Art. 2. - Art. 2: Definiţii - Regulamentul 395/13-mar-2018 de stabilire a normelor detaliate pentru operarea baloanelor, precum şi pentru acordarea de licenţe de echipaj de zbor pentru baloane în temeiul Regulamentului (UE) 2018/1139 al Parlamentului European şi al Consiliului

Acte UE

Jurnalul Oficial 71L

În vigoare
Versiune de la: 8 Aprilie 2020
Art. 2: Definiţii
În sensul prezentului regulament, se aplică următoarele definiţii şi, cu excepţia cazului în care se prevede altfel la prezentul articol, definiţiile de la articolul 2 din Regulamentul (UE) nr. 1178/2011 al Comisiei (*2):
(*2)Regulamentul (UE) nr. 1178/2011 al Comisiei din 3 noiembrie 2011 de stabilire a cerinţelor tehnice şi a procedurilor administrative referitoare la personalul navigant din aviaţia civilă în temeiul Regulamentului (CE) nr. 216/2008 al Parlamentului European şi al Consiliului (JO L 311, 25.11.2011, p. 1).

1."balon" înseamnă o aeronavă mai uşoară decât aerul, cu pilot la bord, care nu este acţionată de motor şi care susţine zborul prin folosirea fie a unui gaz mai uşor decât aerul, fie a unui arzător aeropurtat, fiind incluse baloanele cu gaz, baloanele cu aer cald, baloanele mixte şi, deşi acţionate de motor, dirijabilele cu aer cald;
2."balon cu gaz" înseamnă un balon liber, a cărui desprindere de sol este obţinută cu ajutorul unui gaz mai uşor decât aerul;
3."balon cu gaz captiv" înseamnă un balon cu gaz cu un sistem de legare care îl ancorează continuu într-un punct fix pe durata operării;
4."balon liber" înseamnă un balon care nu este ancorat continuu într-un punct fix pe durata operării;
5."balon cu aer cald" înseamnă un balon liber, a cărui desprindere de sol este obţinută cu ajutorul unui gaz încălzit;
6."balon mixt" înseamnă un balon liber, a cărui desprindere de sol este obţinută cu ajutorul unei combinaţii de aer încălzit şi gaz neinflamabil, mai uşor decât aerul;
7."dirijabil cu aer cald" înseamnă un balon cu aer cald acţionat de motor, în cazul căruia motorul nu generează nicio parte a desprinderii de sol;
71.«operare comercială» înseamnă orice operare a unui balon, în schimbul unei remuneraţii sau al altor contraprestaţii, care este la dispoziţia publicului sau care, atunci când nu este la dispoziţia publicului, face obiectul unui contract între un operator şi un client, acesta din urmă neexercitând niciun control asupra operatorului;

8."zbor de competiţie" înseamnă orice operaţiune aeriană cu un balon efectuată în scopul participării la întreceri sau competiţii aeriene, inclusiv pregătirea pentru o astfel de operaţiune şi efectuarea de zboruri spre şi dinspre întrecerile sau competiţiile aeriene;
9."demonstraţie de zbor" înseamnă orice operaţiune aeriană cu un balon efectuată în scop demonstrativ sau de divertisment cu ocazia unui eveniment anunţat în prealabil şi deschis publicului, inclusiv pregătirea pentru o astfel de operaţiune şi efectuarea de zboruri spre şi dinspre evenimentul anunţat în prealabil;
10.«zbor introductiv» înseamnă orice operaţiune aeriană efectuată în schimbul unei remuneraţii sau al altor contraprestaţii, care constă într-un tur aerian de scurtă durată cu scopul de a atrage noi stagiari sau noi membri, efectuat fie de o organizaţie de pregătire aprobată menţionată la articolul 10a din Regulamentul (UE) nr. 1178/2011, fie de o organizaţie înfiinţată cu scopul de a promova sporturile aeriene sau aviaţia de agrement;

11."sediu principal de activitate" înseamnă sediul central sau sediul social al operatorului balonului în care se exercită principalele funcţii financiare şi de control operaţional al activităţilor menţionate în prezentul regulament;
12.«acord de închiriere fără echipaj» înseamnă un acord între întreprinderi, în temeiul căruia balonul este operat sub responsabilitatea locatarului;
13.«licenţă naţională» înseamnă o licenţă de pilot eliberată de un stat membru în conformitate cu legislaţia naţională înainte de data aplicării anexei III (partea BFCL) la prezentul regulament sau a anexei I (partea FCL) la Regulamentul (UE) nr. 1178/2011;
14.«licenţă conformă cu partea BFCL» înseamnă o licenţă de echipaj de zbor care respectă cerinţele din anexa III (partea BFCL) la prezentul regulament;
15.«raport de conversie» înseamnă un raport pe baza căruia o licenţă se poate converti într-o licenţă conformă cu partea BFCL.