Partea 1 - Cerinţe Specifice Proiectului - Anexa 2/2012 Documentaţii standardizate aferente contractelor de achiziţie de lucrări publice pentru ''execuţie de reţele de canalizare şi reţele de alimentare cu apă''

M.Of. 410 bis

În vigoare
Versiune de la: 20 Iunie 2012
PARTEA 1:Cerinţe Specifice Proiectului

Cuprins

1. CONTEXT 76

1.1. Introducere 76

1.2. Scopul Lucrarilor 76

2. INFORMATII DESPRE SANTIER 77

2.1. Locatie 77

2.2. Întinderea Şantierului 77

2.3. Dreptul de proprietate asupra terenului 77

2.4. Accesul pe Santier 77

2.5. Conditii climaterice 77

2.6. Date topografice 77

2.7. Investigatii Geologice 77

2.8. Starea canalelor/conductelor de apă existente 77

2.9. Lista planselor existente 78

2.10. Facilitati existente 78

2.11. Cerinte privind energia si disponibilitatea acesteia 78

2.12. Riscuri privind instalatiile Autoritatii Contractante 78

2.13. Lucrari Provizorii ale Antreprenorului 78

2.14. Alte Documente Relevante 78

2.15. Autorizatii si Avize 78

2.16. Expertize si investigatii aditionale 79

3. CERINTE GENERALE DE PROIECTARE 80

3.1. Date principale 80

3.2. Alimentarea cu energie 80

3.3. Utilizarea structurilor existente 80

3.4. Restrictii impuse de procedurile de exploatare ale Autoritatii Contractante 80

3.5. Restrictii privind impactul asupra mediului 80

3.6. Documentele Antreprenorului pentru revizuire si aprobare de catre Inginer 81

3.7. Secţiunile Lucrărilor 81

1.CONTEXT
1.1.Introducere
Explicati de ce sunt necesare lucrarile.
Faceti un scurt istoric si mentionati populatia beneficiara/deservita.
Precizati beneficiarul si mecanismul de finantare.
1.2.Scopul Lucrarilor
Descrieti rezultatele asteptate, ca de exemplu:
Apă
- înlocuirea conductelor defecte de distribuţie apă şi service pentru racordări
- înlocuirea conductelor de apă defecte
- extinderea reţelelor de distribuţie a apei
- instalarea contoarelor clienţilor în părţile reţelelor de distribuţie în care nu există contoare în prezent
- înlocuirea contoarelor defecte ale clienţilor
- mărirea capacităţii
- instalarea unor staţii de pompare cu generatoare auxiliare
Apă reziduală
- înlocuirea canalelor defecte şi a căminelor de vizitare
- înlocuirea canalelor colectoare defecte
- extinderea zonei deservite de canalele pulice
- reabilitarea şi/sau înlocuirea canalelor şi staţiilor de pompare existente
- mărirea capacităţii
- construirea unor staţii de pompare pentru canalizare în reţea
2.INFORMATII DESPRE SANTIER
2.1.Locatie
Furnizati suficiente detalii cu privire la amplasarea Santierului, astfel incat orice vizitator sa poata ajunge acolo. Includeti eventual si o schita a Santierului.
În cazul existentei mai multor puncte de lucru, oferiti detalii cu privire la amplasarea fiecaruia.
2.2.Întinderea Şantierului
Descrieţi întinderea zonei pe care o vor ocupa Lucrările. Faceti referire la plansele relevante incluse in contract.
Menţionaţi orice condiţii de acces.
În cazul mai multor puncte de lucru, oferiti detalii privind delimitarile fiecaruia.
2.3.Dreptul de proprietate asupra terenului
Orice solicitare de a patrunde pe proprietatea unei terte parti trebuie insotita de precizarea numelor si adreselor respectivilor proprietari sau chiriasilor, dupa cum este cazul.
Specificati, de asemenea, dreptul de proprietate in cazul fiecarui teren ce poate fi afectat pe parcursul implementarii contractului.
2.4.Accesul pe Santier
Descrieti caile de acces pe Santier pentru Antreprenor si precizati orice limitare in ceea ce priveste utilizarea acestora.
În alegerea caii de acces specificata veti tine cont de accesul publicului precum si de cerintele de functionare ale lucrarilor existente.
2.5.Condiţii climaterice
Furnizati date cu privire la precipitatii si temperatura inclusiv variatiile inregistrate pe parcursul unui an. De asemenea, descrieti directia predominanta si ecartul de viteze al vantului pe tot parcursul anului.
Precizati unde se afla cea mai apropiata statie meteorologica de unde pot fi obtinute mai multe detalii.
Precizati adancimea de inghet, in conformitate cu standardul STAS 6054/77.
2.6.Date topografice
Descrieti la modul general din punct de vedere topografic zona in care se va desfasura proiectul.
