Secţiunea iii - INFORMAŢII JURIDICE, ECONOMICE, FINANCIARE ŞI TEHNICE - Anexa 2/2012 Documentaţii standardizate aferente contractelor de achiziţie de lucrări publice pentru ''execuţie de reţele de canalizare şi reţele de alimentare cu apă''

M.Of. 410 bis

În vigoare
Versiune de la: 20 Iunie 2012
SECŢIUNEA III:INFORMAŢII JURIDICE, ECONOMICE, FINANCIARE ŞI TEHNICE
1.III.1) CONDIŢII REFERITOARE LA CONTRACT

III.1.1) Depozite valorice şi garanţii solicitate (după caz)

III.1.1.a) Garantie de participare da |_| nu |_|

Ofertantul va constitui o garanţie pentru participare în cuantum de ................ lei.

Garanţia de participare se constituie în conformitate cu prevederile art. 86 din HG nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de

achiziţie publică din OUG nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică,

a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii,

cu modificările şi completările ulterioare.

Garanţia de participare până la 5000 lei se poate constitui şi prin numerar

la casieria autorităţii contractantă.

Perioada de valabilitate a garanţiei pentru participare: ......... zile de la data limită

stabilită pentru primirea ofertelor (perioada aleasa va fi cel putin egală cu perioada

de valabilitate a ofertei).

În cazul depunerii de oferte în asociere, garanţia de participare trebuie constituită

în numele asocierii şi să menţioneze că acoperă în mod solidar toţi membrii grupului

de operatori economici.

Garanţia de participare emisă în altă limbă decât română va fi prezentată în original

şi va fi însoţită de traducerea autorizată în limba română.

(Model orientativ Formular nr. 1)

III.1.1.b) Garantie de bună executie da |_| nu |_|

Cuantumul garanţiei de bună execuţie este de 10% din valoarea fără TVA a contractului fără TVA

şi se constituie conform art. 90 din HG 925/2006 printr-un instrument de garantare emis în condiţiile legii de o societate bancară sau de o societate de asigurări, care devine anexă la contract.

În cazul ofertanţilor care se regăsesc în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii conform Legii

nr. 346/2004 (făcând dovada în acest sens) garanţia de bună execuţie se constituie în procent de 50% din cuantumul precizat în documentaţia de atribuire.

(Model orientativ Formular nr. 2)

III.1.2) Principalele modalităţi de finanţare şi plată şi/sau trimitere la dispoziţiile relevante

Se specifică sursele de finantare ale contractului ce urmează a fi atribuit (buget de stat, buget local sau alte surse)

____________ (se va completa de autoritatea contractanta in conformitate cu proiectul aprobat) _____________

III.1.3) Forma juridică pe care o va lua grupul de operatori economici căruia i se atribuie contractul (după caz)

Asociere în conformitate cu art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 - (Model orientativ - Formular nr. 3/3A)

III.1.4) Executarea contractului este supusă altor condiţii speciale (după caz) da |_| nu |_|

III.1.5) Legislaţia aplicabilă

- Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică,

a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată

cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

- Hotărârea Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare

la atribuirea contractelor de achiziţie publică din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006

privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice

şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificarile si completarile ulterioare;

- Ordinul 314/2010 al Preşedintelui ANRMAP

- Ordinul 302/2011 al Preşedintelui ANRMAP

- Ordinul 313/2011 al Preşedintelui ANRMAP

- Ordinul 509/2011 al Preşedintelui ANRMAP

- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/12.04.2006 privind functia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achizitie publica, cu modificările şi completările ulterioare

- Hotararea de Guvern nr. 782/2006 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.

- Ordonanta de urgenta nr. 74 din 29 iunie 2005 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice.

- Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ

- Legea nr. 215/2001, Legea administraţiei publice locale, publicată în Monitorul Oficial nr. 204/2001, modificată.

