Art. 7. - Art. 7: Păstrarea evidenţelor - Regulamentul 573/07-feb-2024 privind gazele fluorurate cu efect de seră, de modificare a Directivei (UE) 2019/1937 şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 517/2014

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

În vigoare
Versiune de la: 24 Martie 2025
Art. 7: Păstrarea evidenţelor
(1)Operatorii de echipamente care trebuie să fie verificate pentru detectarea scurgerilor în temeiul articolului 5 alineatul (1) întocmesc şi păstrează evidenţe pentru fiecare element al acestor echipamente, specificând următoarele informaţii:
a)cantitatea şi tipul de gaze conţinute în echipamente, precizând separat, dacă este cazul, cantitatea adăugată în timpul instalării;
b)cantităţile de gaze adăugate pe parcursul lucrărilor de întreţinere sau al asigurării service-ului sau din cauza scurgerilor, inclusiv data acestor adăugări;
c)cantitatea de gaze recuperată;
d)în cazul în care s-au adăugat gaze, cantitatea şi tipul gazelor respective şi dacă acestea au fost sau nu reciclate sau regenerate, precum şi denumirea şi adresa din Uniune a instalaţiei de reciclare sau de regenerare şi, după caz, numărul certificatului;
e)identitatea întreprinderii care a instalat, a asigurat lucrările de service, a întreţinut şi, după caz, a recuperat, a reparat, a verificat etanşeitatea sau a dezafectat echipamentul, inclusiv, după caz, numărul certificatului acesteia şi, în cazul în care întreprinderea responsabilă cu efectuarea operaţiunilor respective este o persoană juridică, atât datele de identificare ale întreprinderii, cât şi cele ale persoanei fizice care efectuează operaţiunile;
f)datele şi rezultatele verificărilor efectuate în temeiul articolului 5 alineatul (1), precum şi datele şi rezultatele eventualelor reparaţii ale scurgerilor;
g)în cazul în care echipamentul a fost dezafectat, măsurile luate pentru recuperarea şi eliminarea gazelor.
(2)Cu excepţia cazului în care evidenţele menţionate la alineatul (1) sunt stocate într-o bază de date creată de autorităţile competente ale statelor membre, se aplică următoarele reguli:
a)operatorii menţionaţi la alineatul (1) păstrează evidenţele menţionate în respectivul alineat timp de cel puţin cinci ani;
b)întreprinderile care desfăşoară activităţile menţionate la alineatul (1) litera (e) în beneficiul operatorilor păstrează copii ale evidenţelor menţionate la alineatul (1) timp de cel puţin cinci ani.
La cerere, evidenţele menţionate la alineatul (1) se pun la dispoziţia autorităţii competente a statului membru în cauză sau a Comisiei.
(3)În sensul articolului 11 alineatul (6), întreprinderile care furnizează gaze fluorurate cu efect de seră enumerate în anexa I sau în anexa II secţiunea 1 întocmesc evidenţe conţinând informaţii relevante referitoare la cumpărătorii respectivelor gaze fluorurate cu efect de seră, care includ următoarele informaţii:
a)numărul certificatului fiecărui cumpărător;
b)cantităţile achiziţionate din gazele respective.
Întreprinderile care furnizează gazele păstrează evidenţele respective timp de cel puţin cinci ani şi la cerere, pun evidenţele respective la dispoziţia autorităţii competente a statului membru în cauză sau a Comisiei.
(4)În sensul articolului 11 alineatul (7), întreprinderile care vând echipamente care nu sunt ermetice încărcate cu gaze fluorurate cu efect de seră enumerate în anexa I şi în anexa II secţiunea 1 ţin evidenţa echipamentelor vândute şi a întreprinderilor certificate care vor efectua instalarea. Întreprinderile care vând echipamentele menţionate la articolul 11 alineatul (7) păstrează evidenţele timp de cel puţin cinci ani şi le pun la dispoziţia autorităţii competente a statului membru în cauză, la cerere.
(5)Întreprinderile care produc, inclusiv sub formă de subproduse, introduc pe piaţă, furnizează sau primesc substanţe enumerate în anexa I secţiunea 1 destinate utilizărilor exceptate menţionate la articolul 16 alineatul (2) păstrează evidenţe care conţin cel puţin următoarele informaţii, după caz:
a)denumirea substanţei sau a amestecului care conţine o astfel de substanţă;
b)cantitatea produsă, importată, exportată, regenerată sau distrusă în cursul anului calendaristic respectiv;
c)cantitatea furnizată şi primită în cursul anului calendaristic respectiv, per furnizor sau destinatar individual;
d)numele şi datele de contact ale furnizorilor sau ale destinatarilor;
e)cantitatea utilizată în cursul anului calendaristic respectiv, specificându-se utilizarea efectivă; şi
f)cantitatea depozitată la 1 ianuarie şi la 31 decembrie din anul calendaristic respectiv.
Întreprinderile păstrează evidenţele menţionate la primul paragraf timp de cel puţin cinci ani de la producere, introducere pe piaţă, furnizare sau primire şi le pun, la cerere, la dispoziţia autorităţilor competente ale statului membru în cauză sau a Comisiei. Autorităţile competente respective şi Comisia asigură confidenţialitatea informaţiilor conţinute în evidenţele respective.
(6)Comisia poate stabili, prin intermediul unui act de punere în aplicare, formatul evidenţelor menţionate la alineatele (1), (3), (4) şi (5) din prezentul articol şi poate preciza modul în care acestea ar trebui să fie întocmite şi păstrate. Respectivul act de punere în aplicare se adoptă în conformitate cu procedura de examinare menţionată la articolul 34 alineatul (2).