Secţiunea 1 - Cadrul General - Anexa 1/2012 Documentaţii standardizate aferente contractelor de achiziţie de lucrări publice pentru ''proiectare şi execuţie staţie de tratare a apei/staţie de epurare de ape reziduale''

M.Of. 410 bis

În vigoare
Versiune de la: 20 Iunie 2012
SECŢIUNEA 1:Cadrul General
SUBSECŢIUNEA 1:Cerinţe Specifice Proiectului
INSTRUCŢIUNI PENTRU ELABORATORUL DOCUMENTULUI
Generalităţi
În funcţie de particularităţile şi specificul obiectului contractului, conţinutul caietului de sarcini se adaptează şi/sau completează de către Autoritatea Contractantă, respectiv proiectantul care va elabora aceste documentaţii.
1.Textul scris cu caractere normale este obligatoriu şi nu trebuie modificat;
2.Textul scris cu caracter italic reprezintă instrucţiuni de completare a prezentelor documente destinate Autorităţii Contractante, respectiv proiectantului şi nu sunt destinate Ofertantului.

Cuprins

1. CONTEXT97

1.1. Introducere97

1.2. Scopul Lucrarilor97

2. INFORMATII DESPRE SANTIER98

2.1. Locatie98

2.2. Limitele Santierului/Contractului98

2.3. Dreptul de proprietate asupra terenului98

2.4. Accesul pe Santier98

2.5. Conditii climaterice98

2.6. Date topografice98

2.7. Investigatii Geologice98

2.8. Infrastructura existenta99

2.9. Lista planselor existente99

2.10. Facilitati existente99

2.11. Cerinte privind alimentarea cu energie electrica99

2.12. Riscuri privind instalatiile Autoritatii Contractante99

2.13. Lucrari Provizorii ale Antreprenorului100

2.14. Alte Documente Relevante100

2.15. Autorizatii si Avize100

2.16. Expertize si investigatii aditionale101

3. CERINTE GENERALE DE PROIECTARE102

3.1. Date principale102

3.2. Alimentarea cu energie electrica102

3.3. Utilizarea structurilor existente102

3.4. Restrictii impuse de procedurile de exploatare ale Autoritatii Contractante102

3.5. Restrictii privind impactul asupra mediului103

3.6. Documentele Antreprenorului pentru revizuire si aprobare de catre Inginer103

1.CONTEXT
1.1.Introducere
Explicati de ce sunt necesare lucrarile.
Faceti un scurt istoric si mentionati populatia, populatia beneficiara, si populatia echivalenta
Precizati beneficiarul si mecanismul de finantare.
1.2.Scopul Lucrarilor
Descrieti rezultatele asteptate, ca de exemplu:
- Imbunatatirea calitatii efluentului;
- Conformitatea cu principiile si prevederile impuse de Directiva nr. 91/271/CE privind Epurarea Apelor Uzate Orasenesti pentru treapta secundara (treapta biologica) de epurare;
- Conformitatea cu Directiva Consiliului nr. 98/83/CE privind calitatea apei destinate consumului uman;
- Imbunatatirea serviciilor de furnizare a apei potabile si, implicit, cresterea numarului de abonati la aceste servicii;
- Imbunatatirea capacitatii echipamentelor/statie prin modernizarea sau inlocuirea acestora;
- Depozitarea in conditii de siguranta a namolurilor luand in considerare prevederile Directivei nr. 86/278/EEC;
- Scaderea consumului de energie.
- Tratamentul eficient al namolurilor rezultate in urma procesului de tratare/epurare, inaintea depozitarii acestora;
- Conditionarea materialelor retinute in urma procesului de epurare mecanica
- Imbunatatirea sigurantei in exploatare prin inlocuirea instalatiilor mecanice si electrice cu durata de functionare depasita;
- Reducerea riscului unei poluari semnificative aparute in urma unei defectiuni la statia de epurare;
- Imbunatatirea sigurantei publice si a personalului de operare;
- Imbunatatirea eficientei statiei si reducerea numarului de angajati;
2.INFORMATII DESPRE SANTIER
2.1.Locatie
Furnizati suficiente detalii cu privire la amplasarea Santierului, astfel incat, orice vizitator sa poata ajunge acolo. Includeti eventual si o schita a Santierului.
În cazul existentei mai multor puncte de lucru, oferiti detalii cu privire la amplasarea fiecaruia.
2.2.Limitele Santierului/Contractului
Descrieti suprafata totala pe care o va ocupa Santierul. Faceti referire la plansele relevante incluse in contract.
Mentionati conditiile de acces la toate zonele din afara Santierului, precum si la facilitatile existente.
În cazul mai multor puncte de lucru, oferiti detalii privind delimitarile fiecaruia.
Daca sunt mai multe contracte pentru un proiect mai amplu, precizati continutul exact al prezentului contract (limitarile contractuale), indicand zonele pe care diferitele contracte adiacente se suprapun precum si zonele de suprapunere cu lucrarile existente. Precizarile referitoare la Santier trebuie sa fie clare pentru a evita eventuale dispute intre Antreprenori.
2.3.Dreptul de proprietate asupra terenului
Orice solicitare de a patrunde pe proprietatea unei terte parti trebuie insotita de precizarea numelor si adreselor respectivilor proprietari sau chiriasilor, dupa cum este cazul.
Specificati, de asemenea, dreptul de proprietate in cazul fiecarui teren ce poate fi afectat pe parcursul implementarii contractului.
2.4.Accesul pe Santier
Descrieti caile de acces pe Santier pentru Antreprenor si precizati orice limitare in ceea ce priveste utilizarea acestora.
În alegerea caii de acces specificata veti tine cont de accesul publicului precum si de cerintele de functionare ale lucrarilor existente.
2.5.Conditii climaterice
Furnizati date cu privire la precipitatii si temperatura inclusiv variatiile inregistrate pe parcursul unui an. De asemenea, descrieti directia predominanta si ecartul de viteze al vantului pe tot parcursul anului.
Precizati unde se afla cea mai apropiata statie meteorologica de unde pot fi obtinute mai multe detalii.
Precizati adancimea de inghet, in conformitate cu standardul STAS 6054/77.
2.6.Date topografice
Descrieti la modul general din punct de vedere topografic zona in care se va desfasura proiectul.
Oferiti informatii cu privire la orice studiu topografic aferent Santierului. In acest paragraf se va include doar un sumar al acestor informatii, toate detaliile relevante urmand a fi prevazute in Capitolul 5 "Informatii incluse in Contract" sau in Capitolul 6, "Informatii neincluse in contract", in functie de acuratetea presupusa a datelor.
2.7.Investigatii Geologice si Hidrologice
Descrieti la modul general din punct de vedere al caracteristicilor geologice, hidrogeologice, al studiilor de inundabilitate sau a oricaror informatii relevante (dupa caz) privind zona in care se va desfasura proiectul.
Furnizati informatii privind orice investigatii geologice ale terenului/solului relevante pentru amplasamentul respectiv. In cadrul acestui paragraf se va include doar un sumar al acestor informatii, toate detaliile relevante urmand a fi incluse in Capitolul 5, "Informatii incluse in Contract" sau Capitolul 6, "Informatii neincluse in contract", in functie de acuratetea datelor.
2.8.Infrastructura existenta
Oferiti detalii relevante privind infrastructura existenta care va afecta sau va fi afectata de lucrarile propuse. Aceste detalii vor include urmatoarele:
- Legatura dintre infrastructura existenta si lucrarile propuse;
- Capacitatea proiectata;
- Debitul maxim proiectat;