- Legea nr. 500/2002, privind finanţele publice, publicată în Monitorul Oficial nr. 597/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

- Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale.

- Hotararea de Guvern nr. 1660 din 22 noiembrie 2006 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică prin mijloace electronice din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii.

- Legea nr. 10/1995 privind calitatea in constructii.

- H.G. 766/1997 privind privind obligativitatea utilizarii de materiale agrementate la executia lucrarilor.

- HG nr. 28/2008 privind aprobarea structurii devizului general si al metodologiei privind elaborarea devizului general pentru obiective de investitii si lucrari de investitii.

- HG nr. 1072/2003 privind avizarea de catre ISC a documentatiilor tehnico-economice pentru obiectivele de investitii finantate din fonduri publice.

- Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei cu modificarile si comletariile ulterioare.

- HG nr. 925/1995 de aprobare a regulamentului de verificare si expertizare tehnica de calitate a proiectelor, a executiei lucrarilor si a constructiilor.

- Legea 265/2006 privind aprobarea OUG 195/2005 privind protectia mediului

- Ordonanta de urgenta nr. 228/2008 pentru modificarea si completarea unor acte normative.

- Legea 50/1991 privind autorizarea executării construcţiilor şi unele măsuri pentru realizarea

locuinţelor, cu modificările şi completările ulterioare.

- H.G. 51/1996 privind aprobarea Regulamentului de recepţie a lucrărilor de montaj utilaje,

echipamente, instalaţii tehnologice şi a punerii în funcţiune a capacităţilor de producţie

- Ordinul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor nr. 863/2008 pentru aprobarea "Instrucţiunilor de aplicare a unor prevederi din Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii"

- Ordinul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative nr. 597/2008 privind stabilirea conţinutului-cadru, întocmirea şi avizarea documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor de investiţii noi şi/sau lucrărilor de intervenţii la construcţii existente, cuprinse în programele Ministerului Internelor şi Reformei Administrative

- HG 273/1994 privind aprobarea Regulamentului de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora

- Standarde nationale si reglementari tehnice in domeniu.

- www.anrmap.ro

(după caz, si alte acte normative în legătură cu obiectul contractului)

............................................ (se va mai putea adauga de autoritatea contractantă)

2.III.2) CONDIŢII DE PARTICIPARE

III.2.1) Situaţia personală a operatorilor economici, inclusiv cerinţele referitoare la înscrierea în registrul comerţului sau al profesiei

III.2.1.a) Situaţia personală a candidatului sau ofertantului:

Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor

1. Declaratie privind neincadrarea in prevederile art.180

Condiţie de calificare: Ofertantul nu trebuie să fi fost condamnat în ultimii 5 ani, printr-o hotărâre definitivă şi irevocabilă, pentru fraudă, corupţie, spălare de bani, activităţi criminale.

Modalitatea de indeplinire: Declaraţie pe proprie răspundere (completare Formular nr. 4)/ Cazier judiciar al operatorului economic/ Cazier judiciar al administratorului/directorului general

2. Declaraţie privind neîncadrarea în prevederile art. 181 din ordonanţă

Condiţie de calificare: autoritatea contractantă nu va califica ofertantul care înregistrează datorii la bugetul consolidat precum şi la cel local (indiferent de cuantumul acestora)- documentele prezentate trebuie să ateste îndeplinirea obligaţiilor scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele. Pentru persoanele juridice române documentele se prezintă în original, copie legalizată sau copie conformă cu originalul iar pentru persoanele juridice străine documentele se prezintă în original sau copie conformă cu originalul şi vor fi însoţite de traducere autorizată şi legalizată.

