Art. 8. - Art. 8: Procedura de soluţionare a problemelor - Regulamentul 515/19-mar-2019 privind recunoaşterea reciprocă a mărfurilor comercializate în mod legal în alt stat membru şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 764/2008

Acte UE

Jurnalul Oficial 91L

În vigoare
Versiune de la: 29 Martie 2019
Art. 8: Procedura de soluţionare a problemelor
(1)În cazul în care un operator economic afectat de o decizie administrativă a transmis decizia către SOLVIT şi în cazul în care, în timpul procedurii SOLVIT, centrul de origine sau centrul responsabil solicită Comisiei să emită un aviz care să contribuie la soluţionarea cazului, centrul de origine şi centrul responsabil furnizează Comisiei toate documentele relevante privind decizia administrativă în cauză.
(2)După primirea solicitării menţionate la alineatul (1), Comisia evaluează dacă decizia administrativă este compatibilă cu principiul recunoaşterii reciproce şi cu cerinţele prezentului regulament.
(3)În scopul evaluării menţionate la alineatul (2) de la prezentul articol, Comisia ia în considerare decizia administrativă notificată în conformitate cu articolul 5 alineatul (9), precum şi documentele şi informaţiile furnizate în cadrul procedurii SOLVIT. În cazul în care sunt necesare informaţii sau documente suplimentare în scopul evaluării menţionate la alineatul (2) de la prezentul articol, Comisia solicită, fără întârzieri nejustificate, centrului SOLVIT relevant să ia legătura cu operatorul economic în cauză sau cu autorităţile competente care au luat decizia administrativă în scopul de a obţine informaţiile sau documentele suplimentare respective.
(4)În termen de 45 de zile lucrătoare de la primirea solicitării menţionate la alineatul (1), Comisia îşi finalizează evaluarea şi emite un aviz. Dacă acest lucru este oportun, avizul Comisiei identifică eventuale motive de preocupare care ar trebui să fie abordate prin intermediul cazului SOLVIT sau formulează recomandări pentru a facilita soluţionarea cazului. Termenul de 45 de zile lucrătoare nu include timpul necesar pentru Comisie de a primi informaţiile şi documentele suplimentare prevăzute la alineatul (3).
(5)În cazul în care, în timpul evaluării menţionate la alineatul (2), Comisia a fost informată că a fost soluţionat cazul, aceasta nu are obligaţia de a emite un aviz.
(6)Avizul Comisiei este comunicat prin intermediul centrului SOLVIT relevant operatorului economic în cauză şi autorităţilor competente relevante. Respectivul aviz este notificat de către Comisie tuturor statelor membre, prin intermediul sistemului menţionat la articolul 11. Avizul este luat în considerare în timpul procedurii SOLVIT menţionate la alineatul (1) de la prezentul articol.