Art. 37. - Art. 37: Organizarea sectiilor de vize - Regulamentul 810/13-iul-2009 privind instituirea unui Cod comunitar de vize (Codul de vize)

Acte UE

Jurnalul Oficial 243L

În vigoare
Versiune de la: 28 Iunie 2024
Art. 37: Organizarea sectiilor de vize
(1)Statele membre sunt responsabile de organizarea sectiilor de vize din cadrul consulatelor.
Pentru a preveni orice scadere a gradului de vigilenta si a nu expune personalul la presiuni exercitate la nivel local, pentru personalul care intra în contact direct cu solicitantii se instituie sisteme de rotatie, dupa caz. O atentie deosebita se acorda adoptarii unor scheme de lucru clare si repartizarii/divizarii precise a responsabilitatilor în ceea ce priveste luarea deciziilor finale asupra cererilor de viza. Accesul la VIS si SIS pentru consultare, precum si la alte informatii cu caracter confidential, se restrânge la un numar limitat de membri ai personalului autorizati în mod corespunzator. Pentru prevenirea accesului neautorizat la aceste baze de date se iau masuri adecvate.
(2)[textul din Art. 37, alin. (2) din titlul IV a fost abrogat la 27-dec-2023 de Art. 1, punctul 27., alin. (A) din Regulamentul 2667/22-nov-2023]
(3)Ca regulă generală, consulatele sau autorităţile centrale păstrează arhive ale cererilor în format digital. Fiecare dosar individual conţine informaţiile relevante, care să permită, dacă este necesar, reconstituirea contextului în care s-a luat decizia cu privire la cerere.
Fiecare dosar de cerere individual se păstrează pentru o perioadă de cel puţin un an, cu începere de la data deciziei privind cererea, astfel cum se prevede la articolul 23 alineatul (1), sau, în cazul exercitării unei căi de atac, până la încheierea procedurii de exercitare a căii de atac, în funcţie de durata cea mai lungă. Dacă este cazul, dosarele individuale de cerere electronică se păstrează pe perioada de valabilitate a vizei eliberate.