Modalitatea de indeplinire: Declaraţie pe proprie răspundere (completare Formular nr. 4)

3. Declaraţie "Certificat de participare la licitaţie cu ofertă independentă"

4. Documente de confirmare: Declaraţie pe proprie răspundere (completare Formular nr. 5)

Declaraţie privind neîncadrarea în situaţiile prevăzute la art. 691

Documente de confirmare: Declaraţie pe proprie răspundere (completare Formular nr. 6)

Pentru aceasta declaratie, persoanele ce detin functii de decizie in cadrul autorităţii contractante in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire in sensul articolului menţionat sunt următoarele: ...........................................................................................................................................

(În ceea ce priveste persoanele cu functie de decizie la care trebuie raportat conflictul de interese in sensul art.69 indice 1 din OUG nr. 34/2006, mentionati persoanele cu functie de decizie din cadrul autoritatii contractante, in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire, nu va limitati doar la factorii de decizie importanti)

III.2.1.b) Capacitatea de exercitare a activităţii profesionale

Informatii si formalităti necesare pentru evaluarea respectării cerintelor mentionate:

Pentru persoanele juridice române documentele se prezintă în original, copie legalizată sau copie conformă cu originalul iar pentru persoanele juridice străine documentele se prezintă în original sau copie conformă cu originalul şi vor fi însoţite de traducere autorizată şi legalizată.

Pentru persoanele juridice române

Documente de confirmare: - Prezentarea certificatului constatator emis de Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Teritorial, din care să rezulte domeniul de activitate principal/ secundar, codurile CAEN aferente acestora, iar pentru activitatea specifică domeniului obiectului contractului să se facă dovada autorizării conf. Art. 15 din Legea nr. 359/2004.

Pentru persoanele juridice străine

Documente de confirmare: - Prezentarea de documente care dovedesc o formă de înregistrare/ atestare ori apartenenţa din punct de vedere profesional, conforme legii ţării de rezidenţă a operatorului economic. (se va verifica prin accesarea http://ec.europa.eu/markt/ecertis/login.do)

- Prezentarea Certificatului de Rezidenţă Fiscală (evitarea dublei impuneri) sau o declaraţie valabile pentru anul calendaristic în curs

III.2.2) Capacitatea economică şi financiară

Informatii si/sau nivel(uri) minim(e) necesare pentru evaluarea respectării cerintelor mentionate

Modalitatea de indeplinire

Cerinta nr. 1

Cifra medie de afaceri globală pe ultimii 3 (trei) ani să fie cel puţin egală cu valoarea estimată a contractului în suma de .............................. (se va completa de autoritatea contractantă în funcţie de valoarea estimată a contractului) ..............

Documente relevante:

bilanţul contabil sau extrase de bilanţ înregistrat la organele competente, raport de audit, după caz, sau orice alte documente echivalente.

Modalitatea de indeplinire

Declaraţie privind cifra de afaceri (Completare Formular nr. 7)

Pentru conversia în RON, dacă situaţiile financiare sunt întocmite în altă monedă, se va lua în considerare cursul mediu de referinta publicat de Banca Centrala Europeana pentru anul respectiv.

Cerinta nr. 2

Disponibilităţi băneşti, resurse reale negrevate de datorii sau linii de credit pentru minim "X " luni de derulare a contractului, conform graficului de execuţie, în valoare de ______ (suma solicitată, pentru a nu fi considerată restrictivă, se va calcula dupa formula:

S = valoare estimata contract/perioada de derulare a contractului X perioada solicitata de autoritatea contractanta

S reprezintă suma sau plafonul maxima/maxim impusa/impus

Modalitatea de indeplinire

Scrisoare din partea băncilor/societăţi finanţatoare că deţin acces la finanţare în suma de ____ şi pentru o perioadă de ______ luni.

Modalitatea de indeplinire

Scrisoare din partea băncilor/societăţi finanţatoare că deţin acces la finanţare în suma de____ şi pentru o perioadă de ______ luni.

În cazul in care candidatul isi demonstreaza situatia economica si financiara invocand si sustinerea acordata de catre o alta persoana (conform art. 186 din OUG 34/2006), atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, completat conform Formular nr. 7A, incheiat in forma autentica, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitie ofertantului resursele financiare invocate.

