Art. 7. - Art. 7: Reţeaua de puncte de contact SOL - Regulamentul 524/21-mai-2013 privind soluţionarea online a litigiilor în materie de consum şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 şi a Directivei 2009/22/CE (Regulamentul privind SOL în materie de consum)

Acte UE

Jurnalul Oficial 165L

În vigoare
Versiune de la: 18 Iunie 2013
Art. 7: Reţeaua de puncte de contact SOL
(1)Fiecare stat membru desemnează un punct de contact SOL şi comunică numele şi coordonatele acestuia Comisiei. Statele membre pot să încredinţeze responsabilitatea pentru punctele de contact SOL centrelor lor din cadrul reţelei centrelor europene pentru consumatori, asociaţiilor de consumatori sau oricărui alt organism. Fiecare punct de contact SOL găzduieşte cel puţin doi consilieri SOL.
(2)Punctele de contact SOL oferă sprijin pentru soluţionarea litigiilor referitoare la reclamaţiile prezentate prin intermediul platformei SOL prin îndeplinirea următoarelor funcţii:
a)facilitarea comunicării între părţi şi entitatea SAL competentă, dacă se solicită acest lucru, aceasta putând include, în special:
(i)acordarea de asistenţă la prezentarea reclamaţiei şi, după caz, a documentaţiei relevante;
(ii)punerea la dispoziţia părţilor şi a entităţilor SAL a unor informaţii generale privind drepturile consumatorilor în ceea ce priveşte vânzarea sau prestarea de servicii care se aplică în statul membru al punctului de contact SOL care găzduieşte consilierul SOL respectiv;
(iii)oferirea de informaţii cu privire la funcţionarea platformei SOL;
(iv)oferirea de explicaţii părţilor cu privire la normele de procedură aplicate de către entităţile SAL identificate;
(v)informarea părţii reclamante cu privire la alte căi de atac în cazul în care un litigiu nu poate fi soluţionat prin intermediul platformei SOL;
b)transmiterea la fiecare doi ani, către Comisie şi statele membre, a unui raport de activitate, pe baza experienţei practice dobândite în urma exercitării funcţiilor lor.
(3)Punctul de contact SOL nu este obligat să îndeplinească funcţiile enumerate la alineatul (2) atunci când părţile implicate în litigiu au reşedinţa obişnuită în acelaşi stat membru.
(4)În pofida alineatului (3), statele membre pot decide, ţinând seama de circumstanţele naţionale, ca punctul de contact SOL să îndeplinească una sau mai multe dintre funcţiile enumerate la alineatul (2) atunci când părţile implicate în litigiu au reşedinţa obişnuită în acelaşi stat membru.
(5)Comisia stabileşte o reţea de puncte de contact ("reţeaua punctelor de contact SOL") care permite cooperarea între punctele de contact şi contribuie la îndeplinirea funcţiilor enumerate la alineatul (2).
(6)Cel puţin de două ori pe an, Comisia convoacă o reuniune a membrilor reţelei de puncte de contact SOL, pentru a permite schimbul de bune practici şi examinarea oricărei probleme recurente survenite în ceea ce priveşte funcţionarea platformei SOL.
(7)Comisia adoptă, prin intermediul actelor de punere în aplicare, normele referitoare la modalităţile de cooperare între punctele de contact SOL. Actele respective de punere în aplicare se adoptă în conformitate cu procedura de examinare menţionată la articolul 16 alineatul (3).