Art. 24. - Art. 24: Atribuţiile directorului - Regulamentul 942/05-iun-2019 de instituire a Agenţiei Uniunii Europene pentru Cooperarea Autorităţilor de Reglementare din Domeniul Energiei

Acte UE

Jurnalul Oficial 158L

În vigoare
Versiune de la: 5 Februarie 2025
Art. 24: Atribuţiile directorului
(1)Directorul:
a)este reprezentantul legal al ACER şi este însărcinat cu gestionarea curentă a acesteia;
b)pregăteşte lucrările consiliului de administraţie, participă, fără a avea drept de vot, la lucrările consiliului de administraţie şi este responsabil de punerea în aplicare a deciziilor adoptate de consiliul de administraţie;
c)redactează, se consultă cu privire la, adoptă şi publică avize, recomandări şi decizii;
d)este responsabil de punerea în aplicare a programului anual de activitate al ACER sub îndrumarea Consiliul autorităţilor de reglementare şi sub controlul administrativ al consiliului de administraţie;
e)ia măsurile necesare, în special în privinţa adoptării instrucţiunilor administrative interne şi a publicării comunicărilor, pentru a garanta funcţionarea ACER în conformitate cu prezentul regulament;
f)în fiecare an, pregăteşte proiectul programului de activitate al ACER pentru anul următor şi, după adoptarea proiectului de către consiliul de administraţie, îl prezintă Consiliului autorităţilor de reglementare, Parlamentului European şi Comisiei înainte de data de 31 ianuarie a fiecărui an;
g)este responsabil de punerea în aplicare a documentului de programare şi de raportarea către consiliul de administraţie cu privire la acest lucru;
h)elaborează un proiect provizoriu de buget estimativ al ACER în temeiul articolului 33 alineatul (1) şi execută bugetul ACER în conformitate cu articolele 34 şi 35;
i)în fiecare an, pregăteşte şi înaintează consiliului de administraţie un proiect de raport anual care conţine o secţiune independentă privind activităţile de reglementare ale ACER şi o secţiune privind aspectele financiare şi administrative;
j)elaborează un plan de acţiune în urma concluziilor evaluărilor şi rapoartelor de audit interne sau externe, precum şi a investigaţiilor desfăşurate de OLAF şi prezintă rapoarte semestriale Comisiei şi rapoarte periodice consiliului de administraţie în legătură cu progresele înregistrate;
k)este responsabil de luarea deciziei privind necesitatea de a detaşa unul sau mai mulţi membri ai personalului în unul sau mai multe state membre, în vederea îndeplinirii atribuţiilor ACER în mod eficient şi eficace.
În sensul primului paragraf litera (k), înainte de a lua decizia de a înfiinţa un birou local, directorul solicită avizul statelor membre în cauză, inclusiv al statului membru în care se situează sediul ACER, şi obţine acordul prealabil al Comisiei şi al consiliului de administraţie. Decizia este bazată pe o analiză cost-beneficiu temeinică şi precizează domeniul de aplicare al activităţilor care urmează să fie efectuate în cadrul respectivului birou local, astfel încât să se evite costurile inutile şi dublarea funcţiilor administrative ale ACER.
(2)În sensul alineatului (1) litera (c) din prezentul articol, avizele, recomandările şi deciziile menţionate la articolul 3 alineatul (1), articolele 4-8, articolul 9 alineatele (1) şi (3), articolul 10, articolul 11 litera (c), articolul 13, articolul 15 alineatul (4) şi articolele 30 şi 43 se adoptă doar cu avizul favorabil al Consiliului autorităţilor de reglementare.
Înainte de a supune la vot proiectele de avize, recomandări sau decizii în Consiliul autorităţilor de reglementare, directorul transmite, spre consultare, propuneri de proiecte de avize, recomandări sau decizii grupului de lucru relevant, cu suficient timp înainte.
Directorul:
a)ţine cont de observaţiile şi amendamentele Consiliului autorităţilor de reglementare şi retransmite proiectul de aviz, de recomandare sau de decizie revizuit Consiliului autorităţilor de reglementare în vederea obţinerii unui aviz favorabil;
b)poate retrage proiectele de avize, recomandări sau decizii transmise, cu condiţia ca directorul să prezinte o motivare scrisă justificată corespunzător în cazul în care nu este de acord cu amendamentele transmise de Consiliul autorităţilor de reglementare;
În cazul retragerii unui proiect de aviz, de recomandare sau de decizie, directorul poate emite un nou proiect de aviz, recomandare sau decizie, urmând procedura stabilită la articolul 22 alineatul (5) litera (a) şi la al doilea paragraf din prezentul alineat. În sensul celui de-al treilea paragraf litera (a) din prezentul alineat, în cazul în care nu urmează întru totul sau respinge observaţiile sau amendamentele primite de la Consiliul autorităţilor de reglementare, directorul transmite, de asemenea, o motivare scrisă justificată corespunzător.
În cazul în care Consiliul autorităţilor de reglementare nu emite un aviz favorabil cu privire la textul proiectului de aviz, de recomandare sau de decizie retransmis pentru că observaţiile şi amendamente sale nu se reflectă în textul retransmis, directorul poate revizui din nou textul proiectului de aviz, de recomandare sau de decizie în conformitate cu amendamentele şi observaţiile propuse de Consiliul autorităţilor de reglementare pentru a obţine avizul favorabil al acestuia, fără a mai trebui să se consulte cu grupul de lucru relevant sau să mai transmită încă o motivare scrisă.