Persoana ce asigura sustinerea financiara nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire conform prevederilor art. 180, art. 181 lit. a), c^1) si d) si art.69^1 din OUG 34/2006, cu toate modificarile si completarile ulterioare, prezentand in acest sens Formularul nr. 7B si Formular 6.

III.2.3.a) Capacitatea tehnică şi/sau profesională

Informatii si/sau nivel(uri) minim(e) necesare pentru evaluarea respectării cerintelor mentionate

Modalitatea de îndeplinire

Ofertantul va demonstra ca in ultimii 5 ani a executat urmatoarele (se va selecta dupa caz):

Pentru Contracte de executie retele de canalizare

- Ofertantul trebuie să fi executat cel puţin un contract similar care sa fi avut ca obiect realizarea a cel putin .... km de retele de canal (se va completa de autoritatea contractantă, numarul de km va fi mai mic sau egal cu cel care face obiectul contractului ce urmeaza a fi atribuit..

Pentru Contracte de executie retele de apa

- Ofertantul trebuie să fi executat cel puţin un contract similar care sa fi avut ca obiect realizarea a cel putin .... km de retele de apa si sau aductiuni de apa de(se va completa de autoritatea contractantă, numarul de km va fi mai mic sau egal cu cel care face obiectul contractului ce urmeaza a fi atribuit..

Ofertantul va prezenta pentru dovedirea experientei similare urmatoarele:

- copii dupa parti relevante ale contractului/contractelor declarate sau documentele constatatoare eliberate de autorităţile contractante la finalizarea contractelor de lucrări. Din aceste documente trebuie sa reiasa: beneficiarul, cantitatea (lungimea), perioada (inclusiv data incheierii contractului) si locul executiei lucrarilor;

- procesul-verbal de receptie finala, procesul-verbal de receptie la terminarea lucrarilor sau procese verbale de receptie partiala care sa ateste faptul ca lucrarile au fost executate in conformitate cu normele profesionale in domeniu si ca au fost duse la bun sfarsit.

Instructiuni pentru cazuri particulare

1. În cazul unui proiect care contine ambele tipuri de lucrari (apa si canal) ofertantului i se va cere sa faca dovada indeplinirii experientei similare pentru ambele tipuri de lucrari (apa si canal).

2. In cazul in care proiectul contine si alte constructii care fac parte din sistemele de alimentare cu apa si canalizare (ex statii de pompare etc) acestea nu se vor fi constitui in criterii de calificare.

3. Se va solicita ca obiectul contractului sa vizeze retele de apa si canalizare in mediul urban, numai in cazul in care contractul de achizitie publica se va derula in mediul urban.

Informaţii privind partea din contract pe care operatorul economic are, eventual, intenţia să o subcontracteze.

În cazul în care autoritatea contractantă solicită, ofertantul are obligaţia de a preciza partea/părţile din contract pe care urmează să le subcontracteze şi datele de recunoaştere ale subcontractanţilor propuşi.

Subcontractantul nu trebuie să se afle în situaţia prevăzută de art. 691 din OUG nr. 34/2006, sub sancţiunea excluderii din procedura de atribuire.

Completare Formular nr. 8

Capacitatea tehnica si/sau profesionala a operatorului economic poate fi sustinuta in conformitate cu art. 190 alin. (1), (2) si (3) din O.U.G. nr. 34/2007 aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificari si completari ulterioare.

