Capitolul 7 - Clădiri - Rezolutia 1603/07-mai-2025 conţinând observaţiile care fac parte integrantă din decizia privind descărcarea de gestiune pentru execuţia bugetului general al Uniunii Europene aferent exerciţiului financiar 2023, secţiunea VI - Comitetul Economic şi Social European

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

În vigoare
Versiune de la: 8 Octombrie 2025
CAPITOLUL 7:Clădiri
52.confirmă primirea raportului Comitetului din 3 iunie 2024 de informare a autorităţii care acordă descărcarea de gestiune cu privire la politica imobiliară a Comitetului, în conformitate cu articolul 266 alineatul (1) din Regulamentul financiar al Uniunii; constată cu satisfacţie, pe baza acestui raport, că, alături de CoR, Comitetul a realizat una dintre priorităţile majore ale strategiei sale imobiliare din 2017, şi anume "concentrarea geografică a clădirilor"; observă şi că această realizare a adus deja economii din cauza costului mai mic al închirierii întregului VMA, în comparaţie cu cele trei clădiri închiriate anterior; înţelege că aceste economii sunt de aproximativ 1,8 milioane EUR, ceea ce, potrivit raportului respectiv, este echivalent cu chiria plătită pentru clădirea B100; ia act de faptul că Comitetul lucrează în prezent la actualizarea strategiei sale imobiliare pe termen lung din 2017 şi că aceste lucrări ar trebui finalizate până la sfârşitul anului 2025; invită Comitetul să ţină la curent autoritatea care acordă descărcarea de gestiune cu privire la rezultatul acestui exerciţiu;
53.salută finalizarea renovărilor (adică a lucrărilor de amenajare) ale nou-achiziţionatei clădiri VMA, care au inclus instalarea de tehnologii inteligente de economisire a energiei; sprijină planul Comitetului de a efectua audituri tehnice şi de mediu ale tuturor clădirilor sale, întrucât rezultatul acestor audituri ar trebui să permită identificarea tuturor instalaţiilor tehnice şi a componentelor clădirilor care trebuie renovate sau păstrate integral sau parţial, aliniindu-se astfel la obiectivele Pactului verde european; invită Comitetul să informeze autoritatea care acordă descărcarea de gestiune cu privire la rezultatele acestor audituri şi la acţiunile întreprinse în urma acestora;
54.constată că grupul operativ privind "noile modalităţi de lucru", înfiinţat în 2022, a publicat un prim raport prospectiv în 2023, axat pe spaţiile de birouri disponibile şi pe posibilele opţiuni de optimizare; ia act de planul Comitetului de a continua acest exerciţiu, în cadrul unui proces la care vor participa angajaţii, pentru a concepe în comun viitoarele spaţii de lucru; invită Comitetul să informeze în permanenţă autoritatea care acordă descărcarea de gestiune despre progresele înregistrate în acest sens;
55.salută angajamentul Comitetului şi al CoR de a aplica în mod sistematic principiul proiectării universale în infrastructura lor, asigurând accesibilitatea clădirilor lor încă din faza de proiectare; ia act de faptul că cele două comitete au luat o serie de măsuri diferite pentru a asigura accesibilitatea clădirilor lor pentru persoanele cu diferite tipuri de dizabilităţi în 2023, inclusiv prin modernizarea ascensoarelor din clădirea JDE;