- Capacitatea maxima existenta;
- Debitul mediu existent;
- Procesul de epurare existent;
- Varsta infrastructurii existente (anul constructiei/punerii in functiune);
- Starea actuala a constructiei/echipamentelor, conform rezultatelor expertizelor tehnice realizate, daca exista
2.9.Lista planselor existente
Precizati disponibilitatea (locatie/modalitate de acces) planselor aferente structurilor existente, infrastructurii si utilitatilor santierului.
Includeti de asemenea in aceasta sectiune si o lista a planselor existente, cu conditia ca aceasta sa nu depaseasca o pagina. In cazul in care aceasta e mai lunga, includeti lista completa fie in Capitolul 5 "Informatii incluse in Contract", fie in Capitolul 6 "Informatii neincluse in Contracti", in functie de acuratetea datelor.
2.10.Facilitati existente
Furnizati informatii detaliate cu privire la facilitatile disponibile pe santier. Acestea vor include:
- Instalatii electrice - localizarea cablurilor, la suprafata sau subteran, substatii in incinta sau langa santier, diametrul cablurilor, puterea si tensiunea;
- Apa potabila - debitul si diametrul conductelor;
- Canalizare - debitul, sensul de scurgere al apelor si diametrul conductelor;
- Gaz - debitul si diametrul conductelor;
- Telefon/ Internet.
2.11.Cerinte privind alimentarea cu energie electrica
Precizati sursa si tipul de energie electrica necesara pentru lucrari, precum si conditiile de alimentare impuse Antreprenorului de catre furnizorul local de energie electrica
2.12.Precizati (daca este cazul) ce sistem de rezerva pentru alimentarea cu energie electrica este necesar.
Riscuri privind instalatiile Autoritatii Contractante
Vor fi enumerate toate riscurile de sanatate/siguranta identificate in santier, inclusiv depozitele de clor si alte materiale periculoase, zonele contaminate, cablurile electrice de inalta tensiune, materiale care contin azbest, etc.
2.13.Lucrari Provizorii ale Antreprenorului
Oferiti detalii cu privire la Lucrarile Provizorii propuse, daca sunt disponibile. Daca acestea trebuie sa fie agreate impreuna cu Autoritatea Contractanta, atunci acest lucru va fi precizat. Daca nu exista suficient spatiu pentru Lucrarile Provizorii in cadrul Santierului, atunci se va preciza faptul ca stabilirea Lucrarilor Provizorii va fi exclusiv in responsabilitatea Antreprenorului.
Se va include urmatorul text:
Inainte de stabilirea Lucrarilor Provizorii, Antreprenorul va inainta proiectul privind amplasarea acestora Inginerului, pentru apobare. Toate modificarile ulterioare aduse proiectului pentru Lucrari Provizorii, vor fi inaintate Inginerului pentru aprobare, inaintea implementarii acestora. Daca Inginerul va solicita modificari la proiectul pentru Lucrari Provizorii, Antreprenorul va implementa toate modificarile solicitate.
Antreprenorul va avea in vedere urmatoarele aspecte:
(a)Lucrarile Provizorii din cadrul Santierului vor fi realizate in asa fel incat Inginerul sa aiba o vedere clara asupra functionalitatilor acestora..
(b)Facilitatile de cazare (rulote sau cladiri temporare) nu vor fi permise in cadrul Santierului.
2.14.Alte Documente Relevante
Enumerati orice alta informatie sau document relevant privind Santierul. De exemplu, in cazul in care se intentioneaza utilizarea infrastructurii existente se vor pune la dispozitia Antreprenorului rezultatele expertizelor tehnice ale structurilor.
2.15.Autorizatii si Avize
S-au obtinut urmatoarele autorizatii si avize, copiile acestora fiind incluse in Capitolul 5, "Informatii incluse in Contract". Antreprenorul se va conforma prevederilor respectivelor autorizatii si avize.
Enumerati aici doar autorizatiile si avizele deja obtinute. Includeti copii integrale ale acestor documente in Capitolul 5, "Informatii incluse in Contract".
Lista autorizatiilor si avizelor deja obtinute va include documente precum:
- Certificatul de Urbanism;
- Autorizatia Sanitara emisa de catre Directia de Sanatate Publica locala
- Avizul de Gospodarire a Apelor emis de catre Apele Romane, Administratia Nationala, locala;
- Posibilul impact al proiectului asupra ariilor protejate NATURA 2000;
- Avizul de Mediu emis de catre autoritatea competenta;
- Avizul privind prevenirea si stingerea incendiilor, emis de catre Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta (ISU);
- Avizul Administratiei Nationale a Imbunatatirilor Funciare (ANIF) Planuri de situatie/ Avize favorabile de la companiile de utilitati publice precum electricitate, gaz, telecomunicatii etc.
Includeti urmatorul text:
Certificatul de Urbanism va stabili ce fel de avize si documentatii vor fi necesare in vederea obtinerii Autorizatiei de Construire. Ca de exemplu:
(i)D.T.A.C. - Documentatie Tehnica pentru obtinerea Autorizatiei de Construire
(ii)D.T.A.D. - Documentatie Tehnica pentru obtinerea Autorizatiei de Demolare
(iii)D.T.O.E. - Documentatie Tehnica pentru Organizarea Executiei
Antreprenorul este responsabil cu obtinerea acestora (daca este nevoie), precum si a altor autorizatiii, avize, certificate, necesare pentru executia lucrarilor.
2.16.Expertize si investigatii aditionale
Toate informatiile disponibile au fost incluse in Capitolele 5 si 6. Antreprenorul este responsabil cu realizarea pe cheltuiala proprie a oricaror investigatii aditionale si cu colectarea oricaror informatii suplimentare, necesare pentru executia lucrarilor.
3.CERINTE GENERALE DE PROIECTARE
3.1.Date principale
În aceasta sectiune vor fi precizate cerintele cu caracter general referitoare la Lucrari. Va fi inclus numai un sumar al acestora. Informatiile detaliate vor fi incluse in Capitolul 2, Sectiunea 5 - "Procesul tehnologic si Echipamente aferente" precum si in Capitolul 5, "Informatii incluse in Contract".
Din lista de mai jos se vor selecta doar aspectele relevante si se vor furniza informatiile corespunzatoare.
Alimentarea cu apa:
- Debit proiectat;
- Sursa de apa;
- Precizari referitoare la statiile de pompare (daca este cazul);
- Precizari referitoare la acumulari (daca este cazul);
- Precizari referitoare la instalatii si echipamente (noi sau reabilitate);
Ape uzate:
- Denumirea zonei geografice deservite;
- Numarul populatiei deservite;
- Cerintele de calitate ale efluentului;
- Denumirea receptorului;
- Precizari referitoare la instalatii si echipamente (noi sau reabilitate);
3.2.Alimentarea cu energie electrica
Se va preciza capacitatea si pozitionarea sursei de alimentare cu energie electrica necesara Lucrarilor. Se vor preciza responsabilitatile Antreprenorului in ceea ce priveste obtinerea energiei necesare de la furnizorul local de energie electrica.
Oferiti detalii cu privire la sistemul de rezerva de alimentare cu energie (daca este cazul).
3.3.Utilizarea structurilor existente
Se vor furniza detalii privind disponibilitatea unor cladiri sau structuri in vederea folosirii acestora de catre Antreprenor pentru Lucrari. In cazul in care acesta intentioneaza scoaterea din uz demolarea, transformarea sau reabilitatrea unor structuri existente, se va asigura ca exista o solutie alternativa pentru continuarea operarii Statiei in mod corespunzator. In caz contrar, Antreprenorul, pe propria sa cheltuiala, va asigura instalarea unor facilitati temporare pentru functionarea Statiei, in functie de necesitati.
