Art. 21. - Art. 21: Măsuri de remediere privind conformitatea operării simulatorului - Regulamentul 2400/12-dec-2017 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 595/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte determinarea emisiilor de CO2 şi a consumului de combustibil ale vehiculelor grele şi de modificare a Directivei 2007/46/CE a Parlamentului European şi a Consiliului şi a Regulamentului (UE) nr. 582/2011 al Comisiei

Acte UE

Jurnalul Oficial 349L

În vigoare
Versiune de la: 1 Iulie 2022 până la: 31 Decembrie 2025
Art. 21: Măsuri de remediere privind conformitatea operării simulatorului
(1)În cazul în care autoritatea de omologare constată, în conformitate cu articolul 20 alineatul (2), că procedurile instituite de producătorul vehiculului în scopul determinării emisiilor de CO2 şi a consumului de combustibil ale grupelor de vehicule vizate nu sunt conforme cu prevederile licenţei sau ale prezentului regulament sau că acestea pot duce la o determinare incorectă a emisiilor de CO2 şi a consumului de combustibil ale vehiculelor vizate, autoritatea de omologare solicită producătorului să prezinte un plan de măsuri de remediere în termen de cel mult 30 de zile calendaristice de la primirea cererii din partea autorităţii de omologare.
Atunci când producătorul vehiculului demonstrează că are nevoie de timp suplimentar pentru prezentarea planului de măsuri de remediere, autoritatea de omologare poate acorda o prelungire de până la 30 de zile calendaristice.
(2)Planul de măsuri de remediere se aplică tuturor scenariilor specifice şi tuturor grupelor de vehicule care au fost identificate de autoritatea de omologare în cererea sa.

(3)Autoritatea de omologare aprobă sau respinge planul de măsuri de remediere în termen de 30 de zile de la primirea acestuia. Autoritatea de omologare notifică producătorului şi tuturor celorlalte state membre decizia sa de a aproba sau de a respinge planul de măsuri de remediere.
Autoritatea de omologare poate să solicite producătorului vehiculului să emită noi evidenţe ale producătorului, un nou dosar cu informaţii privind vehiculul, un nou dosar cu informaţii pentru client şi un nou certificat de conformitate, pe baza unei noi determinări a emisiilor de CO2 şi a consumului de combustibil, care să reflecte modificările puse în aplicare în conformitate cu planul de măsuri de remediere.
Producătorul vehiculului ia măsurile necesare pentru a se asigura că procedurile instituite în scopul obţinerii licenţei de operare a simulatorului pentru toate scenariile specifice şi toate grupele de vehicule care intră sub incidenţa licenţei acordate în temeiul articolului 7 continuă să fie adecvate în scopul menţionat.
În cazul camioanelor medii şi grele, producătorul vehiculului efectuează procedura încercării de verificare prevăzută în anexa Xa asupra unui număr minim de vehicule, în conformitate cu punctul 3 din anexa respectivă.

(4)Producătorul este responsabil de executarea planului de măsuri de remediere aprobat.
(5)În cazul în care planul de măsuri de remediere este respins de autoritatea de omologare sau dacă autoritatea de omologare stabileşte că măsurile de remediere nu sunt aplicate în mod corect, ea fie adoptă măsurile necesare pentru a asigura conformitatea operării simulatorului, fie retrage licenţa.