Art. 430c. - Art. 430 c : Raportul de fezabilitate privind sistemul de raportare integrat - Regulamentul 575/26-iun-2013 privind cerinţele prudenţiale pentru instituţiile de credit şi de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012

Acte UE

Jurnalul Oficial 176L

În vigoare
Versiune de la: 3 Noiembrie 2025 până la: 31 Decembrie 2025
Art. 430c: Raportul de fezabilitate privind sistemul de raportare integrat
(1)ABE elaborează un raport de fezabilitate privind dezvoltarea unui sistem coerent şi integrat de colectare a datelor statistice, a datelor de rezoluţie şi a datelor prudenţiale şi prezintă Comisiei constatările sale până la 28 iunie 2020.
(2)La elaborarea raportului de fezabilitate, ABE implică autorităţi competente, precum şi autorităţile responsabile cu sistemele de garantare a depozitelor, autorităţile responsabile cu rezoluţia şi, în special, SEBC. Raportul ţine seama de activitatea anterioară a SEBC privind colectarea integrată a datelor, se bazează pe o analiză a costurilor şi beneficiilor globale şi cuprinde cel puţin:
a)o prezentare generală a cantităţii şi volumului de date curente colectate de către autorităţile competente în domeniile lor de competenţă, precum şi cu privire la originea şi gradul lor de detaliu;
b)instituirea unui dicţionar standard cu datele de colectat pentru a mări convergenţa cerinţelor de raportare în ceea ce priveşte obligaţiile normale de raportare şi pentru a evita solicitările redundante;
c)crearea unui comitet comun, care include, cel puţin, ABE şi SEBC, pentru dezvoltarea şi punerea în aplicare a sistemului integrat de raportare;
d)fezabilitatea şi un eventual proiect pentru un punct central de colectare a datelor pentru sistemul integrat de raportare, care să includă şi cerinţe stricte pentru asigurarea confidenţialităţii datelor colectate, pentru autentificare în sistem şi pentru administrarea drepturilor de acces la sistem, precum şi cerinţe pentru securitatea cibernetică, având următoarele caracteristici:
(i)conţine un registru central de date cu toate datele statistice, de rezoluţie şi prudenţiale, cu gradul de detaliu necesar şi cu frecvenţa adecvată de raportare pentru instituţia respectivă, actualizat la intervalele necesare;
(ii)serveşte ca punct de acces unde autorităţile competente acceptă, prelucrează şi concentrează toate cererile de date, reconciliază cererile cu datele raportate colectate existente şi care asigură accesul rapid al autorităţilor competente la informaţiile solicitate;
(iii)oferă sprijin suplimentar autorităţilor competente pentru transmiterea cererilor de date instituţiilor şi înregistrează datele solicitate în registrul central de date;
(iv)deţine un rol de coordonare pentru schimbul de informaţii şi date între autorităţile competente; şi
(v)ţine seama de procedurile şi procesele ale autorităţilor competente şi le transferă într-un sistem standardizat.
(3)Până la un an după prezentarea raportului menţionat la prezentul articol, Comisia prezintă Parlamentului European şi Consiliului, după caz şi ţinând seama de raportul de fezabilitate al ABE, o propunere legislativă vizând instituirea unui sistem de raportare standardizat şi integrat pentru cerinţele de raportare