Art. 8. - Art. 8: Interdicţia privind resecuritizarea - Regulamentul 2402/12-dec-2017 de stabilire a unui cadru general privind securitizarea şi de creare a unui cadru specific pentru o securitizare simplă, transparentă şi standardizată, şi de modificare a Directivelor 2009/65/CE, 2009/138/CE şi 2011/61/UE, precum şi a Regulamentelor (CE) nr. 1060/2009 şi (UE) nr. 648/2012
Acte UE
Jurnalul Oficial 347L
În vigoare Versiune de la: 8 Iulie 2024
Art. 8: Interdicţia privind resecuritizarea
(1)Expunerile-suport utilizate într-o securitizare nu includ poziţii din securitizare.
Prin derogare, primul paragraf nu se aplică în cazul:
a)oricărei securitizări ale cărei titluri de valoare au fost emise înainte de 1 ianuarie 2019; şi
b)oricărei securitizări care urmează să fie utilizată în scopuri legitime, astfel cum se prevede la alineatul (3), ale cărei titluri de valoare au fost emise la 1 ianuarie 2019 sau ulterior acestei date.
(2)O autoritate competentă desemnată în conformitate cu articolul 29 alineatul (2), (3) sau (4), după caz, poate acorda permisiunea unei entităţi aflate sub supravegherea sa să includă poziţii din securitizare drept expuneri-suport într-o securitizare în cazul în care autoritatea competentă respectivă consideră că utilizarea unei resecuritizări este în scopuri legitime, astfel cum se prevede la alineatul (3) din prezentul articol.
În cazul în care această entitate supravegheată este o instituţie de credit sau o firmă de investiţii, astfel cum sunt definite la articolul 4 alineatul (1) punctele 1 şi 2 din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, autoritatea competentă menţionată la primul paragraf din prezentul alineat se consultă cu autoritatea de rezoluţie şi cu orice altă autoritate relevantă pentru entitatea respectivă înainte de a acorda permisiunea includerii unor poziţii din securitizare drept expuneri-suport într-o securitizare. Această consultare nu durează mai mult de 60 de zile de la data la care autoritatea competentă notifică autoritatea de rezoluţie şi orice altă autoritate relevantă pentru entitatea respectivă cu privire la necesitatea unei consultări.
În cazul în care în urma consultării este luată o decizie prin care se acordă permisiunea utilizării poziţiilor din securitizare drept expuneri-suport într-o securitizare, autoritatea competentă notifică ESMA cu privire la această decizie.
(3)În sensul prezentului articol, se consideră a fi scopuri legitime:
a)facilitarea lichidării unei instituţii de credit, a unei firme de investiţii sau a unei instituţii financiare;
b)asigurarea viabilităţii în condiţii de asigurare a continuităţii activităţii unei instituţii de credit, a unei firme de investiţii sau a unei instituţii financiare pentru a se evita lichidarea acestora; sau
c)în cazul în care expunerile-suport sunt neperformante, protejarea intereselor investitorilor.
(4)Un program ABCP sprijinit integral nu se consideră a fi o resecuritizare în sensul prezentului articol, cu condiţia ca niciuna dintre tranzacţiile ABCP din cadrul programului respectiv să nu fie o resecuritizare, iar îmbunătăţirea calităţii creditului să nu instituie un al doilea strat de segmentare pe tranşe la nivel de program.
(5)Pentru a reflecta evoluţiile pieţei altor resecuritizări întreprinse în scopuri legitime şi ţinând seama de obiectivele generale în ceea ce priveşte stabilitatea financiară şi protejarea intereselor investitorilor, ESMA, în strânsă colaborare cu ABE, poate elabora proiecte de standarde tehnice de reglementare pentru a completa lista scopurilor legitime prevăzute la alienatul (3).
ESMA transmite Comisiei orice astfel de proiect de standarde tehnice de reglementare. Comisia este împuternicită să completeze prezentul regulament prin adoptarea de standardele tehnice de reglementare menţionate în prezentul alineat în conformitate cu articolele 10-14 din Regulamentul (UE) nr. 1095/2010.