Art. 4. - Art. 4: Definiţii - Regulamentul 524/21-mai-2013 privind soluţionarea online a litigiilor în materie de consum şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 şi a Directivei 2009/22/CE (Regulamentul privind SOL în materie de consum)

Acte UE

Jurnalul Oficial 165L

În vigoare
Versiune de la: 18 Iunie 2013
Art. 4: Definiţii
(1)În sensul prezentului regulament:
a)"consumator" înseamnă un consumator astfel cum este definit la articolul 4 alineatul (1) litera (a) din Directiva 2013/11/UE;
b)"comerciant" înseamnă un comerciant astfel cum este definit la articolul 4 alineatul (1) litera (b) din Directiva 2013/11/UE;
c)"contract de vânzare" înseamnă un contract de vânzare astfel cum este definit la articolul 4 alineatul (1) litera (c) din Directiva 2013/11/UE;
d)"contract de prestare de servicii" înseamnă un contract de prestare de servicii astfel cum este definit la articolul 4 alineatul (1) litera (d) din Directiva 2013/11/UE;
e)"contract de vânzare sau de prestare de servicii online" înseamnă un contract de vânzare sau de prestare de servicii în cazul în care comerciantul sau intermediarul său propune, prin intermediul unui site internet ori prin alte mijloace electronice, bunuri sau servicii pe care consumatorul le comandă pe respectivul site internet sau prin alte mijloace electronice;
f)"piaţă online" înseamnă un furnizor de servicii astfel cum este definit la articolul 2 litera (b) din Directiva 2000/31/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 8 iunie 2000 privind anumite aspecte juridice ale serviciilor societăţii informaţionale, în special ale comerţului electronic, pe piaţa internă (directiva privind comerţul electronic) (1), care permite consumatorilor şi comercianţilor să încheie contracte de vânzare şi de prestare de servicii online pe site-ul internet al pieţei online;
(1)JO L 178, 17.7.2000, p. 1
g)"mijloace electronice" înseamnă un echipament electronic de prelucrare (inclusiv compresia digitală) şi de stocare a datelor, care este difuzat, transmis şi recepţionat în întregime prin cablu, prin radio, prin mijloace optice sau prin alte mijloace electromagnetice;
h)"procedură de soluţionare alternativă a litigiilor" ("procedură SAL") înseamnă o procedură de soluţionare a litigiilor astfel cum se menţionează la articolul 2 din prezentul regulament;
i)"entitate de soluţionare alternativă a litigiilor" ("entitate SAL") înseamnă o entitate SAL astfel cum este definită la articolul 4 alineatul (1) litera (h) din Directiva 2013/11/UE;
j)"parte reclamantă" înseamnă consumatorul sau comerciantul care a prezentat o reclamaţie prin intermediul platformei SOL;
k)"parte pârâtă" înseamnă consumatorul împotriva căruia sau comerciantul împotriva căruia a fost prezentată o reclamaţie prin intermediul platformei SOL;
1) "autoritate competentă" înseamnă o autoritate publică astfel cum este definită la articolul 4 alineatul (1) litera (i) din Directiva 2013/11/UE;
m)"date cu caracter personal" înseamnă orice informaţii privind o persoană fizică identificată sau identificabilă ("persoana vizată"); o persoană identificabilă este o persoană care poate fi identificată, direct sau indirect, în special prin referire la un număr de identificare sau la unul sau mai multe elemente specifice, proprii identităţii fizice, fiziologice, psihice, economice, culturale sau sociale a persoanei respective.
(2)Locul de stabilire al comerciantului şi al entităţii SAL se decide în conformitate cu articolul 4 alineatele (2) şi respectiv
(3)din Directiva 2013/11/UE.