Art. 25. - Art. 25: Atestatul privind membrii de familie care trebuie luaţi în considerare la calcularea prestaţiilor în numerar - Regulamentul 574/21-mar-1972 de stabilire a modalităţilor de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 1408/71 privind aplicarea regimurilor de asigurare socială în raport cu lucrătorii salariaţi, cu lucrătorii care desfăşoară activităţi independente şi cu membrii familiilor acestora care se deplasează în cadrul Comunităţii

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial 0

În vigoare
Versiune de la: 18 August 2010
Art. 25: Atestatul privind membrii de familie care trebuie luaţi în considerare la calcularea prestaţiilor în numerar
(1)Pentru a beneficia de prestaţii conform dispoziţiilor articolului 23 alineatul (3) din regulament, un lucrător salariat sau un lucrător care desfăşoară o activitate independentă trebuie să prezinte instituţiei competente un atestat privind membrii săi de familie care au reşedinţa pe teritoriul unui stat membru, altul decât cel în care este situată instituţia respectivă.
(2)Acest atestat se eliberează de instituţia de la locul de reşedinţă al membrilor de familie.
Acesta este valabil pentru următoarele 12 luni de la data eliberării sale. Acesta poate fi reînnoit; în acest caz, durata valabilităţii sale curge de la data reînnoirii.
Persoana în cauză trebuie să notifice imediat instituţia competentă cu privire la orice fapt care face necesară o modificare a atestatului menţionat anterior. Modificarea respectivă produce efecte de la data apariţiei faptului respectiv.
(3)În locul atestatului prevăzut la alineatul (1), instituţia competentă poate solicita persoanei în cauză să prezinte documente recente de stare civilă privind membrii de familie ai acesteia care au reşedinţa pe teritoriul unui stat membru, altul decât cel în care este situată instituţia respectivă.
Aplicarea articolului 25 alineatul (1) din regulament