Capitolul 31 - PREVEDERI SPECIALE PENTRU NAVELE CARE NAVIGHEAZĂ CU ECHIPAJUL MINIM - Anexa 2/2018 la Ordinul nr. 1472/2018 pentru aprobarea cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară - CERINŢE TEHNICE MINIME APLICABILE CONSTRUCŢIILOR NAVALE CARE NAVIGHEAZĂ PE CĂILE NAVIGABILE INTERIOARE DIN ZONELE 1, 2, 3 ŞI 4
M.Of. 844 bis
În vigoare Versiune de la: 24 Aprilie 2024
CAPITOLUL 31:PREVEDERI SPECIALE PENTRU NAVELE CARE NAVIGHEAZĂ CU ECHIPAJUL MINIM
Art. 311: Art. 31.01: Echipamentul navelor
1.Pentru navele propulsate, împingătoare, convoaie împinse şi navele de pasageri, conformitatea sau lipsa conformităţii cu prevederile art. 31.02 şi art. 31.03 trebuie înregistrată de către comisia de inspecţie la punctul 47 al certificatului navei de navigaţie interioară al navei.
Art. 312: Art. 31.02: Standardul S1
1.Instalaţiile de propulsie trebuie să fie amenajate astfel încât să permită modificarea vitezei şi inversarea direcţiei de împingere a elicei din timonerie.
Maşinile auxiliare necesare funcţionării navei trebuie să poată fi puse în funcţiune sau oprite din timonerie dacă acest lucru nu se face automat sau motoarele funcţionează în mod continuu pe timpul fiecărui voiaj.
2.Niveluri critice ale:
- temperaturii apei de răcire a motoarelor principale,
- presiunii uleiului de ungere pentru maşinile principale şi transmisii,
- presiunii uleiului şi presiunii aerului de la dispozitivele de inversare ale motoarelor principale, organelor de transmisie reversibile sau elicelor,
- nivelurile de santină din încăperea maşinilor principale,
trebuie să fie monitorizare cu ajutorul dispozitivelor care, în cazul unei defecţiuni, declanşează semnale acustice şi vizuale din timonerie. Semnalele de alarmă acustice pot fi reunite într-un dispozitiv de avertizare acustică. Acestea pot fi oprite imediat ce s-a constatat defecţiunea. Semnalele de alarmă vizuale pot fi oprite numai atunci când defecţiunile care le-au declanşat au fost remediate.
3.Alimentarea cu combustibil şi răcirea motoarelor principale trebuie să se facă automat.
4.Instalaţia de guvernare nu trebuie să necesite vreun anumit efort din partea unei persoane pentru punerea în funcţiune, chiar şi în cazul pescajului maxim.
5.Emiterea semnalelor optice şi sonore prevăzute de reglementările aplicabile ale autorităţii de navigaţie din statele membre, după caz, trebuie să fie posibilă din postul de guvernare.
6.Dacă nu există comunicare directă între timonerie şi prova navei, pupa navei, încăperile de locuit şi încăperile de maşini, va fi prevăzută o legătură de comunicare orală. Pentru comunicarea cu încăperile de maşini, legătura de comunicare orală se poate înlocui cu semnale optice şi acustice.
7.Funcţionarea manivelelor şi a părţilor similare de rotaţie ale dispozitivelor de ridicare nu trebuie să necesite o forţă mai mare de 160 N.
8.Vinciurile de remorcare înscrise în certificatul navei de navigaţie interioară trebuie să fie motorizate.
9.Pompele de santină şi pompele de spălare a punţii trebuie să fie motorizate.
10.Aparatele principale de comandă şi aparatele de control trebuie să fie dispuse în mod ergonomic.
11.Echipamentul cerut conform art. 6.01, alin. 1 trebuie să poată fi acţionat de la distanţă din postul de guvernare.
Art. 313: Art. 31.03: Standardul S2
Standardul S1 şi o echipare suplimentară cu:
1.Pentru motonavele care operează separat:
- un propulsor prova care poate fi acţionat din postul de guvernare;
2.Pentru motonavele care asigură propulsia unei formaţiuni în cuplu:
- un propulsor prova care poate fi acţionat din postul de guvernare;
3.Pentru motonavele care asigură propulsia convoaielor împinse formate din motonavă şi o construcţie navală în prova:
- vinciuri de cuplare acţionate electric sau hidraulic. Totuşi, acest echipament nu este cerut dacă construcţia navală din prova convoiului împins este echipată cu un propulsor prova care poate fi acţionat din postul de guvernare al motonavei împingătoare;
4.Pentru împingătoare care asigură propulsia unui convoi împins:
- vinciuri de cuplare acţionate electric sau hidraulic. Totuşi, acest echipament nu este cerut dacă construcţie navală din prova convoiului împins este echipată cu un propulsor prova care poate fi acţionat din postul de guvernare al împingătorului;
5.Pentru navele de pasageri:
- un propulsor prova care poate fi acţionat din postul de guvernare. Totuşi, acest lucru nu se cere dacă instalaţia de propulsie şi instalaţia de guvernare a navei de pasageri garantează în aceeaşi măsură manevrabilitatea.