Art. 31. - Art. 31: Informarea autorităţilor competente - Regulamentul 648/04-iul-2012 privind instrumentele financiare derivate extrabursiere, contrapărţile centrale şi registrele centrale de tranzacţii

Acte UE

Jurnalul Oficial 201L

În vigoare
Versiune de la: 27 Iunie 2025 până la: 29 Ianuarie 2027
Art. 31: Informarea autorităţilor competente
(1)O CPC notifică autorităţii sale competente orice modificare la nivelul conducerii şi le furnizează acestora toate informaţiile necesare pentru a evalua respectarea dispoziţiilor articolului 27 alineatul (1) şi ale articolului 27 alineatul (2) al doilea paragraf.
În cazul în care comportamentul unui membru al consiliului de administraţie este susceptibil de a prejudicia administrarea solidă şi prudentă a CPC, autoritatea competentă ia măsurile care se impun, care pot include înlăturarea membrului respectiv din consiliul de administraţie.
(2)Orice persoană fizică sau juridică, acţionând individual sau concertat (denumită în continuare "achizitorul potenţial"), care a decis fie să achiziţioneze, direct sau indirect, o participaţie calificată într-o CPC, fie să majoreze, direct sau indirect, o participaţie calificată într-o CPC, astfel încât proporţia drepturilor de vot sau a capitalului deţinut să fie egală sau mai mare de 10 %, 20 %, 30 % sau 50 % sau astfel încât CPC să devină filiala sa (denumită în continuare "achiziţia propusă"), notifică în prealabil în scris autoritatea competentă a CPC în cadrul căreia intenţionează să achiziţioneze sau să majoreze o participaţie calificată, indicând valoarea participaţiei vizate şi informaţiile relevante menţionate la articolul 32 alineatul (4).
Orice persoană fizică sau juridică care a decis să vândă, direct sau indirect, o participaţie calificată într-o CPC (denumită în continuare "vânzătorul potenţial"), notifică în prealabil în scris autoritatea competentă, indicând mărimea participaţiei respective. O astfel de persoană notifică, de asemenea, autoritatea competentă atunci când decide să îşi reducă participaţia calificată, astfel încât proporţia drepturilor de vot sau a capitalului deţinut să scadă sub 10 %, 20 %, 30 % sau 50 % sau astfel încât CPC să înceteze să mai fie filiala persoanei menţionate.
Autoritatea competentă transmite achizitorului sau vânzătorului potenţial cu promptitudine şi, în orice caz, în termen de două zile lucrătoare de la primirea notificării menţionate la prezentul alineat şi a informaţiilor menţionate la alineatul (3) de la prezentul articol o confirmare scrisă de primire şi comunică informaţiile către ESMA şi colegiul menţionat la articolul 18.

În termen de 60 de zile lucrătoare de la data confirmării scrise de primire a notificării şi a tuturor documentelor care trebuie anexate la notificare pe baza listei menţionate la articolul 32 alineatul (4) sau în termenul prelungit în conformitate cu prezentul articol (denumită în continuare «perioada de evaluare»), autoritatea competentă realizează evaluarea prevăzută la articolul 32 alineatul (1) (denumită în continuare «evaluarea»). Colegiul menţionat la articolul 18 emite un aviz în temeiul articolului 19 şi ESMA emite un aviz în temeiul articolului 24a alineatul (7) primul paragraf litera (bc) şi în conformitate cu procedura prevăzută la articolul 17b, în cursul perioadei de evaluare.

În momentul transmiterii confirmării de primire, autoritatea competentă comunică achizitorului sau vânzătorului potenţial data de expirare a perioadei de evaluare.
(3)Dacă este necesar, în cursul perioadei de evaluare, dar nu mai târziu de cea de-a 50-a zi lucrătoare a perioadei respective, autoritatea competentă, pe cont propriu şi dacă primeşte instrucţiuni în acest sens de la ESMA sau de la colegiul menţionat la articolul 18, solicită fără amânări nejustificate acele informaţii suplimentare necesare pentru finalizarea evaluării. O astfel de solicitare se face în scris, precizându-se informaţiile suplimentare necesare.
Perioada de evaluare se întrerupe între data solicitării de informaţii de către autoritatea competentă şi data primirii răspunsului achizitorului potenţial la această solicitare. Întreruperea nu poate depăşi 20 de zile lucrătoare. Eventualele solicitări suplimentare formulate de autoritatea competentă în vederea completării sau clarificării informaţiilor sunt la discreţia autorităţii competente, dar nu pot conduce la întreruperea perioadei de evaluare.
(4)Autoritatea competentă poate prelungi perioada de întrerupere menţionată la alineatul (3) al doilea paragraf cu până la 30 de zile lucrătoare în cazul în care achizitorul sau vânzătorul potenţial este:
a)stabilit în afara Uniunii sau supus unor reglementări din afara Uniunii;
b)o persoană fizică sau juridică care nu face obiectul supravegherii în temeiul prezentului regulament sau al Directivei 73/239/CEE, al Directivei 92/49/CEE a Consiliului din 18 iunie 1992 de coordonare a actelor cu putere de lege şi actelor administrative privind asigurarea generală directă alta decât asigurarea de viaţă (1) sau al Directivelor 2002/83/CE, 2003/41/CE, 2004/39/CE, 2005/68/CE, 2006/48/CE, 2009/65/CE sau 2011/61/UE.
(1)JO L 228, 11.8.1992, p. 1.
(5)În cazul în care la finalizarea evaluării decide să se opună achiziţiei propuse, autoritatea competentă informează în scris achizitorul potenţial în termen de două zile lucrătoare şi fără a depăşi perioada de evaluare, indicând motivele care au stat la baza acestei decizii. Autoritatea competentă notifică în acest sens colegiul menţionat la articolul 18. În conformitate cu legislaţia naţională, la cererea achizitorului potenţial, se poate pune la dispoziţia publicului o motivare corespunzătoare a deciziei. Statele membre pot permite însă autorităţilor competente să facă publică motivarea respectivă şi în absenţa unei cereri din partea achizitorului potenţial.
(6)Dacă autoritatea competentă nu se opune achiziţiei propuse în perioada de evaluare, achiziţia se consideră aprobată.
(7)Autoritatea competentă poate stabili un termen maxim pentru finalizarea achiziţiei propuse, pe care îl poate prelungi, dacă este necesar.
(8)Statele membre nu pot impune pentru notificarea autorităţii competente şi pentru aprobarea de către aceasta a achiziţiilor directe sau indirecte de capital sau de drepturi de vot cerinţe mai stricte decât cele prevăzute de prezentul regulament.