Art. 20. - Art. 20: Responsabilităţile producătorului vehiculului, ale autorităţii de omologare şi ale Comisiei în ceea ce priveşte conformitatea operării simulatorului - Regulamentul 2400/12-dec-2017 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 595/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte determinarea emisiilor de CO2 şi a consumului de combustibil ale vehiculelor grele şi de modificare a Directivei 2007/46/CE a Parlamentului European şi a Consiliului şi a Regulamentului (UE) nr. 582/2011 al Comisiei

Acte UE

Jurnalul Oficial 349L

În vigoare
Versiune de la: 1 Iulie 2022 până la: 31 Decembrie 2025
Art. 20: Responsabilităţile producătorului vehiculului, ale autorităţii de omologare şi ale Comisiei în ceea ce priveşte conformitatea operării simulatorului
(1)Producătorul vehiculului ia măsurile necesare pentru a se asigura că procedurile instituite în scopul obţinerii licenţei pentru operarea simulatorului în scenariul specific care intră sub incidenţa licenţei acordate în temeiul articolului 7 continuă să fie adecvate în scopul menţionat.
În cazul camioanelor medii şi grele, cu excepţia He-HDV sau PEV, producătorul vehiculului efectuează procedura de încercare de verificare prevăzută în anexa Xa la un număr minim de vehicule, în conformitate cu punctul 3 din anexa respectivă. Până la data de 31 decembrie a fiecărui an şi în conformitate cu punctul 8 din anexa Xa, producătorul vehiculului prezintă autorităţii de omologare un raport de încercare pentru fiecare vehicul supus încercării, păstrează rapoartele de încercare timp de cel puţin 10 ani şi le pune, la cerere, la dispoziţia Comisiei şi a autorităţilor de omologare din celelalte state membre.

(2)Autoritatea de omologare efectuează, de patru ori pe an, evaluarea specificată la punctul 2 din anexa II pentru a verifica dacă procedurile instituite de producător în scopul determinării emisiilor de CO2 şi a consumului de combustibil ale tuturor scenariilor specifice şi grupelor de vehicule care intră sub incidenţa licenţei continuă să fie adecvate.
Atunci când un vehicul nu obţine rezultate satisfăcătoare în urma procedurii încercării de verificare prevăzută în anexa Xa, autoritatea de omologare iniţiază o investigaţie pentru a determina cauza respingerii, în conformitate cu anexa Xa. De îndată ce autoritatea de omologare stabileşte cauza respingerii, informează autorităţile de omologare din celelalte state membre cu privire la aceasta.
În cazul în care cauza respingerii are legătură cu operarea simulatorului, se aplică articolul 21. În cazul în care cauza respingerii are legătură cu proprietăţile certificate legate de emisiile de CO2 şi de consumul de combustibil ale componentelor, unităţilor tehnice separate şi sistemelor, se aplică articolul 23.
Dacă nu s-au putut constata nereguli în certificarea componentelor, a unităţilor tehnice separate sau a sistemelor şi a operării simulatorului, autoritatea de omologare raportează Comisiei că vehiculul nu a obţinut rezultate satisfăcătoare. Comisia investighează dacă simulatorul sau procedura încercării de verificare prevăzută în anexa Xa este cauza respingerii vehiculului şi dacă este necesară îmbunătăţirea simulatorului sau a procedurii încercării de verificare.