Capitolul viii - VEHICULE PRODUSE ÎN SERII MICI - Regulamentul 858/30-mai-2018 privind omologarea şi supravegherea pieţei autovehiculelor şi remorcilor acestora, precum şi ale sistemelor, componentelor şi unităţilor tehnice separate destinate vehiculelor respective, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 715/2007 şi (CE) nr. 595/2009 şi de abrogare a Directivei 2007/46/CE

Acte UE

Jurnalul Oficial 151L

În vigoare
Versiune de la: 1 Iulie 2024 până la: 1 August 2026
CAPITOLUL VIII:VEHICULE PRODUSE ÎN SERII MICI
Art. 41: Omologarea UE de tip a vehiculelor produse în serii mici
(1)La solicitarea producătorului şi în limitele cantitative anuale aferente categoriilor de vehicule M, N şi O prevăzute în anexa V partea A punctul 1, statele membre acordă o omologare UE de tip pentru un tip de vehicul fabricat în serie mică care îndeplineşte cel puţin cerinţele tehnice prevăzute în anexa II partea I apendicele 1.
(2)Alineatul (1) nu se aplică vehiculelor cu destinaţie specială.
(3)Certificatului de omologare UE de tip pentru vehicule produse în serii mici i se acordă un număr unic în conformitate cu un sistem de numerotare armonizat care permite cel puţin identificarea statului membru care a acordat omologarea UE de tip şi a cerinţelor pe care vehiculul, sistemul, componenta sau unitatea tehnică separată le respectă.
(4)Comisia adoptă acte de punere în aplicare în vederea stabilirii modelului şi a sistemului de numerotare pentru certificatele de omologare UE de tip pentru vehiculele produse în serii mici. Actele de punere în aplicare respective se adoptă în conformitate cu procedura de examinare menţionată la articolul 83 alineatul (2).
(5)Comisia este împuternicită să adopte acte delegate, în conformitate cu articolul 82, în vederea modificării anexei II partea I apendicele 1 în vederea stabilirii cerinţelor tehnice pentru categoriile de vehicule M, N şi O şi a modificării în mod corespunzător a anexei V partea A punctul 1 în ceea ce priveşte limitele cantitative anuale.
Art. 42: Omologarea naţională de tip a vehiculelor produse în serii mici
(1)Producătorii pot solicita o omologare naţională de tip a vehiculelor produse în serii mici în cadrul limitelor cantitative anuale stabilite în anexa V partea A punctul 2. Limitele respective se aplică punerii la dispoziţie pe piaţă, înmatriculării sau punerii în funcţiune a vehiculelor din tipul omologat pe piaţa fiecărui stat membru într-un an dat.
(2)Statele membre pot decide să exonereze orice tip de vehicul menţionat la alineatul (1) de obligaţia de a respecta una sau mai multe dintre cerinţele prezentului regulament sau una sau mai multe dintre cerinţele prevăzute în actele de reglementare enumerate în anexa II, cu condiţia ca statele membre respective să fi prevăzut cerinţe alternative relevante.
(3)În cazul omologării naţionale de tip a vehiculelor produse în serii mici, autoritatea de omologare acceptă sistemele, componentele şi unităţile tehnice separate care sunt omologate de tip în conformitate cu actele de reglementare enumerate în anexa II.
(4)Certificatului de omologare naţională de tip pentru vehicule produse în serii mici i se acordă un număr unic în conformitate cu un sistem de numerotare armonizat care permite cel puţin identificarea statului membru care a acordat omologarea de tip şi caracterizarea omologării drept una acordată pentru o serie mică la nivel naţional.
(5)Comisia adoptă acte de punere în aplicare în vederea stabilirii modelului şi a sistemului de numerotare armonizat pentru certificatul de omologare naţională de tip a vehiculelor produse în serii mici este care poartă antetul "Certificat de omologare naţională de tip pentru vehicule produse în serii mici" şi precizează conţinutul şi natura derogărilor acordate în temeiul alineatului (2) de la prezentul articol. Actele de punere în aplicare respective se adoptă în conformitate cu procedura de examinare menţionată la articolul 83 alineatul (2). Până la adoptarea de către Comisie a astfel de acte de punere în aplicare, statele membre pot continua să stabilească formatul certificatelor de omologare naţională de tip.
Art. 43: Valabilitatea unei omologări naţionale de tip a vehiculelor produse în serii mici
(1)Valabilitatea omologării naţionale de tip a vehiculelor produse în serii mici este limitată la teritoriul statului membru a cărui autoritate de omologare a acordat omologarea.
(2)La cererea producătorului, autoritatea de omologare trimite autorităţilor de omologare ale statelor membre alese de producător o copie a certificatului de omologare naţională de tip, inclusiv părţile relevante din dosarul de omologare prevăzut la articolul 26 alineatul (4), prin scrisoare recomandată sau prin e-mail.
(3)Autorităţile de omologare ale statelor membre acceptă omologarea naţională de tip, cu excepţia cazului în care au motive rezonabile de a crede că cerinţele tehnice naţionale în temeiul cărora a fost omologat tipul de vehicul nu sunt echivalente cu cerinţele proprii.
(4)În termen de două luni de la primirea documentelor menţionate la alineatul (2), autorităţile de omologare ale statelor membre alese de producător comunică autorităţii de omologare care a acordat omologarea naţională de tip decizia lor de a accepta sau nu omologarea de tip. În cazul în care nu s-a comunicată o astfel de decizie în respectivul termen de două luni, omologarea naţională de tip se consideră a fi acceptată.
(5)La cererea unui solicitant care intenţionează să introducă pe piaţă, să înmatriculeze sau să pună în funcţiune într-un alt stat membru un vehicul care deţine o omologare naţională de tip pentru vehicule produse în serii mici, autoritatea de omologare care a acordat omologarea naţională de tip pentru vehicule produse în serii mici furnizează autorităţii naţionale a celuilalt stat membru o copie a certificatului de omologare de tip, inclusiv părţile relevante din dosarul de omologare.
Autoritatea de omologare a celuilalt stat membru permite introducerea pe piaţă, înmatricularea sau intrarea în funcţiune a unui astfel de vehicul, cu excepţia cazului în care are motive întemeiate de a crede că cerinţele tehnice naţionale pe baza cărora tipul de vehicul a fost omologat nu sunt echivalente cu propriile sale cerinţe.