Capitolul 24 - Prevederi speciale aplicabile construcţiilor navale tradiţionale - Anexa 2/2018 la Ordinul nr. 1472/2018 pentru aprobarea cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară - CERINŢE TEHNICE MINIME APLICABILE CONSTRUCŢIILOR NAVALE CARE NAVIGHEAZĂ PE CĂILE NAVIGABILE INTERIOARE DIN ZONELE 1, 2, 3 ŞI 4

M.Of. 844 bis

În vigoare
Versiune de la: 24 Aprilie 2024
CAPITOLUL 24:Prevederi speciale aplicabile construcţiilor navale tradiţionale
Art. 241: Art. 24.01: Aplicarea Părţii II şi III
1.Construcţia navală tradiţională trebuie să fie construită în conformitate cu bunele practici în domeniul construcţiilor navale, în conformitate cu condiţiile tehnice ale perioadei istorice alese.
Starea construcţiei navale, amenajarea şi echipamentul construcţiei navale tradiţionale trebuie să fie cel puţin în conformitate cu reglementările naţionale în vigoare, la data istorică aleasă, ale statului membru în care construcţia navală tradiţională originală a fost operată.
2.Toate părţile componente, amenajarea şi echipamentul care nu sunt incluse în starea construcţiei navale, amenajarea şi echipamentul din perioada de timp aleasă, trebuie să îndeplinească toate prevederile aplicabile din părţile II şi III ale prezentul standard
3.În eventualitatea unor abateri de la prevederile aplicabile curente ale acestui standard, comisia de inspecţie trebuie să stabilească, ca o compensare de echilibrare, un nivel echivalent de siguranţă în considerarea funcţionării tehnice a construcţiei navale tradiţionale şi, de asemenea impresia ei vizuală. Aceste abateri sunt permise doar în cazul în care acestea sunt necesare din cauza necesităţii de a conserva caracterul istoric al construcţiei navale.
Art. 242: Art. 24.02: Recunoaşterea şi înscrierea în certificatul navei de navigaţie interioară
1.Recunoaşterea unei construcţii navale ca o construcţie navală tradiţională necesită:
a)o inspecţie iniţială înainte primei emiteri a certificatului navei de navigaţie interioară sau
b)o inspecţie specială înainte de a emite un certificat navei de navigaţie interioară modificat în urma conversiei sau schimbării destinaţiei unui construcţii navale ca o construcţie navală tradiţională.
2.Pe lângă documentele de reglementare cerute, următoarele documente trebuie transmise la comisia de inspecţie cu cererea de inspecţie:
a)raportul de expertiză al unui expert al unei autorităţi de conservare a patrimoniului cu expertiza corespunzătoare în domeniu, sau al unui expert în construcţia navală tradiţională, eliberat ca răspuns la o inspecţie, care a fost efectuată cu nu mai mult de trei luni înainte de data cererii, care să certifice că cerinţele art. 24.01 alin. 1 sunt îndeplinite, că este asumată adecvarea pentru utilizare în conformitate cu art. 1.01 (1.29) şi că construcţia navală merită să fie conservată;
b)conceptul de operaţiuni;
c)un concept de securitate bazat pe conceptul de operaţiuni în conformitate cu lit. b);
d)documentaţia construcţiei navale tradiţionale, care constă din următoarele părţi:
aa)detalii cu privire la starea construcţiei navale, amenajarea şi echipamentul construcţiei navale prezentate pentru inspecţie, prin intermediul unor descrieri relevante, desene, fotografii şi altă documentaţie;
bb)lista cerinţelor aplicabile la data istorică aleasă şi copiile acestora în măsura în care acestea sunt necesare pentru justificarea abaterilor de la cerinţele părţilor II şi III din prezentul standard;
cc)dovada că starea construcţiei navale, amenajarea şi echipamentul este corespunzător să se opereze construcţia navală ca şi construcţie navală tradiţională;
dd)desene, planuri, calcule şi elemente de probă în conformitate cu prezentul standard. Acestea trebuie sa fie conforme cu starea aplicabilă a construcţiei navale la momentul depunerii cererii;
ee)lista abaterilor privind starea construcţiei navale, amenajarea şi echipamentul în conformitate cu detaliile de la (aa) de la cerinţele prezentului standard aplicabile la momentul depunerea cererii;
ff)date privind echipajul construcţiei navale tradiţionale în perioada de timp istoric ales.
