Art. 102. - Art. 102: (8) Atribuţiile Comisiei de audit - modalităţi de rambursare - Regulamentul 574/21-mar-1972 de stabilire a modalităţilor de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 1408/71 privind aplicarea regimurilor de asigurare socială în raport cu lucrătorii salariaţi, cu lucrătorii care desfăşoară activităţi independente şi cu membrii familiilor acestora care se deplasează în cadrul Comunităţii

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial 0

În vigoare
Versiune de la: 18 August 2010
Art. 102: (8) Atribuţiile Comisiei de audit - modalităţi de rambursare
(1)Comisia de audit:
a)culege datele necesare şi efectuează calculele necesare pentru aplicarea prezentului titlu;
b)raportează periodic Comisiei administrative cu privire la rezultatele aplicării regulamentelor, în special în ceea ce priveşte aspectul financiar;
c)adresează orice sugestii Comisiei administrative în legătură cu dispoziţiile de la literele (a) şi (b);
d)prezintă Comisiei administrative propuneri cu privire la observaţiile care i-au fost transmise în conformitate cu articolul 94 alineatul (4) şi 95 alineatul (4) din regulamentul de aplicare;
e)prezintă Comisiei administrative propuneri în legătură cu aplicarea articolului 101 din regulamentul de aplicare;
f)realizează toate activităţile, studiile şi sarcinile legate de problemele care i-au fost atribuite de Comisia administrativă.
(2)Rambursările prevăzute la articolele 36, 63 şi 70 din regulament se efectuează, pentru toate instituţiile competente ale unui stat membru, în favoarea instituţiilor creditoare ale altui stat membru, prin intermediul organismelor desemnate de autorităţile competente ale statelor membre. Organismele prin intermediul cărora s-au făcut rambursări informează Comisia administrativă despre sumele rambursate în termenele şi în conformitate cu modalităţile stabilite de Comisia respectivă.
(3)În cazurile în care rambursările se stabilesc pe baza sumei efective a prestaţiilor acordate, aşa după cum rezultă din contabilitatea instituţiilor, acestea se efectuează, pentru fiecare semestru calendaristic, în cursul următorului semestru calendaristic.
(4)În cazurile în care rambursările se stabilesc pe baza unei sume forfetare, acestea se efectuează pentru fiecare an calendaristic; în această situaţie, instituţiile competente plătesc avansuri instituţiilor creditoare în prima zi a fiecărui semestru calendaristic, în conformitate cu modalităţile stabilite de Comisia administrativă.
(5)Autorităţile competente a două sau mai multe state membre pot conveni asupra altor termene de rambursare sau asupra altor modalităţi pentru plata avansurilor.