Art. 27a. - Art. 27 a : Informaţii furnizate autorităţilor competente - Regulamentul 909/23-iul-2014 privind îmbunătăţirea decontării titlurilor de valoare în Uniunea Europeană şi privind depozitarii centrali de titluri de valoare şi de modificare a Directivelor 98/26/CE şi 2014/65/UE şi a Regulamentului (UE) nr. 236/2012
Acte UE
Jurnalul Oficial 257L
În vigoare Versiune de la: 17 Ianuarie 2025 până la: 16 Ianuarie 2026
Art. 27a: Informaţii furnizate autorităţilor competente
(1)Un CSD notifică autorităţii sale competente orice modificări în conducerea sa şi furnizează autorităţii competente toate informaţiile necesare pentru a evalua conformitatea sa cu articolul 27 alineatele (1)-(5).
În cazul în care comportamentul unui membru al organului de conducere este de natură să prejudicieze administrarea sănătoasă şi prudentă a CSD-ului, autoritatea competentă ia măsurile necesare, care pot include înlăturarea membrului respectiv din organul de conducere.
(2)Orice persoană fizică sau juridică, acţionând individual sau concertat (denumită în continuare «achizitorul potenţial»), care a decis fie să achiziţioneze, direct sau indirect, o participaţie calificată într-un CSD, fie să majoreze, direct sau indirect, o participaţie calificată într-un CSD, astfel încât proporţia drepturilor de vot sau a capitalului deţinut ar fi egală sau mai mare de 10 %, 20 %, 30 % sau 50 % sau ar transforma CSD-ul în filiala sa (denumită în continuare «achiziţia propusă»), notifică în prealabil în scris autorităţii competente a CSD-ului intenţia sa, indicând mărimea participaţiei avute în vedere şi informaţiile relevante, menţionate la articolul 27b alineatul (4).
Orice persoană fizică sau juridică care a decis să cedeze, direct sau indirect, o participaţie calificată într-un CSD (denumită în continuare «vânzătorul potenţial») notifică acest lucru în prealabil în scris autorităţii competente, indicând mărimea participaţiei respective. O astfel de persoană notifică, de asemenea, autorităţii competente decizia de a-şi reduce participaţia calificată, astfel încât proporţia drepturilor de vot sau a capitalului deţinut să scadă sub 10 %, 20 %, 30 % sau 50 % sau astfel încât CSD-ul să înceteze să mai fie filiala persoanei menţionate.
(3)Autoritatea competentă transmite achizitorului potenţial sau vânzătorului potenţial, cu promptitudine şi, în orice caz, în termen de două zile lucrătoare de la primirea notificării menţionate la alineatul (2) şi a informaţiilor menţionate la alineatul (4), o confirmare scrisă de primire.
Autoritatea competentă are la dispoziţie o perioadă de cel mult 60 de zile lucrătoare de la data confirmării scrise de primire a notificării şi a tuturor documentelor care trebuie anexate notificării pe baza listei menţionate la articolul 27b alineatul (4) (denumită în continuare «perioada de evaluare») pentru a realiza evaluarea menţionată la articolul 27b alineatul (1) (denumită în continuare «evaluarea»).
În momentul transmiterii confirmării de primire, autoritatea competentă comunică achizitorului potenţial sau vânzătorului potenţial data la care expiră perioada de evaluare.
(4)În cursul perioadei de evaluare, dar nu mai târziu de cea de a cincizecea zi lucrătoare a perioadei respective, autoritatea competentă poate să solicite eventuale informaţii suplimentare necesare pentru finalizarea evaluării. O astfel de solicitare se face în scris, precizându-se informaţiile suplimentare necesare.
Perioada de evaluare se suspendă între data solicitării de informaţii de către autoritatea competentă şi data primirii răspunsului achizitorului potenţial la această solicitare. Durata suspendării nu poate depăşi 20 de zile lucrătoare. Orice solicitări suplimentare formulate de autoritatea competentă în vederea completării sau clarificării informaţiilor sunt la discreţia sa, dar nu conduc la suspendarea perioadei de evaluare.
(5)Autoritatea competentă poate prelungi suspendarea menţionată la alineatul (4) al doilea paragraf până la cel mult 30 de zile lucrătoare în cazul în care achizitorul potenţial este situat sau este reglementat în afara Uniunii ori este o persoană fizică sau juridică care nu este supusă supravegherii în temeiul prezentului regulament ori al Regulamentului (UE) nr. 648/2012 sau al Directivelor 2009/65/CE (*4), 2009/138/CE (*5) ori 2011/61/UE (*6) ale Parlamentului European şi ale Consiliului sau în temeiul Directivei 2013/36/UE ori al Directivei 2014/65/UE.
(*4)Directiva 2009/65/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 13 iulie 2009 de coordonare a actelor cu putere de lege şi a actelor administrative privind organismele de plasament colectiv în valori mobiliare (OPCVM) (JO L 302, 17.11.2009, p. 32).
(*5)Directiva 2009/138/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 25 noiembrie 2009 privind accesul la activitate şi desfăşurarea activităţii de asigurare şi de reasigurare (Solvabilitate II) (JO L 335, 17.12.2009, p. 1).
(*6)Directiva 2011/61/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 8 iunie 2011 privind administratorii fondurilor de investiţii alternative şi de modificare a Directivelor 2003/41/CE şi 2009/65/CE şi a Regulamentelor (CE) nr. 1060/2009 şi (UE) nr. 1095/2010 (JO L 174, 1.7.2011, p. 1).
(6)În cazul în care la finalizarea evaluării decide să se opună achiziţiei propuse, autoritatea competentă informează în scris achizitorul potenţial în termen de două zile lucrătoare şi fără a depăşi perioada de evaluare, indicând motivele care au stat la baza acestei decizii. Sub rezerva dreptului intern, la cererea achizitorului potenţial, se poate pune la dispoziţia publicului o motivare corespunzătoare a deciziei. Cu toate acestea, o autoritate competentă poate face o astfel de divulgare şi în absenţa unei cereri din partea achizitorului potenţial, în cazul în care dreptul intern prevede acest lucru.
(7)În cazul în care autoritatea competentă nu se opune achiziţiei propuse în perioada de evaluare, achiziţia se consideră aprobată.
(8)Autoritatea competentă poate stabili un termen maxim pentru finalizarea achiziţiei propuse şi îl poate prelungi, dacă este necesar.
(9)Statele membre nu pot impune, pentru notificarea autorităţii competente şi pentru aprobarea de către aceasta a achiziţiilor directe sau indirecte de capital sau de drepturi de vot, cerinţe mai stricte decât cele prevăzute de prezentul regulament.