Este de retinut ca daca se propune utilizarea oricareia dintre structurile existente sau daca Antreprenorului ii este permis prin documentele contractuale sa decida utilizarea acestora in scopul Lucrarilor, atunci expertizele tehnice ale acestor structuri (realizate in conformitate cu legislatia in vigoare) vor fi incluse in Capitolul 5 "Informatii incluse în Contract".
3.4.Restrictii impuse de procedurile de exploatare ale Autoritatii Contractante
Enumerati orice conditii impuse pentru operarea echipamentelor Autoritatii Contractante cum ar fi:
- Capacitati minime de tratare mentinute;
- Perioada de preaviz in cazul oricarei scoateri din functiune;
- Perioade maxime de timp permise pentru orice scoatere din functiune (cum ar fi in cazul racordurilor).
- Punerea in functiune a noii Statii pentru a putea mentine capacitatea instalatiilor existente;
- Accesul vehiculelor utilitare care transporta, de exemplu, substante chimice, namol sau a vehiculelor de vidanjare.
Un exemplu de text referitor la cele de mai sus poate fi urmatorul:
"Perioada maxima admisa pentru scoaterea din functiune a echipamentului este de 48 de ore. Aceasta va include timpul necesar pentru izolarea sistemului (sistemelor) de instalatii, scurgere, sterilizare, spalare si amorsare, a echipamentelor precum si repornirea sistemului/sistemelor pentru reluarea operarii. Toata manopera, Echipamentele si Materialele necesare pentru realizarea operatiunilor de drenare, sterilizare, spalare si amorsare a echipamentelor vor fi asigurate de catre Antreprenor.
Instalatiile si echipamentele existente vor ramane functionale, cu exceptia perioadelor de scoatere din functiune ce au fost agreate de Inginer.
Perioadele de scoatere din functiune vor fi programate de catre Antreprenor si aduse la cunostinta in scris Inginerului, cu 30 de zile inaintea inceperii acestei operatiuni. Nerespectarea sau anularea de catre Antreprenor a operatiunilor de scoatere din functiune va avea ca rezultat solicitarea de catre acesta a inca unui preaviz de patru saptamani.
Scoaterile din functiune nu vor fi aprobate de catre Inginer decat in conditiile in care prezentarea metodologiei de lucru este realizata cu cel putin 48 de ore inaintea inceperii lucrarilor. Fara aceasta documentatie, se va considera ca Antreprenorul nu a reusit sa realizeze operatiunile de scoatere din functiune la data aprobata.
Antreprenorul va rambursa costurile suportate de catre Autoritatea Contractanta, daca nu va realiza lucrarile programate in timpul unei scoateri din functiune aprobate.
De asemenea, Antreprenorul va rambursa costurile suportate de catre Autoritatea Contractanta si in cazul in care, va anula desfasurarea lucrarilor cu mai putin de 48 ore inainte de scoaterea din functiune aprobata.
3.5.Restrictii privind impactul asupra mediului
Precizati obiectivele care trebuiesc atinse.
Enumerati mai jos toate restrictiile impuse, inclusiv restrictii cu privire la:
- Poluarea aerului;
- Contaminarea solului si a apelor;
- Zgomot, inclusiv limitari ale programului de lucru;
- Depozitarea namolului, deseurilor si pietrisului;
- Restrictii privind procesul tehnologic proiectat, cum ar fi limitarea utilizarii substantelor chimice toxice (ex. clor);
Descrieti metodele de monitorizare si control ale operatiunilor de constructie pentru a respecta restrictiile prezentate mai sus.
3.6.Documentele Antreprenorului pentru revizuire si aprobare de catre Inginer
Documentatia ce va fi furnizata in scopul verificarii si aprobarii trebuie sa includa, fara a se limita, insa la urmatoarele:
Documentele ce sunt in mod normal supuse verificarii si aprobarii Inginerului sunt enumerate mai jos (lista va fi adaptata in functie de necesitati). Mentionam ca aprobarea tuturor si fiecaruia dintre aceste documente poate necesita alocarea de catre Inginer a unor perioade extinse de timp, motiv pentru care este o practica comuna sa se solicite numai verificarea si aprobarea documentelor de maxima importanta.
- Diagrame flux tehnologic, inclusiv bilanturi masice si fluxurile de energie;
- Sistemul de control si specificatiile operationale de control;
- Planurile generale, dimensiunile, precum si detaliile de amplasament;
Documentatia ce va fi furnizata in scopul verificarii va include, fara a se limita insa la, urmatoarele:
- Informatiile de baza privind siguranta in executia lucrarilor;
- Calcule pentru dimensionarea echipamentelor;
- Scheme electrice monofilare;
- Calcule electrice de sistem, cum ar fi dimensionare cablu, nivele de eroare si protectie;
- Detalii cu privire la elemente ale statiei de epurare, inclusiv echipamente mecanice si electrice, schema tehnologica a statiei, detalii cu privire la pozarea conductelor, diametre, directia de curgere, cote radier, acoperirea de beton;
- Calcule hidraulice pentru echipamente si guri de deversare;
- Calcule hidraulice pentru statii de pompare si conducte sub presiune;
- Detalii cu privire la modificarile aduse caminelor de vizitare existente si racordurilor la sistemul de canalizare existent;
- Inventarierea camerelor/caminelor de vizitare, configuratia schematica pentru fiecare camin si camera de vizitare oferind detalii cu privire la pozarea conductei, diametre, directia de curgere, cote radier, precum si acoperire de beton;
- Criteriile de proiectare si metodologia referitoare la realizarea elementelor structurale si modul in care detaliile de fundare sunt in conformitate cu studiul geotehnic;
- Detalii ale statiilor de pompare, inclusiv echipament mecanic si electric;
- Detalii cu privire la echipamentele inclusiv intretinerea acestora pentru tratarea namolurilor
- Detalii cu privire la constructia de drumuri si refacere carosabil;
- Detalii privind cladirile existente, inclusiv a echipamentelor si instalatiilor;
- Vor fi adaugate clauze suplimentare adecvate specifice Lucrarilor.
Documentele Antreprenorului vor fi elaborate intr-un format acceptat de catre Inginer.
Antreprenorul va elabora un program de inaintare a documentelor catre Inginer, in termen de 20 de zile lucratoare de la Data de Incepere a Lucrarilor. Respectivul program, va cuprinde documentatia contractuala relevanta, precum si datele de transmitere planificate. Acest program va indica care sunt documentele care vor fi depuse in vederea verificarii si aprobarii sau numai pentru aprobare,
Antreprenorul va furniza Inginerului doua copii pe suport de hartie si doua pe suport electronic, ale tuturor documentelor tehnice depuse spre verificare. Plansele printate vor fi in format A1, daca Inginerul nu dispune altfel.
Un registru al planselor si documentelor va fi mentinut si actualizat in permanenta de catre Antreprenor. O copie actualizata a registrului va fi inmanata Inginerului de fiecare data cand o plansa sau un document este emis.
SUBSECŢIUNEA 2:Cerinţe Generale