În cazul in care candidatul îsi demonstreaza capacitatea tehnica si profesionala invocand si sustinerea acordata de catre o alta persoana (conform art. 190 din OUG 34/2006), atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui angajament ferm conform Formular nr. 8A în forma autentica al persoanei respective, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitie ofertantului resursele tehnice si profesionale invocate si va prelua executia obligatiilor din contract. Persoana ce asigura sustinerea tehnica si profesionala nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire conform prevederilor art. 180, art. 181 lit. a), c^1) si d) si art.69^1 din OUG 34/2006, cu toate modificarile si completarile ulterioare, prezentand in acest sens Formular nr. 8B si Formular nr. 6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fără a i se diminua răspunderea în ceea ce priveşte modul de îndeplinire a viitorului contract de achiziţie publică, conform art. 45 din OUG nr. 34/2006, ofertantul are dreptul de a include în propunerea tehnică posibilitatea de a subcontracta o parte din contractul respectiv.

În cazul în care autoritatea contractantă solicită, ofertantul are obligaţia de a preciza partea/părţile din contract pe care urmează să le subcontracteze şi datele de recunoaştere ale subcontractanţilor propuşi.

Subcontractantul nu trebuie să se afle în situaţia prevăzută de art. 691 din OUG nr. 34/2006, sub sancţiunea excluderii din procedura de atribuire.

III.2.3.b.) Standarde de asigurare a calităţii

Informatii si/sau nivel(uri) minim(e) necesare pentru evaluarea respectării cerintelor mentionate

Modalitatea de îndeplinire

Cerinta nr. 1

Implementarea Standardului de Management al Calităţii în conformitate cu SR EN ISO 9001

Ofertantul va prezenta un certificat emis de un organism independent care atestă că acesta are implementat, conform ISO 9001, un sistem de management al calităţii pentru activităţile care fac obiectul contractului ce urmează a fi atribuit.

Operatorii economici care nu deţin un astfel de certificat vor furniza dovezi prin care să ateste conformitatea cu standardul specificat sau dacă nu urmează aceleaşi metode din standard, trebuie să dovedească că îndeplinesc nivelurile de performanţă stabilite de acesta.

Ofertantul va prezenta un certificat emis de un organism independent care atestă că acesta are implementat, conform ISO 9001, un sistem de management al calităţii pentru activităţile care fac obiectul contractului ce urmează a fi atribuit.

Operatorii economici care nu deţin un astfel de certificat vor furniza dovezi prin care să ateste conformitatea cu standardul specificat sau dacă nu urmează aceleaşi metode din standard, trebuie să dovedească că îndeplinesc nivelurile de performanţă stabilite de acesta.

Cerinta nr. 2

Implementarea Standardului de Management de Mediu în conformitate cu SR EN ISO 14001

Ofertantul va prezenta un certificat emis de un organism independent care atestă că acesta are implementat, conform ISO 14001, un sistem de management de mediu pentru activităţi care fac obiectul contractului ce urmează a fi atribuit.

Operatorii economici care nu deţin un astfel de certificat vor furniza dovezi prin care să demonstreze că acţiunile/activităţile pe care le aplică în îndeplinirea contractului de lucrări, nu afectează mediul.

Ofertantul va prezenta un certificat emis de un organism independent care atestă că acesta are implementat, conform ISO 14001, un sistem de management de mediu pentru activităţi care fac obiectul contractului ce urmează a fi atribuit.

Operatorii economici care nu deţin un astfel de certificat vor furniza dovezi prin care să demonstreze că acţiunile/activităţile pe care le aplică în îndeplinirea contractului de lucrări, nu afectează mediul.

III.2.4) Contracte rezervate (după caz) da |_| nu |_|

Contractul este rezervat unor ateliere protejate |_|

Contractul va fi executat numai în cadrul unor programe de ocuparea forţei de muncă protejate |_|

3.III.3) CONDIŢII SPECIFICE PENTRU CONTRACTELE DE SERVICII

III.3.1) Prestarea serviciilor în cauză este rezervată unei anumite profesii da |_| nu |_|

Dacă da precizaţi actele cu putere de lege şi actele administrative aplicabile:

După caz, mentionati care profesie (concurs de solutii) _______________________________________________

III.3.2) Persoanele juridice au obligaţia să indice numele şi calificările da |_| nu |_|

profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective