de tip;
c)numărul de serie;
d)anul de fabricaţie.
7.Orice modificări semnificative aduse unei instalaţii de tratare a apelor uzate de la bord care influenţează tratarea apelor uzate sunt urmate întotdeauna de o încercare specială în conformitate cu art. 18.9 alin. 3.
8.Autoritatea competentă poate apela la un serviciu tehnic cu scopul de a îndeplini sarcinile descrise în prezentul capitol.
9.Instalaţia de tratare a apelor uzate de la bord trebuie întreţinută în mod regulat în conformitate cu instrucţiunile constructorului cu scopul de a se asigura că este în stare perfectă de funcţionare. La bord se păstrează un carnet de întreţinere care atestă respectivele intervenţii.