Cuprins

1. Generale 108

1.1. Cerintele Autoritatii Contractante 108

2. EXECUTIA LUCRARILOR 109

2.1. Panouri de prezentare si Publicitate 109

2.2. Standarde aplicabile 109

2.3. Curatenia si ordinea pe Santier 109

2.4. Intrarea in Santier 110

2.5. Inspectarea drumurilor, proprietatilor si terenului 110

2.6. Cote si Puncte de Referinta 110

2.7. Imprejmuiri provizorii si porti de acces 110

2.8. Aspecte privind utilizarea terenului 111

2.9. Aspecte legate de caile de acces si dreptul de servitute 111

2.10. Procedura in cazul Reclamatiilor 111

2.11. Protectia impotriva deteriorarilor 111

2.12. Lucrari cu impact asupra cursurilor de apa 112

2.13. Igiena alimentarilor cu apa 112

2.14. Instalatiile, echipamentele si infrastructura operatorilor de utilitati publice, administratorilor drumurilor si ale altor terti 113

2.15. Cerinte privind traficul in zona 113

2.16. Zgomotul 114

2.17. Masuri in caz de urgenta 114

2.18. Substante periculoase 114

2.19. Intretinerea drumurilor de acces 114

2.20. Accesul la Serviciile de Urgenta 114

3. CRITERII DE PROIECTARE 116

3.1. Utilizarea proiectarii conceptuale 116

3.2. Durata proiectata de viata 116

4. ASPECTE PRIVIND PROIECTAREA 118

4.1. Responsabilitatea pentru proiect 118

4.2. Aprobarile de proiectare 118

4.3. Metodologiile de Executie aferente construirii lucrarilor si instalarii echipamentelor 118

4.4. Documente disponibile pentru verificare/audit 119

4.5. Plansele conforme cu executia 119

4.6. Planul de Securitate si Sanatate 119

4.7. Organigrama 120

4.8. Programul de Executie 120

4.9. Inregistrari fotografice 120

4.10. Intalnirile de lucru 120

5. SISTEMUL DE ASIGURARE/ CONTROL AL CALITATII 121

5.1. Cadrul General 121

5.2. Planul de Asigurare a Calitatii (PAC) 121

5.3. Planurile de Control (PC) 121

5.4. Controlul efectuat si Documentatia intocmita de catre Antreprenor 121

5.5. Metode de documentare si inregistrare in timpul executiei Lucrarilor 122

5.6. Documente la livrare 122

5.7. Post Constructie 122

1.GENERALE
1.1.Cerintele Autoritatii Contractante
1.Autoritatea Contractanta solicita proiectarea si executia Lucrarilor.
2.Proiectul si executia vor fi in conformitate cu urmatoarele Sectiuni si Parti din Capitolul al 2-lea:
(a)Sectiunea 1 - Partea 1 Cadrul General - Cerinte Specifice Proiectului
(b)Sectiunea 1 - Partea 2 Cadrul General - Cerinte Generale
(c)Sectiunea 2 - Partea 1 Lucrari Civile - Cerinte Specifice Proiectului
(d)Sectiunea 2 - Partea 2 Lucrari Civile - Cerinte Generale
(e)Sectiunea 3 - Partea 1 Lucrari de Mecanica, Electrice si ICA - Cerinte Specifice Proiectului
(f)Sectiunea 3 - Partea 2 Lucrari de Mecanica, Electrice si ICA - Cerinte Generale
(g)Sectiunea 4 - Partea 1 Electrice si ICA - Cerinte Specifice Proiectului
(h)Sectiunea 4 - Partea 2 Electrice si ICA - Cerinte Generale
(i)Sectiunea 5 - Partea 1 Proces si Echipamente de proces - Cerinte Specifice Proiectului
(j)Sectiunea 5 - Partea 2 Proces si Echipamente de proces - Cerinte Generale
(k)Sectiunea 6 - Partea 1 Instruire, Operare si Intretinere - Cerinte Specifice Proiectului
(l)Sectiunea 6 - Partea 2 Instruire, Operare si Intretinere - Partea Generala
(m)Sectiunea 7 - Partea 1 Testare - Cerinte Specifice Proiectului
(n)Sectiunea 7 - Partea 2 Testare - Cerinte Generale
3.De asemenea, proiectul si executia vor fi in conformitate cu urmatoarele sectiuni din Capitolul al 3-lea:
(a)Sectiunea 1 Planse - Cerinte Specifice Proiectului
(b)Sectiunea 2 Planse - Cerinte Generale
2.EXECUTIA LUCRARILOR
2.1.Panouri de prezentare si Publicitate
1.Antreprenorul va construi si instala doua panouri publicitare evidentiind participarea Uniunii Europene la finantarea Lucrarilor. Panourile vor fi localizate in locuri vizibile, agreate in prealabil de Inginer. Antreprenorul va fi responsabil cu obtinerea aprobarilor necesare pentru montarea panourilor.
2.Panourile vor fi de o marime adecvata raportat la amploarea Lucrarilor si vizibile pentru trecatori. Panourile vor contine cel putin urmatoarele informatii:
(c)Titlul proiectului
(d)Logo-ul UE
(e)Logo-ul Autoritatii Contractante
(f)Logo-ul Antreprenorului
(g)Valoarea proiectului si data de finalizare asteptata
3.Panourile vor fi realizate in conformitate cu cerintele pentru "Panourile temporare de prezentare" asa cum sunt acestea prevazute in Manualul de identitate vizuala pentru instrumentele structurale 2007-2013 in Romania, publicat de catre Autoritatea pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale. Acest document este disponibil in format electronic la adresa de internet:
4.http://www.fonduri-ue.ro/upload/MIV_var_aprobata_OMFP31.2010.pdf.
5.Panourile vor fi ridicate la inceputul executarii Lucrarilor si vor fi demontate nu mai devreme de 6 luni dupa finalizarea Lucrarilor. Daca pe perioada valabilitatii Contractului, panourile sunt deteriorate, devin ilizibile si neclare sau in orice alt mod neconforme, acestea vor fi reparate sau inlocuite de catre Antreprenor.
6.Macheta panourilor va fi supusa aprobarii atat de catre Inginer, cat si de catre Autoritatea Contractanta. Macheta panourilor va fi supusa aprobarii cu cel putin 15 zile lucratoare inaintea amplasarii acestora.
7.Antreprenorului nu ii este permis sa ridice nici un alt panou sau afis publicitar altul decat panourile publicitare indicand participarea financiara a Uniunii Europene.
2.2.Standarde aplicabile
1.Ori de cate ori se face referire in Contract la standarde si normative specifice care trebuie respectate la realizarea lucrarilor si utilizarea materialelor ce urmeaza sa fie furnizate, precum si la elaborarea de lucrari sau teste, se vor aplica standardele si normativele in vigoare.
2.Utilizarea unor standarde alternative la cele specificate va face subiectul revizuirii si aprobarii prealabile in scris a Inginerului. Diferentele intre alternativele propuse si standardele specificate vor fi facute in scris, de catre Antreprenor, impreuna cu demonstrarea faptului ca prin aplicarea acestora va fi asigurata o calitate mai mare sau cel putin egala cu cea specificata. Acestea vor fi prezentate Inginerului, cu cel putin 28 zile inainte de data programata de Antreprenor pentru obtinerea aprobarii Inginerului.
3.În timpul executiei, Lucrarile vor fi verificate de catre Inspectoratul Judetean de Control al Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului (ICLPAT). Inspectorii pot solicita sa vada copiile standardelor internationale care au sta la baza elaborarii proiectului tehnic al Lucrarii. Antreprenorul trebuie sa permita accesul ICLPUAT la Lucrari in scopul realizarii inspectiilor.
2.3.Curatenia si ordinea pe Santier
1.Materialele si Echipamentul Antreprenorului vor fi plasate, depozitate si sortate in mod ordonat. Materialele vor fi depozitate in conformitate cu recomandarile producatorului.
2.Conductele si fitingurile nu vor fi depozitate direct pe sol, vor fi depozitate intr-un mediu curat, pentru a preveni contaminarea si deterioarea acestora inaintea punerii in opera.
3.Conductele vor fi protejate la fiecare capat, pana la montajul acestora.
4.Toate deseurile si surplusul de materiale vor fi indepartate din Santier.
2.4.Intrarea in Santier
1.Autoritatea Contractanta va avea acces in Santier in orice moment, fie ca acestea sunt in stadiu de pregatire sau mai avansate si in locul de depozitare al echipamentelor si materialelor. Antreprenorul va acorda facilitati adecvate pentru asigurarea accesului si inspectiei.
2.Antreprenorul va notifica in scris, cu 14 zile in avas, Autoritatea Contractanta intentia unui subcontractor de a incepe lucrul intr-o anumita zona.
3.Autoritatea Contractanta va obtine toate autorizatiile si permisele necesare pentru intrarea pe terenul detinut de terti si va notifica toti proprietarii si chiriasii cu privire la inceperea lucrarilor.
4.În cazul in care Antreprenorul are nevoie de ocuparea temporara a terenului (cum ar fi modificari ale limitelor santierului sau ale cailor de acces), el va face propriile intelegeri cu proprietarii de terenuri/ chiriasii sau cu autoritatile locale, dupa caz.
5.Vor fi pastrate evidente referitoare la datele de intrare si de iesire din Santier atat a persoanelor cat si a utilajelor sau de pe sectoare ale Santierului (daca este cazul).
6.Vor fi pastrate evidente referitoare la datele de montare si demontare a imprejmuirilor temporare de pe Santier sau Sectoarele Santierului (daca este cazul).
7.Nici o zona a Santierului nu va fi utilizata in scopuri care nu au legatura cu Lucrarile.
2.5.Inspectarea drumurilor, proprietatilor si terenului
1.Inaintea intrarii in Santier (daca este cazul) se vor realiza inspectii ale starii drumurilor, se va verifica situatia proprietatilor si terenurilor, inclusiv a copacilor, limitelor de proprietate, culturilor agricole, precum si oricaror alte aspecte care pot fi afectate de Lucrari.
2.Evaluarea va fi realizata impreuna cu administratorul drumurilor, proprietarii sau locatarii/ocupantii.
3.Antreprenorul va furniza o selectie reprezentativa de fotografii la fata locului, in format digital, in scopul mentinerii unei evidente corecte. Fiecare fotografie va fi numerotata si datata.
4.Toate fotografiile/inregistrarile vor fi semnate de catre proprietarul terenului/persoana responsabila ca dovada a starii drumului, proprietatii si terenului, inaintea Datei de Incepere a Lucrarilor.
5.Orice rapoarte de expertiza specializata, solicitate in acest scop vor fi specificate in Contract.
2.6.Cote si Puncte de Referinta