Oferiti informatii cu privire la orice studiu topografic aferent Santierului. In acest paragraf se va include doar un sumar al acestor informatii, toate detaliile relevante urmand a fi prevazute in Capitolul 5 " Informatii incluse in Contract" sau in Capitolul 6, "Informatii neincluse in contract", in functie de acuratetea presupusa a datelor.
2.7.Investigatii Geologice
Descrieti la modul general din punct de vedere al caracteristicilor geologice zona in care se va desfasura proiectul.
Furnizati informatii privind orice investigatii geologice ale terenului/solului relevante pentru amplasamentul respectiv. In cadrul acestui paragraf se va include doar un sumar al acestor informatii, toate detaliile relevante urmand a fi incluse in Capitolul 5, "Informatii incluse in Contract" sau Capitolul 6, "Informatii neincluse in contract", in functie de acuratetea persupusa a datelor.
2.8.Starea canalelor/conductelor de apă existente
Descrieţi sistemul de canale colectoare şi/sau sistemul de distribuţie a apei, inclusiv:
- Vechimea construcţiei
- Starea actuală
2.9.Lista planselor existente
Precizati disponibilitatea (locatie/ modalitate de acces) planselor aferente structurilor existente, infrastructurii si utilitatilor santierului.
Includeti de asemenea in aceasta sectiune si o lista a planselor existente, cu conditia ca aceasta sa nu depaseasca o pagina. In cazul in care aceasta e mai lunga, includeti lista completa fie in Capitolul 5, "Informatii incluse in Contract", fie in Capitolul 6, "Informatii ne incluse in Contracti", in functie de acuratetea presupusa a datelor.
2.10.Facilitati existente
- Pentru detalii privind serviciile existente consultaţi Capitolul 5, Informatii care fac parte din Contract.
2.11.Cerinte privind energia si disponibilitatea acesteia
Precizaţi unde şi ce putere este disponibilă pentru lucrările specificate (de ex. pentru staţiile de pompare).
2.12.Riscuri privind instalatiile Autoritatii Contractante
Trebuie menţionate toate riscurile cunoscute în privinţa siguranţei de pe Şantier, inclusiv zonele contaminate, cabluri electrice, materiale care conţin azbest etc.
2.13.Lucrari Provizorii ale Antreprenorului
Dacă sunt disponibile, oferiţi detalii despre componenta propusă. În cazul în care nu există spaţiu disponibil pentru o componentă, atunci trebuie să se precizeze că antreprenorul va fi responsabil să asigure propria sa componentă.
2.14.Alte Documente Relevante
Enumerati orice alta informatie sau document relevant privind Santierul. De exemplu, in cazul in care se intentioneaza utilizarea infrastructurii existente se vor pune la dispozitia Antreprenorului rezultatele expertizarilor tehnice ale structurilor.
2.15.Autorizatii si Avize
S-au obtinut urmatoarele autorizatii si avize, copiile acestora fiind incluse in Capitolul 5, "Informatii incluse in Contract". Antreprenorul se va conforma prevederilor respectivelor autorizatii si avize.
Enumerati aici doar autorizatiile si avizele deja obtinute. Includeti copii integrale ale acestor documente in Capitolul 5, "Informatii incluse in Contract".
Lista autorizatiilor si avizelor deja obtinute va include documente precum:
- Certificatul de Urbanism;
- Autorizatia Sanitara emisa de catre Departamentul de Sanatate Publica al autoritatii locale;
- Avizul de Gospodarire a Apelor emis de catre Apele Romane, Administratia Nationala, locala;
- Posibilul impact al proiectului asupra ariilor protejate NATURA 2000;
- Avizul de Mediu emis de catre autoritatea competenta;
- Avizul Ministerului Administratiei si Internelor - Comandamentul de Protectie Civila, Inspectoratul local judetean al Protectiei Civile;
- Avizul privind prevenirea si stingerea incendiilor, emis de catre Ministerul Administratiei si Internelor la nivel judetean;
- Avizul Societatii Nationale "Imbunatatiri Funciare" (SNIF) Planuri de situatie/ Avize favorabile de la companiile de utilitati publice precum electricitate, gaz, telecomunicatii etc.
- Autorizatia de Constructie/ Desfiintare
2.16.Expertize si investigatii aditionale
Informaţiile disponibile pentru Antreprenor sunt incluse în Capitolele 5 şi 6. Antreprenorul este responsabil pentru efectuarea oricăror investigaţii adiţionale şi strângerea oricăror informaţii suplimentare care pot fi necesare pentru a construi Lucrările pe cheltuială proprie.
3.CERINTE GENERALE DE PROIECTARE
3.1.Date principale
În aceasta sectiune vor fi precizate cerintele cu caracter general referitoare la Lucrari. Va fi inclus numai un sumar al acestora.
Din lista de mai jos se vor selecta doar aspectele relevante si se vor furniza informatiile corespunzatoare.
- Lungimea aproximativă a noului canal care va fi construit, inclusiv diametrele acestuia
- Lungimea aproximativă a conductelor de apă care vor fi construite, inclusiv diametrele acestora
- Lungimea aproximativă a noului canal care va fi reabilitat, inclusiv diametrele acestuia
- Lungimea aproximativă a conductelor de apă care vor fi reabilitate, inclusiv diametrele acestora
- Numărul de camere şi cămine de vizitare
- Detalii privind constructiile aferente canalelor/conductelor noi construite/reabilitate (ex. statii de pompare, rezervoare)
- Orice alte lucrări
3.2.Alimentarea cu energie
Precizaţi ce capacitate şi unde este disponibil curent electric pentru obiectele nou construite/reabilitate ce necesita alimentare cu energie electrica. Precizaţi ce responsabilităţi are antreprenorul pentru obţinerea puterii electrice necesare de la societatea locală de electricitate
3.3.Utilizarea structurilor existente
Se vor furniza detalii privind disponibilitatea unor cladiri sau structuri in vederea folosirii acestora de catre Antreprenor pentru Lucrari. In cazul in care acesta intentioneaza scoaterea din uz, demolarea, transformarea sau reabilitatrea unei cladiri existente sau a unei structuri, se va asigura ca exista o solutie alternativa pentru continuarea operarii corespunzatoare.
3.4.Restrictii impuse de procedurile de exploatare ale Autoritatii Contractante
Enumerati orice conditii impuse pentru operarea echipamentelor Autoritatii Contractante cum ar fi:
- Perioadă de preaviz obligatorie pentru orice opriri
- Perioada maximă de timp permisă pentru orice opriri (după cum este necesar pentru racordările conductelor etc)
3.5.Restrictii privind impactul asupra mediului
Precizati obiectivele care trebuiesc atinse.
Enumerati mai jos toate restrictiile impuse, inclusiv restrictii cu privire la:
- Poluarea aerului
- Contaminarea solului si a apelor
- Zgomot, inclusiv limitari ale programului de lucru
- Depozitarea namolului, deseurilor si pietrisului
- Restrictii privind procesul tehnologic proiectat, cum ar fi limitarea utilizarii substantelor chimice toxice (ex. clor).
Descrieti metodele de monitorizare si control ale operatiunilor de constructie pentru a respecta restrictiile prezentate mai sus.
3.6.Documentele Antreprenorului pentru revizuire si aprobare de catre Inginer
Documentatia ce va fi furnizata in scopul verificarii si aprobarii trebuie sa includa, fara a se limita, insa la urmatoarele:
Menţionaţi orice element al Lucrărilor proiectat de antreprenor
Documentele Antreprenorului vor fi elaborate intr-un format acceptat de catre Inginer.
Antreprenorul va elabora un program de inaintare catre Inginer a documentelor in termen de 20 de zile lucratoare de la Data de Incepere a Lucrarilor. Respectivul program va cuprinde documentatia contractuala relevanta, precum si datele de transmitere planificate. Acest program va indica care sunt documentele care vor fi depuse in vederea verificarii si aprobarii sau numai pentru aprobare, asa cum s-a stabilit mai sus.
Antreprenorul va furniza Inginerului doua copii pe suport de hartie si doua pe suport CD/DVD ale tuturor documentelor tehnice depuse spre verificare. Plansele printate vor fi in format A1, daca Inginerul nu dispune altfel.
Un registru al planselor si documentelor va fi mentinut si actualizat in permanenta de catre Antreprenor. O copie actualizata a registrului va fi inmanata Inginerului de fiecare data cand o plansa sau un document este emis.
3.7.Secţiunile Lucrărilor
Menţionaţi mai jos Secţiunile Lucrărilor, în cazul în care Lucrările trebuie împărţite în două sau mai multe amplasamente sau părţi.
În cazul în care există un singur amplasament sau o singură parte, atunci prezentul paragraf poate fi omis.