Secţiunea 2 - EFECTE ALE MARCII COMUNITARE - Regulamentul 40/20-dec-1993 privind marca comunitară

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 10 Martie 2008
SECTIUNEA 2:EFECTE ALE MARCII COMUNITARE
Art. 9: Drepturi conferite de marca comunitara
(1)O marca comunitara confera titularului sau urmatoarele drepturi exclusive. Titularul este îndreptatit sa interzica oricarui tert sa foloseasca, fara acordul sau, în comert:
a)un semn identic cu marca comunitara pentru produse sau servicii identice cu cele pentru care este înregistrata;
b)un semn pentru care, din cauza identitatii sau similitudinii sale cu marca comunitara si din cauza identitatii sau similitudinii produselor sau serviciilor acoperite de marca comunitara si de semn, exista un risc de confuzie pentru public; riscul de confuzie cuprinde riscul de asociere între semn si marca;
c)un semn identic sau similar cu marca comunitara pentru produse sau servicii care nu sunt similare cu cele pentru care este înregistrata marca comunitara, atunci când aceasta este de notorietate în Comunitate si când folosirea semnului fara motiv întemeiat genereaza un profit necuvenit din caracterul distinctiv sau din renumele marcii comunitare sau aduce atingere acestora.
(2)În temeiul alineatului (1) pot fi interzise, inter alia, urmatoarele:
a)aplicarea semnului pe produse sau pe ambalajul acestora;
b)oferirea produselor, introducerea lor pe piata sau detinerea lor în aceste scopuri, ori oferirea sau asigurarea de servicii sub semnul respectiv;
c)importul sau exportul de produse sub acest semn;
d)utilizarea semnului în documentele de afaceri si publicitate.
(3)Dreptul conferit de o marca comunitara nu este opozabil tertilor decât de la data publicarii înregistrarii marcii. Cu toate acestea, poate fi solicitata o compensatie rezonabila cu privire la fapte, savârsite dupa data publicarii înregistrarii marcii, care ar fi interzise în temeiul acesteia. Instanta sesizata nu se poate pronunta asupra fondului pâna la publicarea înregistrarii.
Art. 10: Reproducerea marcii comunitare în dictionare
În cazul în care reproducerea unei marci comunitare într-un dictionar, o enciclopedie sau o lucrare similara da impresia ca aceasta constituie denumirea generica a bunurilor sau serviciilor pentru care este înregistrata marca, editorul se asigura, la cererea titularului marcii comunitare, ca reproducerea marcii comunitare sa fie, cel mai târziu în editia urmatoare a lucrarii, însotita de indicatia ca este vorba despre o marca înregistrata.
Art. 11: Interdictie de a utiliza marca comunitara înregistrata în numele unui agent sau al unui reprezentant
Atunci când o marca comunitara este înregistrata în numele agentului sau reprezentantului titularului acestei marci, fara autorizatia titularului, acesta are dreptul de a se opune utilizarii marcii sale de catre agentul sau reprezentantul sau, daca nu a autorizat aceasta utilizare, în afara de cazul în care agentul sau reprezentantul îsi justifica actiunile.
Art. 12: Limitarea efectelor marcii comunitare
O marca comunitara nu îndreptateste titularul sau sa interzica tertilor utilizarea în comert:
(a)a numelui sau adresei sale;
(b)a indicatiilor privind tipul, calitatea, cantitatea, destinatia, valoarea, provenienta geografica, perioada producerii produsului sau prestarii serviciului sau a altor caracteristici ale acestora;
(c)a marcii, atunci când se impune indicarea destinatiei unui produs sau a unui serviciu, în special când este accesoriu sau piesa detasata,
atât timp cât aceasta utilizare se face conform practicilor loiale în domeniul industrial sau comercial.
Art. 13: Epuizarea dreptului conferit de marca comunitara
(1)Dreptul conferit de marca comunitara nu permite titularului sa interzica folosirea acesteia pentru produse care au fost introduse pe piata în Comunitate sub aceasta marca de catre titularul marcii sau cu acordul sau.
(2)Alineatul (1) nu se aplica atunci când motive legitime îl îndreptatesc pe titular sa se opuna comercializarii ulterioare a produselor, în special atunci când starea produselor se modifica sau se altereaza dupa introducerea acestora pe piata.
Art. 14: Aplicare complementara a dreptului intern în domeniul contrafacerii
(1)Efectele marcii comunitare sunt reglementate exclusiv prin dispozitiile prezentului regulament. Cu privire la alte aspecte, contrafacerea unei marci comunitare intra sub incidenta legislatiei interne cu privire la contrafacerea unei marci nationale în conformitate cu dispozitiile din titlul X.
(2)Prezentul regulament nu exclude intentarea unor actiuni cu privire la o marca comunitara în temeiul legislatiei unui stat membru referitoare în special la raspunderea civila si la concurenta neloiala.
(3)Normele de procedura aplicabile se stabilesc în conformitate cu dispozitiile din titlul X.