Art. 19. - Art. 19: Funcţiile consiliului de administraţie - Regulamentul 942/05-iun-2019 de instituire a Agenţiei Uniunii Europene pentru Cooperarea Autorităţilor de Reglementare din Domeniul Energiei
Acte UE
Jurnalul Oficial 158L
În vigoare Versiune de la: 5 Februarie 2025
Art. 19: Funcţiile consiliului de administraţie
(1)Consiliul de administraţie:
a)după consultarea Consiliului autorităţilor de reglementare şi obţinerea unui aviz favorabil din partea acestuia în conformitate cu articolul 22 alineatul (5) litera (c), numeşte directorul în conformitate cu articolul 23 alineatul (2) şi, dacă este cazul, prelungeşte mandatul acestuia sau îl revocă din funcţie;
b)numeşte în mod formal membrii Consiliului autorităţilor de reglementare numiţi în conformitate cu articolul 21 alineatul (1);
c)numeşte în mod formal membrii camerei de recurs în conformitate cu articolul 25 alineatul (2);
d)se asigură că ACER îşi duce la îndeplinire misiunea şi îşi exercită atribuţiile care îi revin în conformitate cu prezentul regulament;
e)adoptă documentul de programare menţionat la articolul 20 alineatul (1) cu o majoritate de două treimi a membrilor săi şi, dacă este cazul, îl modifică în conformitate cu articolul 20 alineatul (3);
f)adoptă, cu o majoritate de două treimi, bugetul anual al ACER şi îşi exercită celelalte funcţii bugetare în conformitate cu articolele 31-35;
g)decide, după ce a obţinut acordul Comisiei, dacă acceptă succesiuni, donaţii sau granturi provenind din alte surse ale Uniunii sau orice alte contribuţii voluntare din partea statelor membre sau din partea autorităţilor de reglementare. Avizul emis de consiliul de administraţie în temeiul articolului 35 alineatul (4) abordează în mod explicit sursele de finanţare prevăzute în prezentul alineat;
h)după consultarea Consiliului autorităţilor de reglementare, exercită autoritate disciplinară asupra directorului. În plus, în conformitate cu alineatul (2), consiliul de administraţie exercită, în ceea ce priveşte personalul ACER, competenţele de autoritate împuternicită să facă numiri, conferite prin Statutul funcţionarilor, şi competenţele de autoritate abilitată să încheie contracte de muncă, conferite prin Regimul aplicabil celorlalţi agenţi;
i)elaborează normele de punere în aplicare ale ACER pentru punerea în aplicare a Statutului funcţionarilor şi a Regimului aplicabil celorlalţi agenţi în conformitate cu articolul 110 din Statutul funcţionarilor, în temeiul articolului 39 alineatul (2);
j)adoptă măsuri practice privind dreptul de acces la documentele ACER, în conformitate cu articolul 41;
k)adoptă şi publică raportul anual referitor la activităţile ACER, pe baza proiectului de raport anual menţionat la articolul 24 alineatul (1) litera (i), şi transmite raportul respectiv până la data de 1 iulie a fiecărui an Parlamentului European, Consiliului, Comisiei şi Curţii de Conturi. Raportul anual privind activităţile ACER conţine o secţiune independentă, aprobată de către Consiliul autorităţilor de reglementare, privind activităţile de reglementare ale ACER pe parcursul acelui an;
l)îşi adoptă şi îşi publică propriul regulament de procedură;
m)adoptă normele financiare aplicabile ACER în conformitate cu articolul 36;
n)adoptă o strategie antifraudă, proporţională cu riscurile de fraudă, ţinând seama de costurile şi beneficiile măsurilor care urmează să fie puse în aplicare;
o)adoptă norme de prevenire şi de gestionare a conflictelor de interese în ceea ce priveşte membrii săi, precum şi membrii camerei de recurs;
p)adoptă şi actualizează periodic planurile de comunicare şi de diseminare menţionate la articolul 41;
q)numeşte un contabil, căruia i se aplică Statutul funcţionarilor şi Regimul aplicabil celorlalţi agenţi şi care este complet independent în îndeplinirea îndatoririlor sale;
r)se asigură că se dă curs în mod adecvat constatărilor şi recomandărilor care decurg din evaluările şi rapoartele de audit interne sau externe, precum şi din investigaţiile efectuate de Oficiul European de Luptă Antifraudă (OLAF);
s)autorizează încheierea acordurilor de lucru în conformitate cu articolul 43;
t)pe baza unei propuneri a directorului, în conformitate cu articolul 24 alineatul (1) litera (b) şi după consultarea Consiliului autorităţilor de reglementare şi obţinerea avizului favorabil al acestuia în conformitate cu articolul 22 alineatul (5) litera (f), adoptă şi publică normele de procedură menţionate la articolul 14 alineatul (5).
(2)Consiliul de administraţie adoptă, în conformitate cu articolul 110 din Statutul funcţionarilor, o decizie bazată pe articolul 2 alineatul (1) din Statutul funcţionarilor şi pe articolul 6 din Regimul aplicabil celorlalţi agenţi, prin care deleagă directorului competenţele relevante de autoritate împuternicită să facă numiri şi defineşte condiţiile în care poate fi suspendată respectiva delegare de competenţe. Directorul este autorizat să subdelege aceste competenţe.
(3)În cazul în care circumstanţe excepţionale impun acest lucru, consiliul de administraţie poate, printr-o decizie, să suspende temporar delegarea competenţelor de autoritate împuternicită să facă numiri către director şi delegarea competenţelor subdelegate de către acesta din urmă şi să le exercite el însuşi sau să le delege unuia dintre membrii săi ori unui alt membru al personalului în afară de director. Împrejurările excepţionale se limitează strict la chestiuni administrative, bugetare sau manageriale, fără a aduce atingere independenţei depline a directorului în raport cu atribuţiile sale în temeiul articolului 24 alineatul (1) litera (c).