1.Inginerului ii vor fi furnizate detalii privind cotele si localizarea bornelor temporare, precum si a celor care sunt propuse spre utilizare.
2.Antreprenorul se va asigura de corectitudinea reperelor de nivel (fie ca sunt cotele terenului, cote de bolti, de coronament sau de orice alt tip) precum si de localizarea structurilor acolo unde acestea sunt relevante pentru Lucrari.
3.Daca Antreprenorul considera ca exista inadvertente in raport cu informatiile primite, va trebui sa le prezinte Inginerului pentru solutionare, inaintea inceperii lucrarilor.
4.În cazul in care Antreprenorul doreste sa conteste oricare din aceste cote de nivel, acesta va prezenta Inginerului o lista a pozitiei cotelor considerate gresite precum si un set de cote revizuite.
2.7.Împrejmuiri provizorii si porti de acces
1.Antreprenorul va ridica o imprejmuire temporara din plasa de sarma in jurul Santierului, prevazuta cu porti de acces. Imprejmuirea si portile de acces vor fi conform cu specificatiile si plansele prezentate in proiectul de Organizare de santier aprobat..
2.Toate imprejmuirile si portile din Santier vor fi verificate si intretinute in mod regulat si orice defect aparut trebuie reparat fara intarziere
3.Antreprenorul va fi responsabil cu pastrarea portilor de acces inchise in afara programului de lucru.
4.Antreprenorul va controla in orice moment accesul in Santier. Modalitatea de acces va fi controlata in conformitate cu procedurile convenite cu Inginerul.
5.Toate imprejmuirile si portile temporare de pe Santier vor ramane pe pozitie pana cand vor fi inlocuite cu garduri si porti permanente sau Lucrarile sunt intr-o faza suficient de avansata pentru a permite ca acea parte a Santierului sa fie pusa in functiune.
6.Excavatiile pentru conducte, aflate intr-o zona accesibila publicului, vor fi prevazute cu parapeti de protectie.
2.8.Aspecte privind utilizarea terenului
1.Operatiunile de constructie se vor limita doar la Santier sau la alte zone de teren dupa cum a fost negociat.
2.Cu exceptia cazurilor imposibil de evitat care implica modul de executare al Lucrarilor, caile de acces utilizate de terte persoane cu scopul accesului la proprietatile acestora adiacente Santierului nu vor fi blocate.
3.Inaintea exercitarii oricarui drept negociat in legatura cu orice zona de servitute si protectie sau de cazare din afara Santierului, va fi transmisa in prealabil o notificare scrisa.
4.În mod normal, cazarea pe Santier nu va fi permisa, decat in cazul in care aceasta este inevitabila, situatie in care acest lucru va fi specificat in Contract.
2.9.Aspecte legate de caile de acces si dreptul de servitute
1.Cerintele privind caile de acces vor fi prevazute in Contract inainte ca orice proprietate, utilitati sau servicii sa fie afectate de lucrari. Aranjamente alternative vor fi incheiate inainte de afectarea oricaror cai de acces la proprietati, utilitati sau servicii. Antreprenorul va notifica in scris Autoritatea Contractanta si proprietarii, respectiv chiriasii afectati cu 14 zile inaintea unei astfel de interferente si va confirma faptul ca s-au stabilit de comun acord masuri alternative.
2.Daca accesul permanent al vehiculelor la orice proprietate, instalatii sau servicii, pe perioada executarii Lucrarilor, nu va fi posibil vor fi asigurate si mentinute accese alternative. Se va acorda asistenta proprietarului/chiriasului sau ocupantului afectat de lucrari, pentru a permite derularea activitatii normale a acestora.
3.Vor fi luate in considerare cerintele de acces si de servicii ale persoanelor cu nevoi speciale. Nevoile speciale sunt definite ca fiind acele nevoi legate de sanatatea si mobilitatea persoanelor afectate precum si a personalului de ingrijire socio-medicala.
4.Lucrarile care afecteaza drumurile vor fi planificate si realizate in asa fel incat perturbarea accesului rezidentilor locali sa fie redusa la minimum. Accesul pietonal in conditii de siguranta va fi asigurat si mentinut in permanenta.
2.10.Procedura în cazul Reclamatiilor
1.Antreprenorul va notifica fara intarziere in scris Autoritatea Contractanta cu privire la orice daune sau prejudicii rezultate din executia Lucrarilor.
2.Detaliile cu privire la plangerile, reclamatiile sau notificarile primite de la terti vor fi aduse fara intarziere la cunostinta Autoritatii Contractante.
3.Orice plangeri, reclamatii, daune sau prejudicii ale proprietarilor sau locatarilor vor fi tratate de Antreprenor cu promptitudinea cuvenita.
2.11.Protectia impotriva deteriorarilor
1.Vor fi luate toate masurile de precautie necesare pentru a se evita orice deteriorare nejustificata a drumurilor principale, drumurilor secundare, proprietatilor, terenurilor, copacilor, radacinilor, culturilor, limitelor de proprietate si oricaror alte instalatii apartinand companiilor de utilitati, administratorului drumurilor si altor parti implicate.
2.În cazul in care orice parte a Lucrarilor este prea aproape, peste sau sub orice instalatie apartinand companiilor de utilitati, administratorului drumurilor sau altor parti implicate, va fi oferita asistenta tehnica temporara din partea acestora. Orice lucrare realizata in jurul, in cadrul sau in apropierea oricarei instalatii apartinand companiilor de utilitati, administratorului drumurilor sau a altor parti implicate va fi efectuata in asa fel incat sa se evite orice deteriorare, scurgere sau alt pericol dar si pentru a asigura functionarea continua a instalatiilor si echipamentelor acestora.
3.Autoritatea Contractanta si compania de utilitati, administratorul drumurilor sau proprietarul in cauza, dupa caz, vor fi notificati de existenta oricaror defecte sau pagube iar Antreprenorul va asista la repararea sau inlocuirea instalatiilor afectate, dupa caz.
4.Antreprenorul va aduce la starea initiala, pe cheltuiala lui si cu acordul Inginerului, orice deterioare aparuta ca urmare a operatiunilor sale.
5.Deteriorarile se refera la toate actiunile care pot conduce la afectarea mediului, cum ar fi depozitarea de deseuri, combustibil sau ulei, precum si avarii la nivelul instalatiilor si echipamentelor.
6.Antreprenorul va proteja toate structurile subterane si supraterane existente, indiferent daca acestea sunt sau nu in limitele accesului asigurat de catre Autoritatea Contractanta. In cazul in care astfel de structuri (pereti, garduri, porti, magazii, cladiri), trebuie sa fie indepartate pentru realizarea lucrarilor de constructie in mod corespunzator, acestea vor fi readuse la starea lor initiala, cu acordul proprietarului, ocupantului si Inginerului. Inginerul va fi notificat cu privire la orice avarii aduse structurilor si vor fi efectuate reparatii sau inlocuiri inainte de acoperirea acestora. Antreprenorul va inlatura si inlocui orice structuri de mici dimensiuni cum ar fi garduri, cutii postale si indicatoare, fara vreo compensatie suplimentara din partea Autoritatii Contractante. Aceste structuri vor fi inlocuite cu altele similare si intr-o conditie cel putin la nivelul celor inlaturate.
7.În cazul in care structurile existente impiedica construirea Lucrarilor asa cum au fost acestea proiectate, Atreprenorul va notifica Inginerul cu privire la schimbarile propuse si va face orice modificari rezonabile in vederea realizarii lucrarilor in limitele stabilite.
2.12.Lucrari cu impact asupra cursurilor de apa
1.Orice Lucrari/ parti de Lucrare care afecteaza sau pot afecta un curs de apa, canal, lac, rezervor, sonda, panza freatica sau zona de captare a apei, vor fi aduse la cunostinta Inginerului cu 14 zile inaintea de inceperea acestora.
2.Cursul de apa, inclusiv rigolele de colectare din interiorul Santierului vor fi mentinute in permanenta in conditii de functionare eficienta.
3.Vor fi luate toate masurile necesare pentru a preveni depunerile de namol sau alte materiale si poluarea sau afectarea oricarui curs de apa existent, canal, lac, rezervor, sonda, panza freatica sau zona de captare a apei, care ar putea rezulta in urma operatiunilor derulate de Antreprenor sau ca urmare a oricaror eventuale acte de vandalism.
4.Exceptand cazul in care se specifica altfel in Contract, se vor obtine toate aprobarile necesare pentru orice deversare temporara, supratraversare sau deviere a cursurilor de apa de la autoritatile competente, iar executia lucrarilor va respecta intru totul cerintele acestora.
5.Orice echipament de constructie sau vehicul, care prezinta un risc crescut de a afecta cursul de apa, va fi indepartat de pe Santier.
2.13.Igiena alimentarilor cu apa
1.Inainte de inceperea oricarei lucrari asociata cu alimentarea cu apa potabila, persoanele implicate vor fi informate cu privire la necesitatea mentinerii unei igienei personale stricte precum si cu privire la pericolele de contaminare, vor completa un chestionar medical pus la dispozitie de catre Autoritatea Contractanta si, acolo unde va fi necesar, vor fi testate pentru a indica faptul ca acestea nu sufera de febra tifoida sau alte boli transmisibile prin apa. Inginerul va fi notificat cu privire la orice persoana care a fost diagnosticata ca suferind de afectiuni digestive si nici o astfel de persoana nu va fi mobilizata pentru astfel de lucrari pana cand persoana responsabila cu sanatatea in munca de la nivelul Autoritatii Contractante nu va considera ca nu exista riscuri aferente utilizarii acestora pe un astfel de post (a se vedea Legea 319/2006 privind Sanatatea si securitatea in munca).
2.În cazul in care exista vreo indoiala cu privire la oportunitatea angajarii unei persoane pentru executia Lucrarilor, acelei persoane i se va cere sa faca un examen medical, care sa ateste ca nu sufera de vreo boala transmisibila prin apa.
