Art. 8. - Art. 8: Depunerea unei reclamaţii - Regulamentul 524/21-mai-2013 privind soluţionarea online a litigiilor în materie de consum şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 şi a Directivei 2009/22/CE (Regulamentul privind SOL în materie de consum)

Acte UE

Jurnalul Oficial 165L

În vigoare
Versiune de la: 18 Iunie 2013
Art. 8: Depunerea unei reclamaţii
(1)Pentru a depune o reclamaţie pe platforma SOL, partea reclamantă completează formularul electronic de reclamaţie. Formularul de reclamaţie este uşor de utilizat şi uşor accesibil pe platforma SOL.
(2)Informaţiile transmise de partea reclamantă sunt suficiente pentru a determina entitatea SAL competentă. Aceste informaţii sunt descrise în anexa la prezentul regulament. Partea reclamantă poate anexa documente în sprijinul reclamaţiei.
(3)Pentru a lua în considerare criteriile pe baza cărora entităţile SAL, care sunt înscrise pe lista stabilită în conformitate cu articolul 20 alineatul (2) din Directiva 2013/11/UE şi care instrumentează litigiile reglementate de prezentul regulament, îşi definesc propriile domenii de aplicare, Comisia este împuternicită să adopte acte delegate în conformitate cu articolul 17 din prezentul regulament în vederea adaptării informaţiilor enumerate în anexa la prezentul regulament.
(4)Comisia stabileşte normele privind caracteristicile formularului electronic de reclamaţie prin intermediul actelor de punere în aplicare. Respectivele acte de punere în aplicare se adoptă în conformitate cu procedura de consultare menţionată la articolul 16 alineatul (2).
(5)Prin intermediul formularului electronic de reclamaţie şi al documentelor ataşate la acesta sunt prelucrate doar datele precise, pertinente şi neexcesive în ceea ce priveşte scopurile pentru care sunt colectate.