3.Solicitantul aplică pentru data istorică pentru construcţia navală tradiţională; această dată nu trebuie să fie aleasă înainte de data la care construcţia navală a fost pusă în serviciu prima dată. În cazul unei replici a unui construcţii navale tradiţionale, data istorică poate fi văzută din raportul de expertiză, în conformitate cu alin. 2 lit. a).
4.Pe baza documentaţiei de mai sus şi a inspecţiei, în conformitate cu alin. 1, comisia de inspecţie evaluează conformitatea, în conformitate cu art. 1.01 (1.29) şi art. 24.01 şi recunoaşterea ca "construcţia navală tradiţională" este înscrisă la pct. 2 al certificatului navei de navigaţie interioară.
Atestarea conformităţii nu poate avea loc împotriva hotărârii expertului în construcţia navală tradiţională şi împotriva raportului de expertiză în conformitate cu alin. 2 lit. a).
5.În plus faţă de menţiunea "construcţie navală tradiţională", anexa "construcţie navală tradiţională", trebuie emisă în conformitate cu modelul din anexa nr. 3, secţiunea V, a ES-TRIN. Următoarea menţiune se înregistrează la pct. 52 din certificatul navei de navigaţie interioară:
"A se vedea anexa construcţie navală tradiţională."
6._
(1)Dacă sunt detectate neconformităţi faţă de versiunea prezentului standard, aplicabile în momentul prezentării cererii, în documentaţia menţionată la alin. 2 lit. d) (ee), sau în timpul inspecţiei menţionate la alin. 1), atunci:
a)numai echipajul sau persoanele care se află în interes de serviciu la bord poate rămâne pe construcţia navală în timpul voiajului, şi
b)exploatarea maşinilor sau echipamentelor acţionate mecanic la bord, care sunt uşor accesibile, este permisă numai în cazul în care nimeni nu este la bord, cu excepţia echipajului sau a persoanelor care se află în interes de serviciu la bord.
(2)Următoarea menţiune se înregistrează la pct. 52 din certificatul navei de navigaţie interioară:
"Persoanele altele decât echipajul sau persoanele care se află în interes de serviciu la bord pot sta la bord numai atunci când nava este acostată în siguranţă şi maşinile sau echipamentele acţionate mecanic la bord, liber accesibile, nu sunt în funcţiune"
Art. 243: Art. 24.03: Alte dispoziţii şi cerinţe
1.Comisia de inspecţie trebuie să stabilească, în conformitate cu operaţiunile şi conceptele de siguranţă, în conformitate cu art. 24.02 alin. 2 litera b) şi c), precum şi starea construcţiei navale, amenajarea şi echipamentul construcţiei navale tradiţionale:
a)nivelul minim de încadrare cu personal şi calificarea echipajului;
b)numărul admis de persoane care pot fi redus la nivelul minim de încadrare cu personal;
c)condiţii restrictive pentru şederea la bord a persoanelor altele decât membrii echipajului;
d)încărcătura permisă care poate fi redusă la "zero";
e)zona de operare autorizată;
f)restricţiile meteorologice;
g)restricţiile nautice;
h)alte condiţii restrictive.
2.În cazul inspecţiilor periodice, comisia de inspecţie poate modifica condiţiile, în conformitate cu art. 24.03 alin. 1 şi art. 24.01 alin. 3), pe baza dezvoltării ulterioare a reglementările tehnice ale acestui standard. Aceste modificări trebuie introduse în anexa de construcţie navală tradiţională la certificatul navei de navigaţie interioară.