3.În cazul in care lucrarile sunt aferente serviciilor de furnizare apa potabila catre public, vor fi luate toate masurile de precautie pentru a se evita contaminarea Lucrarilor. Orice muncitor care prin activitatea sa contamineaza Santierul sau zonele adiacente acestuia va fi indepartat si implicarea sa ulterioara in executia Lucrarilor nu va fi permisa fara acordul Inginerului.
4.Antreprenorul va instala suficiente toalete ecologice la fiecare punct de lucru, pe care le va mentine intr-o stare corespunzatoare de curatenie. Toaletele ecologice vor fi adecvat construite, astfel incat sa nu se produca nici o contaminare a zonei prin utilizarea lor. La finalizarea acelei parti a Lucrarilor, instalatiile sanitare vor fi indepartate si zonele vor fi readuse la starea lor initiala.
2.14.Instalatiile, echipamentele si infrastructura operatorilor de utilitati publice, administratorilor drumurilor si ale altor terti
1.Înainte de a inceperea oricaror lucrari de excavatii, Antreprenorul se va coordona cu operatorii de utilitati publice, administratorii drumurilor si alti proprietari de instalatii si echipamente in vederea identificarii pozitiei exacte (cote si aliniament) a instalatiilor si echipamentelor existente care pot afecta sau pot fi afectate de executia Lucrarilor.
2.Autoritatea Contractanta va fi notificata in prealabil cu privire la orice deviere sau demontare a instalatiilor si echipamentelor existente si care are ca scop eficientizarea realizarii Lucrarilor.
3.Antreprenorul va fi responsabil cu devierea sau indepartarea instalatiilor cu exceptia cazului in care proprietarul acestora declara in mod expres ca le va efectua. Orice relocare sau indepartare a instalatiilor sau echipamentelor realizata de catre Antreprenor va fi efectuata in conformitate cu cerintele proprietarului respectivelor instalatii sau echipamente. Antreprenorul va oferi asistenta completa proprietarului respectivelor instalatii sau echipamente in cazul in care acesta alege sa duca la indeplinire aceste actiuni.
4.Antreprenorul va redacta un plan de situatie coordonator care va include toate utilitatile publice identificate pe teren. Planul va evidentia diferentele intre informatiile furnizate de proprietarii de utilitati si administratorii drumurilor si situatia din teren. În cazul in care sunt identificate utilitati care nu au fost identificate in Contract, atunci Antreprenorul va notifica in scris fara intarziere Inginerul.
5.Autoritatea Contractanta nu garanteaza acuratetea sau caracterul complet al informatiilor privind serviciile existente incluse in Contract.
6.Antreprenorul va detine si va utiliza suficiente detectoare de conducte/cabluri subterane pentru localizarea acestora, precum si personalul specializat pentru utilizarea lor. Fiecare detector va fi utilizat in conformitate cu instructiunile producatorului.
7.Vopseaua utilizata pentru marcaje temporare va fi nepermanenta si va putea fi indepartata in mod natural sau spalata cu apa si o perie aspra.
2.15.Cerinte privind traficul in zona
1.Antreprenorul va respecta legislatia romana si normativele aplicabile in ceea ce priveste masurile de siguranta a traficului.
2.Inainte de inceperea oricarei lucrari ce implica folosirea si afectarea drumurilor, inclusiv orice cerinte speciale de trafic, metoda de lucru propusa va fi convenita cu Autoritatea Contractanta, precum si cu administratorii drumurilor si politia rutiera.
3.Toate lucrarile din zona drumurilor vor fi duse la indeplinire prin cooperarea cu administratorii acestora si politie. Autoritatea Contractanta va fi informata cu privire la orice solicitare sau intelegere dintre Antreprenor, administratorii drumurilor si politie cu privire la realizarea Lucrarilor.
4.În cazul in care devierea sau inchiderea oricarei suprafete carosabile, de trotuar sau cai pietonale existente, devine temporar necesara pentrul executia lucrarilor, Antreprenorul va asigura si va mentine cai alternative de acces. Acestea vor fi operationale inaintea oricarei afectari a suprafetei carosabile, de trotuar sau a cailor pietonale existente.
5.În cazul in care sunt necesare rampe acestea vor fi asigurate si mentinute la un standard corespunzator in functie de clasa sau clasele de trafic auto sau de specificul traficului pietonal.
6.Vor fi luate toate masurile rezonabile pentru a preveni orice depuneri de noroi sau alte depuneri pe suprafata drumurilor adiacente sau trotuare provocate de vehiculele care intra si ies din Santier si orice astfel de depuneri vor fi indepartate cu promptitudine.
7.Accesul vehiculelor de urgenta la orice proprietate adiacenta va fi asigurat in permanenta.
8.În cazul in este inevitabila inchiderea unei benzi de circulatie, Antreprenorul va asigura un sistem adecvat de gestionare al traficului, asa cum se va stabili de comun acord cu Inginerul si autoritatile relevante.
9.Lucrarile vor fi planificate si executate pentru a permite notificarea corespunzatoare a administratorilor drumurilor, astfel incat sa se realizeze o coordonare adecvata cu acestia.
10.Acolo unde administratorii drumurilor aplica restrictii privind orele de lucru/ inchidere a traficului, toate sapaturile care vor afecta carosabilul vor fi acoperite corespunzator, in conformitate cu solicitarile administratorului drumului.
2.16.Zgomotul
1.Atunci când Antreprenorul lucrează lângă proprietăţi locuibile, acesta se va asigura că zgomotul şi vibraţiile emise de pe şantier sunt păstrate la nivelul minim. Înainte de realizarea lucrării, Antreprenorul va prezenta Inginerului o listă a tipului de instalaţie, durata utilizării şi metodele pe care le va utiliza la operare. Acesta va indica propunerile sale pentru atenuarea zgomotului şi vibraţiei cauzate de aceste instalaţii..
2.Alternativ, Antreprenorul va izola eficient sursa oricarui zgomot de peste 85 dB (A), prin intermediul panourilor fonoabsorbante.
2.17.Masuri în caz de urgenţă
1.Pentru situatiile de urgente necesare realizarii Lucrarilor, se va asigura mobilizarea muncitorilor, aprovizionarea cu materiale si functionalitatea echipamentelor.
2.Antreprenorul va prezenta o lista actualizata cu adresele si numerele de telefon apartinand personalului responsabil cu desfasurarea lucrarilor in situatii de urgenta.
3.Antreprenorul se va informa cu privire la orice alte proceduri existente, inclusiv ale Autoritatii Contractante, referitoare la situatiile de urgenta.
2.18.Substante periculoase
1.Nu vor fi aduse pe Santier, folosite sau incorporate in cadrul Lucrarilor, niciun fel de substante periculoase fara acordul prealabil scris al Inginerului, cu exceptia cazului in care Contractul prevede in mod expres acest lucru. Vor fi obtinute toate aprobarile necesare cu privire la aceasta.
2.Toate substantele erbicide sau pesticide utilizate in cadrul acestui Contract vor respecta reglementarile locale si ale Organizatiei Mondiale a Sanatatii iar detalii cu privire la aceste cerinte vor fi furnizate Inginerului.
2.19.Întretinerea drumurilor de acces
1.Antreprenorul va mentine acesul la toate drumurile publice si private, precum si la caile de acces in Santier pe care are permisiunea de a le utiliza pe toata durata Contractului si le va lasa cel putin in aceeasi stare in care acestea se gaseau la inceputul Contractului.
2.Antreprenorul va curata la sfarsitul fiecarei zile de lucru tot noroiul, pietrisul sau alte materiale straine depuse pe suprafata carosabila ca urmare a operatiunilor de constructie.
3.Antreprenorul va lua toate masurile rezonabile pentru a preveni depunerile de noroi sau alte depuneri pe suprafata drumurilor adiacente sau trotuare provocate de vehiculele care intra si ies din Santier si va indeparta cu promptitudine orice astfel de depuneri. Curatarea va include spalarea cu apa, periajul si folosirea fortei de munca manuala daca este necesar pentru a atinge un nivel de curatenie comparabil cu strazile adiacente neafectate de Lucrari.
2.20.Accesul la Serviciile de Urgenţă
1.Antreprenorul va notifica pompierii si politia inainte de a inchide orice strada sau portiune de strada si nu se va face nicio astfel de inchidere fara aprobarea prealabila a Inginerului. Echipele de pompieri si de politie vor fi notificate asupra momentului la care strazile vor fi din nou accesibile pentru vehiculele de urgenta. Metoda adoptata pentru executia Lucrarilor trebuie sa reduca la minim interferenta cu accesul echipajelor de pompieri si de politie si nu va impiedica pe nicio perioada accesul acestora.
2.Antreprenorul va comunica un numar de telefon Politiei locale pentru a putea fi contactat ori de cate ori se vor desfasura operatiuni de constructie pe domeniul public pe timp de noapte.
3.CRITERII DE PROIECTARE
3.1.Utilizarea proiectarii conceptuale
1.Documentele de referinta puse la dispozitia Antreprenorului pot include un Studiu de Fezabilitate, continand un proiect conceptual pentru lucrarile propuse. Acest proiect conceptual va avea doar scop informativ. Antreprenorul nu este obligat sa implementeze proiectul conceptual si, poate propune un proiect alternativ in masura in care considera de cuviinta. Preluarea in parte sau in totalitate a solutiillor incluse in proiectul conceptual nu va absolvi Antreprenorul in niciun fel de responsabilitatile care decurg din calitatea sa de proiectant.
3.2.Durata proiectata de viata
1.Antreprenorul trebuie sa se asigure ca proiectul indeplineste cerintele minime privind durata de viata proiectata pentru obiectivele de investitie precizate in tabelul de mai jos:

