Art. 17. - Art. 17: (14) Prestaţii în natură în cazul rezidenţei într-un stat membru, altul decât statul competent - Regulamentul 574/21-mar-1972 de stabilire a modalităţilor de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 1408/71 privind aplicarea regimurilor de asigurare socială în raport cu lucrătorii salariaţi, cu lucrătorii care desfăşoară activităţi independente şi cu membrii familiilor acestora care se deplasează în cadrul Comunităţii
Acte UE
Editia Speciala a Jurnalului Oficial 0
În vigoare Versiune de la: 18 August 2010
Art. 17: (14) Prestaţii în natură în cazul rezidenţei într-un stat membru, altul decât statul competent
(1)Pentru a beneficia de prestaţii în natură în temeiul articolului 19 din regulament, un lucrător salariat sau un lucrător care desfăşoară o activitate independentă trebuie să se înregistreze pe sine şi pe membrii săi de familie la instituţia de la locul său de reşedinţă, prin prezentarea unui atestat care certifică că lucrătorul respectiv şi membrii săi de familie au dreptul la prestaţiile în natură menţionate anterior. Acest atestat se eliberează de instituţia competentă, dacă este necesar având în vedere informaţiile furnizate de angajator. Dacă lucrătorul salariat sau lucrătorul care desfăşoară o activitate independentă sau membrii de familie nu prezintă atestatul menţionat anterior, instituţia de la locul de reşedinţă se adresează instituţiei competente pentru a-l obţine.
(2)Atestatul rămâne valabil până când instituţia de la locul de reşedinţă primeşte notificarea cu privire la anularea acestuia. Cu toate acestea, atunci când atestatul menţionat anterior se eliberează de o instituţie germană, franceză, italiană sau portugheză, acesta este valabil numai pe o perioadă de un an după data la care a fost eliberat şi trebuie reînnoit anual.
(3)În cazul în care persoana în cauză este lucrător sezonier, atestatul prevăzut la alineatul (1) este valabil pe toată durata preconizată a activităţii sezoniere, cu excepţia cazului în care, între timp, instituţia competentă notifică instituţia de la locul de reşedinţă cu privire la anularea acestuia.
(4)Instituţia de la locul de reşedinţă informează instituţia competentă cu privire la orice înregistrare efectuată în conformitate cu dispoziţiile alineatului (1).
(5)Atunci când solicită orice prestaţie în natură, persoana interesată prezintă documentele justificative necesare pentru acordarea prestaţiilor în natură, conform legislaţiei statului membru pe al cărui teritoriu are reşedinţa.
(6)[textul din Art. 17, alin. (6) din titlul IV, capitolul 2 a fost abrogat la 01-ian-2007 de Art. 2, punctul 2. din Regulamentul 631/31-mar-2004]
(7)[textul din Art. 17, alin. (7) din titlul IV, capitolul 2 a fost abrogat la 01-ian-2007 de Art. 2, punctul 2. din Regulamentul 631/31-mar-2004]
(8)Lucrătorul salariat sau lucrătorul care desfăşoară o activitate independentă sau membrii de familie trebuie să informeze instituţia de la locul de reşedinţă cu privire la orice schimbare a situaţiei lor care poate să modifice dreptul acestora la prestaţii în natură, în special cu privire la orice încetare sau schimbare a activităţii salariate sau a activităţii independente a persoanei în cauză sau orice transfer al reşedinţei sau al locului de şedere al lucrătorului salariat sau al lucrătorului care desfăşoară o activitate independentă sau al unui membru de familie. Instituţia competentă informează, de asemenea, instituţia de la locul de reşedinţă în cazul în care încetează asigurarea sau dreptul la prestaţii în natură al lucrătorului salariat sau al lucrătorului care desfăşoară o activitate independentă. Instituţia de la locul de reşedinţă poate, în orice moment, să solicite instituţiei competente să-i furnizeze orice informaţii privind asigurarea sau dreptul la prestaţii în natură al lucrătorului salariat sau al lucrătorului care desfăşoară o activitate independentă.
(9)Două sau mai multe state membre sau autorităţile competente ale statelor membre respective pot conveni, după primirea avizului Comisiei administrative, asupra altor modalităţi de punere în aplicare.