Art. 425. - Art. 425: Intrări - Regulamentul 575/26-iun-2013 privind cerinţele prudenţiale pentru instituţiile de credit şi de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012

Acte UE

Jurnalul Oficial 176L

În vigoare
Versiune de la: 3 Noiembrie 2025 până la: 31 Decembrie 2025
Art. 425: Intrări
(1)Instituţiile trebuie să raporteze intrările lor de lichidităţi. Intrările de lichidităţi se plafonează la 75 % din ieşirile de lichidităţi. Instituţiile pot excepta de la acest plafon intrările de lichidităţi din depozite care sunt constituite la alte instituţii care se califică pentru tratamentul stabilit la articolul 113 alineatul (6) sau (7) din prezentul regulament.
Instituţiile pot excepta de la acest plafon intrările de lichidităţi provenite din sumele datorate de debitori şi de investitorii în obligaţiuni atunci când intrările respective au legătură cu creditele ipotecare finanţate prin obligaţiuni eligibile pentru tratamentul prevăzut la articolul 129 alineatul (4), (5) sau (6) din prezentul regulament sau prin obligaţiunile garantate în sensul definiţiei de la articolul 3 punctul 1 din Directiva (UE) 2019/2162. Instituţiile pot excepta intrările provenite din credite promoţionale de tip «pass-through» acordate de instituţie. Cu condiţia aprobării prealabile a autorităţii competente responsabile de supravegherea pe bază individuală, instituţia poate excepta total sau parţial intrările în situaţia în care furnizorul de lichidităţi este o instituţie-mamă sau o firmă de investiţii-filială a instituţiei sau o firmă de investiţii-mamă sau o firmă de investiţii-filială ori o altă filială a aceleiaşi instituţii-mamă sau firme de investiţii-mamă sau are legături cu instituţia astfel cum se prevede la articolul 22 alineatul (7) din Directiva 2013/34/UE.

(2)Intrările de lichidităţi se măsoară în cursul următoarelor 30 de zile. Acestea includ doar intrările contractuale din expuneri care nu sunt restante şi în cazul cărora instituţia nu are niciun motiv să se aştepte la neperformanţă într-o perioadă de 30 de zile. Intrările de lichidităţi se raportează integral împreună cu următoarele intrări raportate separat:
a)sumele datorate de clienţi care nu sunt clienţi financiari în sensul plăţii principalului se reduc cu o valoare reprezentând maximum dintre 50 % din valoarea lor sau valoarea angajamentelor contractuale de extindere a finanţării luate faţă de respectivii clienţi. Aceasta nu se aplică sumelor datorate din tranzacţii de creditare garantată şi operaţiuni ajustate la condiţiile pieţei de capital, definite la articolul 192 punctul 3, care sunt garantate cu active lichide conform articolului 416, astfel cum se menţionează la litera (d) de la prezentul alineat.
Prin derogare de la primul paragraf, instituţiile care au primit un angajament menţionat la articolul 424 alineatul (6), pentru a plăti un credit promoţional unui beneficiar final, pot lua în considerare o intrare cu o valoare a intrării cel mult egală cu cea a ieşirii pe care o aplică angajamentului corespunzător pentru a acorda creditele promoţionale respective;
b)sumele datorate din tranzacţii de finanţare a comerţului menţionate la articolul 162 alineatul (3) al doilea paragraf litera (b), cu o scadenţă reziduală de până la 30 de zile, sunt considerate în totalitate intrări;
c)împrumuturile care nu au o dată de expirare contractuală definită se iau în considerare cu o intrare de 20 %, cu condiţia ca dispoziţiile contractului să îi permită instituţiei să se retragă şi să ceară plata în termen de 30 de zile;

d)sumele datorate din tranzacţii de creditare garantată şi operaţiuni ajustate la condiţiile pieţei de capital, definite la articolul 192 punctul 3, dacă sunt garantate cu active lichide, astfel cum se prevede la articolul 416 alineatul (1), nu se iau în considerare până la valoarea activelor lichide nete de ajustările aferente acestora, dar se iau în considerare integral pentru celelalte sume datorate;
e)sumele datorate pe care instituţia debitoare le tratează conform articolului 422 alineatele (3) şi (4) sunt ponderate cu intrări simetrice corespunzătoare;
f)sumele datorate din poziţiile în instrumente de capital legate de indici principali, cu condiţia să nu se dubleze cu activele lichide
g)orice facilităţi de credit sau de lichiditate neutilizate şi orice alte angajamente primite nu se iau în considerare;
(3)Ieşirile şi intrările aşteptate într-un orizont de timp de 30 de zile din contractele menţionate în anexa II se reflectă pe bază netă pentru toate contrapărţile şi se ponderează cu 100 % intrările nete. Bază netă înseamnă, de asemenea, după deducerea garanţiei reale care urmează a fi primită şi care se califică ca şi activ lichid conform articolului 416.
(4)Autorităţile competente pot acorda permisiunea de a aplica, prin derogare de la alineatul (2) litera (d), de la caz la caz, o intrare mai mare pentru facilităţile de credit şi lichiditate, dacă sunt îndeplinite toate condiţiile de mai jos:
a)există motive să se aştepte o intrare mai mare chiar în baza unui scenariu de criză combinat, idiosincratic şi legat de piaţă în general, al furnizorului;
b)contrapartea este o instituţie-mamă sau o instituţie filială a instituţiei sau o altă filială a aceleiaşi instituţii-mamă ori este legată de instituţie printr-o relaţie în sensul articolului 22 alineatul (7) din Directiva 2013/34/UE sau este un membru al aceluiaşi sistem instituţional de protecţie menţionat la articolul 113 alineatul (7) din prezentul regulament sau instituţia centrală sau un membru al unei reţele care face obiectul derogării menţionate la articolul 10 din prezentul regulament;

c)contrapartea aplică ieşiri simetrice corespunzătoare sau mai conservatoare prin derogare de la articolele 422-424;
d)instituţia şi contrapartea sunt stabilite în acelaşi stat membru
(5)Autorităţile competente pot acorda o derogare de la condiţia prevăzută la alineatul (4) litera (d), în cazul în care se aplică articolul 20 alineatul (1) litera (b). În acest caz, trebuie îndeplinite criterii obiective suplimentare, astfel cum sunt prevăzute în actul delegat menţionat la articolul 460. Atunci când se permite aplicarea unor intrări mai mari, autorităţile competente informează ABE cu privire la rezultatul procesului menţionat la articolul 20 alineatul (1) litera (b). Îndeplinirea condiţiilor legate de aceste intrări mai mari trebuie să fie revizuită cu regularitate de autorităţile competente.
(6)ABE elaborează proiecte de standarde tehnice de reglementare pentru a specifica suplimentar criteriile obiective suplimentare menţionate la alineatul (4a).
Până la 1 ianuarie 2015, ABE transmite Comisiei proiectele respective de standarde tehnice de reglementare.
Competenţa de a adopta standardele tehnice de reglementare menţionate la primul paragraf este delegată Comisiei în conformitate cu articolele 10-14 din Regulamentul (UE) nr. 1093/2010.
(7)Instituţiile nu raportează intrări din orice active lichide raportate conform articolului 416, altele decât plăţile datorate pentru activele care nu sunt reflectate în valoarea de piaţă a activului.
(8)Instituţiile nu raportează intrări din nicio nouă obligaţie asumată.
(9)Instituţiile iau în considerare intrările de lichidităţi care urmează să fie primite în ţări terţe în care există restricţii privind transferul sau care sunt denominate în monede neconvertibile, numai în măsura în care acestea corespund ieşirilor respective din ţara terţă sau monedei în cauză.