Element

Durata proiectata de viata

Lucrari civile noi, inclusiv structuri şi incaperi

50

Lucrari civile reabilitate, inclusiv structuri si incaperi

30

Cladiri noi

50

Cladiri reabilitate

30

Rezervoare supraterane

20

Conducte principale de alimentare cu apa, canale colectoare de ape uzate si guri de descarcare

50

Conducte principale de alimentare cu apa si canale colectoare de ape uzate reabilitate

30

Pompe de apa si motoare ( > = 22 kW)

25

Motoare de pompe ( < = 22 kW)

20

Pompe de apa uzata si motoare (> = 22 kW)

15

Motoare de pompe pentru ape uzate (< = 22 kW)

10

Filtre

50

Colectoare/distribuitoare

50

Supape de aer

25

Supape de sens unic

25

Adaptoare cu flansa

25

Robineti fluture

50

Poduri rulante

25

Vase de expansiune si conducte

25

Compresoare

25

Supape de siguranta

50

Diafragme

10

Robineti de evacuare

25

Aparatura

15

Aparatura robineti de izolare

25

Telemetrie si telecomunicatii

15

Baterii/acumulatori

10

Alimentatoare/incarcatoare

15

Cablaje

25

Motoare electrice de joasa tensiune

25

Tablouri electrice si de comanda

25

Transformatoare electrice

50

Convertizoare de frecventa

15

4.ASPECTE PRIVIND PROIECTAREA
4.1.Responsabilitatea pentru proiect
1.Antreprenorul isi va asuma intreaga raspundere pentru documentatia de proiectare, indiferent daca aceasta se bazeaza pe propunerile acestuia sau are la baza solutiile incluse in proiectul conceptual pus la dispozitie de catre Autoritatea Contractanta.
4.2.Aprobarile de proiectare
1.Antreprenorul va fi responsabil cu obtinerea pe cheltuiala proprie a tuturor avizelor si aprobarilor aferente proiectului, in conformitate cu cerintele autoritatilor competente (nationale si locale), atat pentru solutiile propuse de acesta cat si pentru solutiile preluate din proiectul conceptual, si va prevedea timpul necesar pentru obtinerea acestora in cadrul programului de executie. Antreprenorul va respecta, printre altele, Legea nr 50/1991 privind Autorizarea lucrarilor de constructii, cu modificarile si completarile ulterioare.
2.Documentatia de proiectare (inclusiv plansele) va fi elaborata de proiectanti calificati in conformitate cu legislatia romaneasca in vigoare respectiv cu Legea nr. 10/1995 privind calitatea in constructii (cu modificarile si completarile ulterioare) si va fi realizata in asa fel incat sa faciliteze verificarea independenta de calitate.
3.Documentele Antreprenorului vor fi verificate pentru cerintele de calitate de specialisti atestati de Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintelor inaintea prezentarii acestora catre Inginer.
4.Antreprenorul va pregati toate documentatiile aferente si va intreprinde toate demersurile in vederea obtinerii Autorizatiei/Autorizatiilor de construire de la autoritatea locala competenta in conformitate cu prevederile Legii nr 50/1991 privind autorizarea lucrarilor de constructii precum si cu prevederile Certicatului de Urbanism, prezentat in Capitolul 5 - Informatii incluse in Contract.
4.3.Metodologiile de Executie aferente construirii lucrarilor si instalarii echipamentelor
1.Metodologiile de Executie aferente construirii si instalarii principalelor parti ale Lucrarilor vor fi pregatite si prezentate Inginerului pentru avizare cu cel putin 28 de zile inainte de data programata pentru inceperea activitatilor respective.
2.Metodologiile de Executie vor fi elaborate in conformitate cu cerintele si restrictiile impuse de Contract. Metodologiile de Executie vor cuprinde programe de operatiuni sau activitati specifice, cu descrierea pasilor, data aplicarii, datele si duratele pentru fiecare etapa. Acestea vor include schite, diagrame sau alte informatii necesare pentru o intelegere mai clara a metodei si semnificatiei fiecarei operatiuni sau etape de executie.
3.Metodologiile de Executie aferente Construirii si Instalarii echipamentelor vor include, fara a se limita la:
(a)Metoda de lucru;
(b)Echipamentul utilizat pentru executie;
(c)Masuri adoptate pentru controlul zgomotului si al vibratiilor;
(d)Orele de lucru;
(e)Planul facilitatilor de depozitare din cadrul Santierului;
(f)Sursele de materiale;
(g)Metode de transport si de depozitare a pamantului rezultat din excavatii;
(h)Rute de transport;
(i)Lucrari Provizorii;
(j)Masuri pentru reducerea prafului;
(k)Detalii privind iluminatul temporar;
(l)Detalii privind lucrarile cu caracter temporar;
(m)Detalii privind toate spatiile de depozitare;
(n)Intretinerea si curatarea drumurilor principale si secundare aferente Santierulului;
(o)Proceduri de siguranta si de evaluare a riscurilor;
(p)Accesul pietonal, al vehiculelor usoare si accesul in caz de urgenta;
(q)Orice metoda de demolare propusa.
4.Metodologiile de Executie vor tine cont atat de cursurile de apa de suprafata cat si de cele subterane.
4.4.Documente disponibile pentru verificare/audit
1.Urmatoarele documente nu vor fi, in mod necesar, inaintate Inginerului in scopul avizarii, dar pot constitui obiectul unor verificari aleatorii:
(a)Toate calculele privind procesele tehnologice si constructii.
(b)Corelari intre solutiile tehnice intre diferitele specialitati ale proiectului (tehnologie, structuri, civile, mecanice, electrice si automatizari).
(c)Diagrame de retea;
(d)Planul de siguranta.
4.5.Plansele conforme cu executia
1.În conformitate cu sub-clauza 5.6 din Conditiile Generale de Contract ("Plansele conforme cu executia" din Conditiile Generale de Contract, Antreprenorul va transmite Inginerului copii ale planselor conforme cu executia, dupa cum urmeaza:
(a)2 seturi complete pe suport de hartie, de dimensiune A1, nelegate;
(b)1 set complet de copii reduse la scara pe suport de hartie, de dimensiune A3, legate;
(c)2 copii in format electronic pe CD/DVD ROM sub forma de fisiere AutoCAD.
2.Cu acordul Inginerului, Antreprenorul poate prezenta plansele in format electronic utilizand alt soft decat cel specificat, cu conditia ca Antreprenorul sa puna gratuit la dispozitia Autoritatii Contractante soft-ul necesar pentru a citi, edita, salva si imprima plansele.
3.Toate plansele transmise Inginerului de catre Antreprenor vor fi pe foi de dimensiunea standard ISO maxim A1. Toate schitele si plansele puse la dispozitie de catre Antreprenor vor fi desenate si dimensionate la scara si vor include o scara grafica in sprijinul utilizarii de reproduceri fotografice. Antreprenorul va utiliza sistemul international de unitati de masura (unitati SI).
4.6.Planul de Securitate si Sanatate
1.Antreprenorul va pregati un Plan de Securitate si Sanatate si il va transmite Inginerului pentru aprobare, cu cel putin 14 zile inainte de inceprea oricarei activitati de constructie in conformitate cu Programul de Executie. Planul de Securitate si Sanatate va include, fara a se limita la:
(a)Evaluarea riscurilor aferente constructiei si prevederea masurilor de control;
(b)Organizarea si gestionarea implementarii planului;
(c)Cerintele de siguranta corespunzatoare;
(d)Masuri de asistenta sociala, de prim ajutor si sanitare pentru personalul afectat.
2.Metodologia adoptata de Antreprenor pentru proiectarea lucrarilor va elimina sau reduce riscurile care ar putea aparea in timpul constructiei sau ulterior in timpul operarii si intretinerii. Antreprenorul va demonstra ca acest lucru a fost realizat, prin elaborarea unei analize de risc care va fi elaborata si structurata corespunzator.
3.Antreprenorul nu va avea acces in Santier inainte ca Inginerul sa fi aprobat Planul de Securitate si Sanatate.
4.7.Organigrama
1.În termen de 14 zile de la inceperea Lucrarilor, Antreprenorul va transmite Inginerului detaliile cu privire la Reprezentantul sau si restul personalului-cheie, inclusiv fisele de post aferente pozitiilor ocupate, adresele, numerele de telefon disponibile 24 de ore din 24 precum si numerele de fax aferente. Inginerul va fi notificat fara intarziere cu privire la orice modificare a detaliilor furnizate.
4.8.Programul de Executie
