Art. 80. - Art. 80: Atestatul privind perioadele de asigurare sau activitate salariată - Regulamentul 574/21-mar-1972 de stabilire a modalităţilor de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 1408/71 privind aplicarea regimurilor de asigurare socială în raport cu lucrătorii salariaţi, cu lucrătorii care desfăşoară activităţi independente şi cu membrii familiilor acestora care se deplasează în cadrul Comunităţii

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial 0

În vigoare
Versiune de la: 18 August 2010
Art. 80: Atestatul privind perioadele de asigurare sau activitate salariată
(1)Pentru a beneficia de dispoziţiile articolului 67 alineatul (1), (2) sau (4) din regulament, persoana în cauză trebuie să prezinte instituţiei competente un atestat care să specifice perioadele de asigurare sau activitate salariată realizate anterior în calitate de lucrător salariat, conform legislaţiei care i s-a aplicat ultima dată, precum şi orice alte informaţii cerute de legislaţia aplicată de instituţia respectivă.
(2)Acest atestat se eliberează, la cererea persoanei interesate, fie de instituţia competentă în materie de şomaj a statului membru a cărui legislaţie i s-a aplicat ultima dată, fie de o altă instituţie desemnată de autoritatea competentă a statului membru respectiv. Dacă persoana în cauză nu prezintă atestatul menţionat anterior, instituţia competentă se adresează uneia sau celeilalte instituţii menţionate mai sus pentru a-l obţine.
(3)Dispoziţiile alineatelor (1) şi (2) se aplică prin analogie în cazul în care este necesar să se ia în considerare perioadele de asigurare sau activitate realizate anterior în calitate de lucrător salariat conform legislaţiei oricărui alt stat membru, pentru a îndeplini condiţiile legislaţiei statului competent.
Aplicarea articolului 68 din regulament