Art. 34. - Art. 34: (12) - Regulamentul 574/21-mar-1972 de stabilire a modalităţilor de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 1408/71 privind aplicarea regimurilor de asigurare socială în raport cu lucrătorii salariaţi, cu lucrătorii care desfăşoară activităţi independente şi cu membrii familiilor acestora care se deplasează în cadrul Comunităţii

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial 0

În vigoare
Versiune de la: 18 August 2010
Art. 34: (12)
(1)Dacă, în cursul şederii unui lucrător salariat sau a unui lucrător care desfăşoară o activitate independentă într-un stat membru, altul decât statul competent, nu este posibil să se îndeplinească formalităţile prevăzute la articolul 20 alineatele (1) şi (4) şi la articolele 21, 23 şi 31 din regulamentul de aplicare, cheltuielile sale sunt rambursate, la solicitarea sa, de către instituţia competentă, în conformitate cu ratele de rambursare aplicate de instituţia de la locul de şedere.
(2)La solicitarea instituţiei competente, instituţia de la locul de şedere îi furnizează acesteia informaţiile necesare privind ratele respective.
Dacă instituţia de la locul de şedere şi instituţia competentă au încheiat un acord conform căruia nu se efectuează nici o rambursare sau se face o rambursare, printr-o plată forfetară, a prestaţiilor acordate, în temeiul articolului 22 alineatul (1) litera (a) punctul (i) şi articolului 31 din regulament, instituţiei de la locul de şedere i se solicită, de asemenea, să transfere instituţiei competente suma care urmează să fie rambursată persoanei în cauză în conformitate cu dispoziţiile de la alineatul (1).
(3)Dacă sunt implicate cheltuieli majore, instituţia competentă poate plăti un avans adecvat persoanei în cauză, imediat ce persoana prezintă instituţiei menţionate cererea de rambursare.
(4)Fără a aduce atingere alineatelor (1), (2) şi (3), instituţia competentă poate efectua rambursarea cheltuielilor suportate în conformitate cu ratele pe care le aplică, dacă este posibil să se efectueze o rambursare în conformitate cu aceste rate, dacă sumele ce urmează să fie rambursate nu depăşesc un nivel stabilit de Comisia administrativă şi dacă lucrătorul salariatul sau lucrătorul care desfăşoară o activitate independentă ori titularul pensiei sau indemnizaţiei este de acord cu aplicarea acestei dispoziţii. În orice caz, suma rambursată nu depăşeşte suma cheltuielilor efectiv suportate.
(5)Dacă legislaţia statului membru de şedere nu prevede cote de rambursare, instituţia competentă poate efectua rambursarea în baza cotelor pe care le aplică, fără a fi necesar acordul persoanei interesate. În nici o situaţie, suma ce urmează a fi rambursată nu poate depăşi totalul costurilor suportate.