1.Programul de Executie al Antreprenorului detaliat corespunzator cu privire la timpii de executie va fi pregatit intr-un soft compatibil cu sistemul de operare Windows. Acesta va fi stabilit de comun acord cu Inginerul si va include:
(a)Un program detaliat al lucrarilor sub forma unui grafic de tip Gantt, detaliind functiile individuale, activitatile si sarcinile de lucru, aratand de asemenea si durata proiectarii, aprobarile ce trebuie obtinute, achizitiile, fabricatia, principalele activitati de constructii, testarea, punerea in functiune si toate celelalte operatiuni aplicabile, indicand datele cheie.
(b)Un grafic tip PERT care va evidentia atat legaturile dintre sarcinile de lucru cat si Drumul Critic al programului.
(c)Centralizatoare continand dar nefiind limitate la resursele aferente activitatilor detaliate in program.
4.9.Inregistrari fotografice
1.Antreprenorul va pastra o evidenta fotografica a lucrarilor de constructii, bazata pe urmatoarele:
(a)Inainte de inceperea Lucrarilor, se vor efectua fotografii ale santierului si zonei inconjuratoare in conformitate cu cele convenite de Inginer si de Reprezentantul Antreprenorului;
(b)La finalizarea fiecarei structuri, inclusiv a caminelor, vor fi facute fotografii ale acestora;
(c)Fotografiile aratand conectarea cu sistemul de canalizare existent vor fi facute inainte si dupa realizarea conectarii;
(d)Fotografiile structurilor existente, afectate de modificare sau reabilitare, vor fi facute inainte si dupa efectuarea lucrarilor;
(e)Doua seturi de fotografii impreuna cu fisierele digitale vor fi puse la dispozitia Inginerului. Fotografiile trebuie sa fie de înalta rezolutie, color si avand dimensiunea minima de 150mm pe 100mm. Fotografiile vor fi denumite corespunzator, datate si codificate in ordine numerica.
4.10.Intalnirile de lucru
1.Antreprenorul va asigura participarea la reuniuni saptamanale ce pot avea ca tema progresul, programarea, predarea si punerea in functiune a lucrarilor. Programarea acestor intalniri se va face in prealabil.
5.SISTEMUL DE ASIGURARE/ CONTROL AL CALITATII
5.1.Cadrul General
1.Sistemul de Asigurare a Calitatii (SAC) si de Control al Calitatii (CC) acoperind toate aspectele cu privire la contract si lucrarile efectuate va fi implementat, documentat si mentinut de catre Antreprenor pe durata contractului. Sistemul va respecta un standard de asigurare a calitatii, recunoscut la nivel international.
2.În vederea asigurarii cerintelor de calitate solicitate prin contract Antreprenorul va transmite Sistemul de Asigurare a Calitatii al Companiei, Planul de Asigurare a Calitatii si Planurile initiale de Control al Lucrarilor incluse in Contract, continand toate activitatile importante si critice spre verificare, inspectare si testare.
3.Lucrarile vor fi sub-contractate numai companiilor avand un Sistem de Control al Calitatii implementat.
5.2.Planul de Asigurare a Calitatii (PAC)
1.Planul de Asigurare a Calitatii va trebui sa cuprinda cel putin urmatoarele:
(a)Personalul Antreprenorului si Organigrama proiectului, Planul de Asigurare a Calitatii, precum si Planul de Control al Calitatii;
(b)Sistemul Antreprenorului de Gestionare a Documentatiei pentru executia Lucrarilor, care va include atat pe sub-contractori, cat si pe furnizorii acestuia;
(c)Metoda de control cu privire la utilizarea in scopul executiei Lucrarilor exclusiv a documentelor validate si aprobate;
(d)Metoda de inregistrare a modificarilor si completarilor la documentatie;
(e)Metode pentru managementul achizitiilor;
(f)Controlul materialelor si a fortei de munca, defecte si remedieri, proceduri pentru actiuni corective, etc.
2.Persoana responsabila pentru PAC-ul Antreprenorului va fi calificata si autorizata pentru a lua decizii cu privire la aspectele de calitate, iar referintele si modul de relationare al acestuia cu sistemul de asigurare a calitatii al Companiei precum si responsabilatile sale de management vor fi clar stabilite. Persoanele care efectueaza controlul calitatii si testarile vor fi diefrite de cele care executa sau supravegheaza executia Lucrarilor.
5.3.Planurile de Control (PC)
1.Antreprenorul va prezenta Inginerului pentru aprobare PC-urile sale detaliate referitoare la toate aspectele sau masurile de asigurare a calitatii Lucrarilor sau partilor de Lucrari. Aceste PC vor fi prezentate Inginerului cu o saptamana inainte de inceperea Lucrarilor sau a partilor de Lucrari. Planul de Control va include verificarile specificate in Contract, precum si alte controale curente si speciale pe care Antreprenorul le considera necesare pentru a asigura calitatea operatiunilor sale. Pentru fiecare activitate de control, PC-ul va descrie tipul, metoda, criteriile de aprobare si documentare, precum si persoana responsabila cu efectuarea activitatii. Daca Inginerul nu aproba PC-ul in forma in care a fost prezentat, atunci acesta va fi modificat conform solicitarilor si re-transmis pentru aprobare. Modificarile ulterioare in ceea ce priveste activitatea de asigurare a calitatii nu vor modifica Pretul Contractului sau Durata de Executie.
5.4.Controlul efectuat si Documentatia intocmita de catre Antreprenor
1.Pe toata durata contractului, Antreprenorul va prezenta evidente documentare, Inginerului, prin care va proba ca Lucrarile indeplinesc cerintele de asigurare a calitatii stipulate in Contract sau aprobate pe perioada implementarii contractului. De asemenea, pe baza PAC-ului si PC-ului aprobat, Antreprenorul va indeplini si va proba pe parcursul executarii Lucrarilor controlul calitatii si conformitatea cu cerintele stipulate. Sistemul de Control al Calitatii asigurat de catre Antreprenor nu va limita responsabilitatea acestuia pentru Lucrari, potrivit prevederilor contractului. In cazul in care pe perioada implementarii Contractului Inginerul va solicita extinderea acestui Sistem de Control, Antreprenorul se va conforma instructiunilor sale scrise referitoare la aceasta extindere fara sa pretinda costuri suplimentare si fara modificarea Duratei de Executie.
5.5.Metode de documentare si inregistrare în timpul executiei Lucrarilor
1.Toate activitatile de control prevazute in Planul de Control vor fi sustinute cu documente suport. PC-ul si toate celelalte aspecte referitoare la Sistemul de Asigurare a Calitatii vor fi pastrate si mentinute de catre Antreprenor in Sistemul de Gestionare a Documentatiei in vederea asigurarii calitatii, functional pe Santier pe toata durata Lucrarilor. Pe baza PAC-ului si a PC-ului, Antreprenorul va intocmi formularele necesare pentru inregistrare, registrele si listele de verificare etc, inainte de inceperea oricarei parti a Lucrarilor. Intreaga documentatie va contine date de identificare, data si semnatura persoanei responsabile cu intocmirea documentatiei. Datele de identificare trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele: denumirea proiectului, numarul activitatii asa cum este definit in PC, momentul si locul activitatii de control. Inginerul va avea acces complet la sistemul de inregistrare si va putea, fara o notificare prealabila, sa intreprinda un audit al calitatii acestuia.
5.6.Documente la livrare
1.La momentul livrarii materiilor prime si a bunurilor, Antreprenorul va transmite urmatoarele documente Inginerului, in doua exemplare originale sau in doua copii autorizate:
(a)Toate certificatele, documentatia de testare etc. a materiilor prime si bunurilor care urmeaza a fi utilizate pentru executarea lucrarilor;
(b)Toate documentele dovedind ca inspectia, controlul si testele efectuate sunt in conformitate cu Caietul de Sarcini;
(c)Listele de identificare, cu trimiteri/referinte la/din alte documente, precum si la materiale si bunuri.
5.7.Post Constructie
1.În timpul Perioadei de Notificare a Defectelor, lucrarile de reparatii ale Antreprenorului vor fi supuse acelorasi conditii de control al calitatii similare cu cele aplicabile pe parcursul Perioadei de executie a Lucrarilor.