Art. 52. - Art. 52: Procedurile naţionale aplicate vehiculelor, sistemelor, componentelor şi unităţilor tehnice separate care prezintă un risc grav sau nu sunt conforme cu cerinţele - Regulamentul 858/30-mai-2018 privind omologarea şi supravegherea pieţei autovehiculelor şi remorcilor acestora, precum şi ale sistemelor, componentelor şi unităţilor tehnice separate destinate vehiculelor respective, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 715/2007 şi (CE) nr. 595/2009 şi de abrogare a Directivei 2007/46/CE

Acte UE

Jurnalul Oficial 151L

În vigoare
Versiune de la: 1 Iulie 2024 până la: 1 August 2026
Art. 52: Procedurile naţionale aplicate vehiculelor, sistemelor, componentelor şi unităţilor tehnice separate care prezintă un risc grav sau nu sunt conforme cu cerinţele
(1)În cazul în care, în urma efectuării evaluării în temeiul articolului 51, autoritatea de supraveghere a pieţei a unui stat membru constată că un vehicul, un sistem, o componentă sau o unitate tehnică separată prezintă un risc grav pentru sănătatea sau siguranţa persoanelor sau în privinţa altor aspecte legate de protecţia interesului public care intră sub incidenţa prezentului regulament, aceasta solicită fără întârziere ca operatorul economic relevant să ia imediat toate măsurile corective adecvate pentru a garanta că vehiculul, sistemul, componenta sau unitatea tehnică separată în cauză nu mai prezintă riscul respectiv în momentul introducerii pe piaţă, al înmatriculării sau al punerii în funcţiune.
(2)În cazul în care, în urma efectuării evaluării în temeiul articolului 51, autoritatea de supraveghere a pieţei a unui stat membru constată că un vehicul, un sistem, o componentă sau unitate tehnică separată nu se conformează prezentului regulament, dar nu prezintă un risc grav astfel cum se menţionează la alineatul (1) de la prezentul articol, aceasta solicită fără întârziere ca operatorul economic relevant să ia toate măsurile corective adecvate într-o perioadă de timp rezonabilă astfel încât să aducă un vehicul, un sistem, o componentă sau unitate tehnică separată în conformitate. Perioada respectivă este proporţională cu gravitatea neconformităţii pentru a se asigura că vehiculul, sistemul, componenta sau unitatea tehnică separată în cauză este conform(ă) în momentul introducerii pe piaţă, al înmatriculării sau al punerii în funcţiune.
În conformitate cu obligaţiile menţionate la articolele 13-21, operatorii economici se asigură că sunt luate toate măsurile corective necesare în privinţa tuturor vehiculelor, sistemelor, componentelor sau unităţilor tehnice separate în cauză pe care aceştia le-au introdus pe piaţă, înmatriculat sau pus în funcţiune în Uniune.
(3)În cazul în care operatorii economici nu iau măsuri corective adecvate în termenul relevant precizat la alineatul (1) sau (2) sau în care riscul impune măsuri rapide, autorităţile naţionale iau toate măsurile restrictive provizorii adecvate pentru a interzice sau a restricţiona punerea la dispoziţie pe piaţă, înmatricularea sau punerea în funcţiune a vehiculelor, sistemelor, componentelor sau unităţilor tehnice separate în cauză pe piaţa lor naţională sau pentru a le retrage de pe piaţă ori pentru a le rechema.
- Articolul 21 din Regulamentul (CE) nr. 765/2008 se aplică măsurilor restrictive menţionate la primul paragraf de la prezentul alineat.
(4)Comisia poate adopta acte de punere în aplicare în vederea stabilirii unei clasificări a gravităţii neconformităţii şi a măsurilor corespunzătoare pe care autorităţile naţionale trebuie să le ia pentru a asigura aplicarea uniformă a prezentului articol. Actele de punere în aplicare respective se adoptă în conformitate cu procedura de examinare menţionată la articolul 83 alineatul (2).