Art. 6. - Art. 6: Monitorizare şi raportare - Regulamentul 2831/13-dec-2023 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis
Acte UE
Jurnalul Oficial seria L
În vigoare Versiune de la: 15 Decembrie 2023
Art. 6: Monitorizare şi raportare
(1)Statele membre se asigură că, începând cu 1 ianuarie 2026, informaţiile privind ajutoarele de minimis acordate sunt înregistrate într-un registru central la nivel naţional sau la nivelul Uniunii. Informaţiile din registrul central conţin identificarea beneficiarului, valoarea ajutorului, data acordării, autoritatea care acordă ajutorul, instrumentul de ajutor şi sectorul implicat pe baza nomenclatorului statistic al activităţilor economice în Uniunea Europeană ("clasificarea NACE"). Registrul central este înfiinţat astfel încât să permită un acces uşor al publicului la informaţii, asigurând în acelaşi timp respectarea normelor Uniunii privind protecţia datelor, inclusiv prin pseudonimizarea anumitor intrări, atunci când acest lucru este necesar.
(2)Statele membre înregistrează informaţiile menţionate la alineatul (1) în registrul central pentru ajutoarele de minimis acordate de toate autorităţile din statul membru în cauză în termen de 20 de zile lucrătoare de la acordarea ajutorului. Astfel de informaţii privind ajutoarele de minimis primite de intermediarii financiari care pun în aplicare scheme de ajutoare de minimis se înregistrează în termen de 20 de zile lucrătoare de la primirea raportului în temeiul alineatului (5). Statele membre iau măsurile corespunzătoare pentru a asigura acurateţea datelor conţinute în registrul central.
(3)Statele membre păstrează evidenţa informaţiilor înregistrate privind ajutoarele de minimis timp de 10 ani de la data acordării ajutorului.
(4)Un stat membru acordă noi ajutoare de minimis în conformitate cu prezentul regulament numai după ce a verificat că prin noul ajutor de minimis suma totală a ajutoarelor de minimis acordate întreprinderii respective nu depăşeşte plafonul prevăzut la articolul 3 alineatul (2) din prezentul regulament şi că se respectă toate condiţiile prevăzute în prezentul regulament.
(5)Pentru aplicarea alineatului (1), intermediarii financiari care pun în aplicare scheme de ajutoare de minimis raportează trimestrial statului membru valoarea totală a ajutoarelor de minimis primite de aceştia, în termen de 10 zile de la sfârşitul trimestrului. Data acordării este ultima zi a unui trimestru.
(6)Statele membre care utilizează un registru central la nivel naţional transmit Comisiei, până la data de 30 iunie a fiecărui an, date agregate privind ajutoarele de minimis acordate pentru anul precedent. Datele agregate conţin numărul de beneficiari, valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate şi valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate per sector (utilizând "clasificarea NACE"). Primele date se transmit pentru ajutoarele de minimis acordate în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2026. Statele membre pot prezenta rapoarte Comisiei privind perioadele anterioare în cazul în care sunt disponibile date agregate.
(7)La cererea scrisă a Comisiei, statul membru în cauză îi furnizează acesteia, în termen de 20 de zile lucrătoare sau într-un termen mai lung stabilit în cerere, toate informaţiile pe care Comisia le consideră necesare pentru a evalua dacă au fost respectate condiţiile prevăzute în prezentul regulament, şi în special valoarea totală a ajutorului de minimis primit de o întreprindere în sensul prezentului regulament şi al altor regulamente de minimis.