Art. 203. - Art. 203: Procedura de evaluare - Regulamentul 2509/23-sept-2024 privind normele financiare aplicabile bugetului general al Uniunii
Acte UE
Jurnalul Oficial seria L
În vigoare Versiune de la: 26 Septembrie 2024
Art. 203: Procedura de evaluare
(1)Propunerile se evaluează pe baza criteriilor de selecţie şi de acordare anunţate în prealabil, pentru a se stabili propunerile care pot beneficia de finanţare.
(2)Dacă este cazul, ordonatorul de credite competent împarte procesul în mai multe etape procedurale. Regulile care reglementează procedura se anunţă în cererea de propuneri.
Solicitanţii ale căror propuneri sunt respinse într-una dintre etape sunt informaţi în conformitate cu alineatul (7).
În cursul unei proceduri nu se solicită aceleaşi documente şi informaţii de mai multe ori.
(3)Comitetul de evaluare menţionat la articolul 153 sau, după caz, ordonatorul de credite competent poate cere unui solicitant să furnizeze informaţii suplimentare sau să clarifice documentele justificative transmise în conformitate cu articolul 154. Ordonatorul de credite ţine în mod corespunzător evidenţa contactelor avute cu solicitanţii în cursul procedurii.
(4)La finalizarea lucrărilor, membrii comitetului de evaluare semnează un proces-verbal al tuturor propunerilor examinate, care conţine o evaluare a calităţii acestora şi le identifică pe cele care pot beneficia de finanţare.
Dacă este necesar, procesul-verbal în cauză ierarhizează propunerile examinate şi conţine recomandări privind cuantumul maxim care poate fi acordat şi eventualele ajustări neesenţiale ale cererii de grant.
Procesul-verbal în cauză se păstrează pentru consultare ulterioară.
(5)Ordonatorul de credite competent poate invita un solicitant să îşi adapteze propunerea în funcţie de recomandările comitetului de evaluare. Ordonatorul de credite competent ţine în mod corespunzător evidenţa contactelor avute cu solicitanţii în cursul procedurii.
(6)Pe baza evaluării, ordonatorul de credite competent ia o decizie, în care se precizează cel puţin:
a)obiectul şi cuantumul total al deciziei;
b)numele solicitanţilor selectaţi, denumirea acţiunilor, cuantumurile acceptate şi motivele acestei alegeri, inclusiv în cazul în care nu este conformă cu avizul comitetului de evaluare;
c)numele eventualilor solicitanţi respinşi şi motivele respingerii.
(7)Ordonatorul de credite competent informează în scris solicitanţii în privinţa deciziei referitoare la cererea lor. În cazul neacordării grantului solicitat, instituţia Uniunii în cauză prezintă motivele respingerii cererii. Solicitanţii respinşi sunt informaţi cât mai curând posibil cu privire la rezultatul evaluării cererii lor şi, în orice caz, în termen de 15 zile calendaristice de la informarea solicitanţilor selectaţi.
(8)În cazul granturilor acordate în conformitate cu articolul 198, ordonatorul de credite poate:
a)decide să nu aplice alineatele (2) şi (4) de la prezentul articol şi articolul 153;
b)fuziona conţinutul raportului de evaluare şi al deciziei de acordare într-un singur document şi îl poate semna.