Art. 16. - Art. 16: Raportul investigaţiei - Regulamentul 996/20-oct-2010 privind investigarea şi prevenirea accidentelor şi incidentelor survenite în aviaţia civilă şi de abrogare a Directivei 94/56/CE
Acte UE
Jurnalul Oficial 295L
În vigoare Versiune de la: 19 Mai 2024
Art. 16: Raportul investigaţiei
(1)Fiecare investigaţie privind siguranţa se încheie cu un raport întocmit într-o formă corespunzătoare tipului şi gravităţii accidentului sau incidentului grav. Acest raport precizează că unicul obiectiv al investigaţiei privind siguranţa este prevenirea accidentelor şi incidentelor viitoare, fără a stabili a cui este culpa sau răspunderea. În funcţie de caz, raportul conţine recomandări privind siguranţa.
(2)Raportul protejează anonimitatea oricărei persoane implicate în accident sau în incidentul grav.
(3)În cazul în care investigaţiile privind siguranţa generează rapoarte înainte de încheierea investigaţiei, autoritatea responsabilă de investigaţiile privind siguranţa poate să solicite înainte de publicarea acestora comentarii din partea autorităţilor în cauză, inclusiv de la AESA, şi, prin intermediul acestora, din partea titularului certificatului de tip de aeronavă, fabricantului sau operatorului în cauză. Acestea au obligaţia de a respecta secretul profesional în ceea ce priveşte conţinutul respectivei consultări.
(4)Înainte de publicarea raportului final, autoritatea responsabilă de investigaţiile privind siguranţa solicită comentarii din partea autorităţilor în cauză, inclusiv din partea AESA, şi, prin intermediul acestora, din partea titularului certificatului de tip de aeronavă, a fabricantului sau a operatorului în cauză. Acestea au obligaţia de a respecta secretul profesional în ceea ce priveşte conţinutul respectivei consultări. Atunci când solicită aceste comentarii, autoritatea responsabilă de investigaţiile privind siguranţa respectă standardele internaţionale şi practicile recomandate.
(5)Informaţiile vizate la articolul 14 se includ într-un raport doar în cazul în care sunt relevante pentru analiza accidentului sau a incidentului grav. Nu se divulgă informaţiile sau elementele de informaţii care nu prezintă interes pentru această analiză.
(6)Autoritatea responsabilă de investigaţiile privind siguranţa face public raportul final în cel mai scurt timp şi, dacă este posibil, în termen de 12 luni de la data accidentului sau a incidentului grav.
(7)În cazul în care raportul final nu poate fi publicat în termen de 12 luni, autoritatea responsabilă de investigaţiile privind siguranţa publică o declaraţie provizorie cel puţin la fiecare comemorare a accidentului sau a incidentului grav, în care oferă detalii cu privire la stadiul investigaţiei şi la eventualele probleme ridicate în domeniul siguranţei.
(8)Autoritatea responsabilă de investigaţiile privind siguranţa transmite o copie a raportului final şi a recomandărilor privind siguranţa cât mai repede posibil:
a)autorităţilor responsabile de investigaţiile privind siguranţa şi autorităţilor aeronautice civile ale statelor în cauză, precum şi OACI, în conformitate cu standardele internaţionale şi cu practicile recomandate;
b)destinatarilor recomandărilor privind siguranţa incluse în raport;
c)Comisiei şi AESA, cu excepţia cazului în care raportul este disponibil publicului prin intermediul mijloacelor electronice de comunicare, caz în care autoritatea responsabilă de investigaţiile privind siguranţa trebuie doar să le notifice în mod corespunzător.