Art. 3a. - Art. 3 a : Licenţele de pilot şi certificatele medicale - Regulamentul 395/13-mar-2018 de stabilire a normelor detaliate pentru operarea baloanelor, precum şi pentru acordarea de licenţe de echipaj de zbor pentru baloane în temeiul Regulamentului (UE) 2018/1139 al Parlamentului European şi al Consiliului
Acte UE
Jurnalul Oficial 71L
În vigoare Versiune de la: 8 Aprilie 2020
Art. 3a: Licenţele de pilot şi certificatele medicale
(1)Fără a se aduce atingere Regulamentului delegat (UE) al Comisiei (*3), piloţii aeronavelor menţionate la articolul 1 alineatul (1) din prezentul regulament trebuie să respecte cerinţele tehnice şi procedurile administrative prevăzute în anexa III (partea BFCL) la prezentul regulament şi în anexa IV (partea MED) la Regulamentul (UE) nr. 1178/2011.
(*3)Regulamentul delegat (UE) al Comisiei din 4 martie 2020 (nepublicat încă în Jurnalul Oficial).
(2)Ca excepţie în ceea ce priveşte privilegiile titularilor de licenţe, definite în anexa III (partea BFCL) la prezentul regulament, titularii unor astfel de licenţe pot efectua zborurile menţionate la articolul 3 alineatul (2) literele (a)-(d) fără a se conforma punctului BFCL.215 din anexa III (partea BFCL) la prezentul regulament.
(3)Un stat membru poate autoriza elevii piloţi care urmează un curs de pregătire pentru licenţa de pilot de baloane (BPL) să exercite privilegii limitate fără supraveghere înainte ca aceştia să îndeplinească toate cerinţele necesare pentru eliberarea unei BPL în conformitate cu anexa III (partea BFCL), sub rezerva îndeplinirii tuturor condiţiilor următoare:
a)sfera privilegiilor acordate să se bazeze pe o evaluare a riscurilor în materie de siguranţă efectuată de statul membru, ţinând seama de gradul de pregătire necesar pentru atingerea nivelului vizat de competenţă al pilotului;
b)privilegiile să se limiteze la următoarele:
(i)întregul teritoriu sau o parte a teritoriului naţional al statului membru care acordă autorizaţia;
(ii)baloanele înmatriculate în statul membru care acordă autorizaţia;
c)titularul unei astfel de autorizaţii care solicită eliberarea unei BPL să primească credite pentru pregătirea efectuată în temeiul unei autorizări, pe baza unei recomandări din partea unei organizaţii de pregătire aprobate («ATO») sau a unei organizaţii de pregătire declarate («DTO»);
d)statul membru să prezinte Comisiei şi Agenţiei Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei rapoarte şi evaluări ale riscurilor în materie de siguranţă din trei în trei ani;
e)statul membru să monitorizeze utilizarea autorizaţiilor eliberate în temeiul prezentului alineat pentru a asigura un nivel acceptabil de siguranţă a aviaţiei şi să ia măsurile corespunzătoare în cazul în care identifică un risc sporit în materie de siguranţă sau orice probleme de siguranţă.